تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به خدايى كه جانم در اختيار اوست، وارد بهشت نمى شويد مگر مؤمن شويد و مؤمن نمى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816908552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار شرق استان تهران؛احداث 3 سد / كاشت گل محمدي در 5500 هكتار اراضي دماوند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار شرق استان تهران؛احداث 3 سد / كاشت گل محمدي در 5500 هكتار اراضي دماوند
احداث 3 سد / كاشت گل محمدي در 5500 هكتار اراضي دماوند
شرق استان تهران - خبرگزاري مهر: احداث 3 سد در شرق استان تهران، اختصاص 5500 هكتار از اراضي دماوند به كاشت گل محمدي و... از جمله اخبار شرق استان تهران است.

به گزارش خبرگزاري مهر، نماينده مردم دماوند و فيروزكوه در مجلس شوراي اسلامي از فراهم شدن مقدمات ساخت و بهره‏برداري از سه سد در شرق استان تهران خبر داد.

شاهرخ رامين اظهار داشت: مقدمات احداث سه سد "تارود"، "وادان" و "نمرود" فراهم شده و اين طرحها در آينده‏ اي نزديك اجرايي مي ‏شود.

وي ادامه داد: همچنين عرصه‏ هاي باغي شهرستان دماوند افزايشي بالغ بر پنج هزار و 500 هكتاري را نشان مي ‏دهد.

اختصاص 5500 هكتار از اراضي دماوند به كشت گل محمدي

نماينده مردم دماوند و فيروزكوه گفت: با توجه به صرفه اقتصادي قابل توجه در كاشت بوته گياه گل ‏محمدي، پنج هزار و 500 هكتار از اراضي زراعي دماوند به كشت اين محصول اختصاص يافت.

ايجاد باغ 7000 هكتاري دماوند و فيروزكوه

وي ادامه داد: ايجاد باغ هفت هزار هكتاري يكي از مهمترين آرزوهاي ما براي توسعه كشاورزي، رونق اقتصادي و تامين اشتغال امروز و ثروت آيندگان مردمان اين دو خطه شهيدپرور است.

نماينده مردم دماوند و فيروزكوه در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: خوشبختانه امور مقدماتي اجراي اين طرح به ثمر نشسته و منابع مالي آن از نهادهاي كشوري و استاني تأمين شده است.

ايجاد رشته هاي تحصيلي مرتبط با كشاورزي

وي بيان داشت: از ديگر اقداماتي كه پيرامون توسعه هرچه بيشتر صنعت كشاورزي در شهرستان دماوند به مرحله اجرا گذاشته مي‏شود، گنجاندن رشته‏هاي تحصيلي مرتبط با كشاورزي و زنبورداري در مراكز آموزش عالي شهرستانهاي دماوند و فيروزكوه است.

رامين ادامه داد: اين مهم در آينده ‏اي نه چندان دور درخصوص رشته‏ هايي مانند زنبورداري محقق مي ‏شود.

وي درخصوص رشته دانشگاهي پرورش سيب نيز گفت: علاوه بر زنبورداري رشته دانشگاهي ديگري با عنوان پرورش سيب نيز به مراكز آموش عالي كشور راه مي ‏يابد.

2000 اصله نهال براي مقابله با زمين‏خواران غرس شد

دهيار روستاي سعيدآباد جاجرود از غرس دو هزار اصل نهال در حواشي رودخانه جاري در اين روستا در راستاي صيانت از اراضي حواشي آن از گزند زمين‏ خواران خبر داد.

حسين رحماني افزود: سعي و تلاش مجموعه دهياري و شوراي اسلامي روستاي سعيدآباد جاجرود در راستاي حفاظت و صيانت اراضي حواشي اين رودخانه ملي از گزند زمين‏خواران، غرس دو هزار اصل نهال در نوار كناري اين رودخانه تا پايان سال 90 است.

وي اضافه كرد: در اين اقدام، علاوه بر اصل صيانت از زمينهاي حواشي رودخانه جاجرود از دستان ناپاك سودجويان، موضوع احياي اين منطقه گردشگري نيز مورد توجه مديريت روستاي سعيدآباد قرار گرفته است.

دهيار روستاي سعيدآباد جاجرود افزود: تحويل اين دو هزار اصل نهال در پي مكاتبات صورت گرفته بين دهياري روستاي سعيدآباد با مسئولان منابع طبيعي استان تهران، بخشداري مركزي شهرستان تهران و ديگر نهادهاي مرتبط محقق شد.

اجراي طرح آبياري قطره‏اي در 633 هكتار از اراضي دماوند

مدير جهاد كشاورزي شهرستان دماوند از اجراي طرحهاي آبياري تحت فشار در 633 هكتار از باغات و اراضي اين شهرستان در سال جاري خبر داد.

حميدرضا خليلي گفت: اين ميزان از اجراي طرحهاي تغيير شيوه آبياري از سنتي به تحت فشار، شامل پروژه ‏هاي اجرايي و در حال اجراست.

وي ادامه داد: در سال 89 نزديك به 508 هكتار از اراضي زراعي و عرصه‏ هاي باغي مناطق مختلف شهرستان دماوند تحت اجراي طرحهاي آبياري قطره‏ اي قرار گرفت.

خليلي اضافه كرد: اين ميزان در سايه تلاش بي ‏شائبه مسئولان شهرستاني و همچنين استقبال خوب بهره‏برداران در سال جاري به 633 هكتار افزايش يافت.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان دماوند با اشاره به ضرورت اجراي طرحهاي آبياري قطره ‏اي در اين شهرستان يادآور شد: معضل آب مختص دماوند، استان تهران و كشور نيست.

وي دماوند را شهرستاني خشك و تشنه خواند و افزود: دماوند به ديار خرمي و سرسبزي شهره خاص و عام است و اغلب به عنوان منطقه‏اي تفرجگاهي خوش آب و هوا از آن ياد شده و مورد اقبال ديگر هموطنان ساكن در ساير نقاط كشور قرار مي ‏گيرد.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان دماوند تصريح كرد: اما در واقع اين خطه را بايد شهرستاني خشك و تشنه خواند؛ چراكه سفره‏هاي فقير از منابع آب زيرزميني آن هر ساله شاهد افت سطحي چشمگير است.

وي اضافه كرد: از اين رو، مصرف بهينه منابع اندك باقيمانده آب در شهرستان دماوند در سايه سود جستن از روش‏هاي نويني همچون آبياري تحت فشار را بايد راه نجات كشت و زرع اين كهن ‏ديار قلمداد كرد و مورد توجه قرار داد.

"تجرك" بزرگترين پارك جنگلي شرق تهران مي‏ شود

بخشدار رودهن گفت: منطقه كوهستاني تجرك رودهن در آينده به زيباترين و بزرگترين پارك جنگلي شرق استان تهران تبديل مي‏ شود.

رضا طاهرخاني گفت: تجرك به عنوان يكي از مناطق كوهستاني غرب مشرف بر شهر رودهن شاهد برگزاري آيين درختكاري بود كه اين منطقه در زميني به مساحت 200 هكتار در فاز نخست تحت اجراي طرح‏هاي غرس نهال در 10 هكتار قرار گرفت.

وي افزود: فاز دوم درختكاري در تجرك نيز از امروز كليد خورد و بر اساس برنامه ‏ريزيهاي به عمل آمده، 50 هكتار ديگر از اين منطقه نيز به جمع اراضي مشمول اجراي اين طرح افزوده شد.

بخشدار رودهن، اين بخش را منطقه‏اي گردشگري خواند و افزود: بخش رودهن مانند بسياري از نقاط شرق استان تهران داراي استعدادي بالقوه در زمينه توسعه صنعت توريسم و جذب گردشگر است.

وي تصريح كرد: مراجعات مكرر گردشگران به بخش رودهن براي استفاده از فضاي طبيعي اين نواحي همواره كمبود فضاي جنگلي را به مسئولان گوشزد مي‏ كند.

طاهرخاني ادامه داد: با ايجاد كمربند سبز در اطراف رودهن، اين نقيصه برطرف شده و مردم و ديگر هموطنان ساير نقاط كشور مي‏توانند اوقات خوشي را به همراه خانواده در آن سپري كنند؛ علاوه بر طرح‏هاي جنگل‏كاري، ساير پروژه‏هاي توريستي نيز با برنامه ‏ريزي‏هاي به عمل آمده در اين منطقه صورتي اجرايي به خود مي ‏گيرد.

وي افزود: آلاچيقهاي سكونتي، پارك بازي كودكان و رستوران به همراه منطقه ‏اي امن و آرام در آينده‏اي نه چندان دور پذيراي گردشگران اغلب پايتخت‏نشين و هديه‏اي از سوي مردم بخش رودهن است.

آمادگي 100 درصد براي هدايت مسافران نوروزي فيروزكوه وجود دارد

رئيس جمعيت هلال احمر فيروزكوه از آمادگي 100 درصد اين نهاد براي هدايت مسافران نوروزي و ساير ماموريت هاي ابلاغي خبر داد.

علي محمد علي تبار اظهار داشت: شش تيم امدادي از 25 اسفند ماه تا پايان تعطيلات نوروزي وظيفه خطير راهنمايي مسافران، زائران و گردشگران را در منطقه بر عهده خواهند داشت.

وي تصريح كرد: در سال گذشته پايگاه هاي هلال احمر فيروزكوه موفق به كسب رتبه هاي برتر استان و كشور در طرح راهنمايان نوروزي شدند و اين مهم جز با تعامل و همكاري ساير نهادهاي تابعه شهرستان امكانپذير نمي بود.

رئيس جمعيت هلال احمر فيروزكوه همچنين از اهدا و توزيع 10 هزار جلد كتاب، برگزاري ايستگاه نقاشي براي خردسالان، برپايي چادرهاي اسكان و چادرهاي نماز براي اجراي فريضه عبادي نماز در تعطيلات نوروزي در سال گذشته خبر داد و افزود: انجام اين امور در تعطيلات نوروز و ايام پاياني سال در دستور كار قرار خواهد گرفت.

وي ابراز اميدواري كرد: با توجه به توان و ظرفيت اين مجموعه و همكاري ساير ارگان ها و نهادها بتوانيم ميزبان شايسته اي براي ميهماناني كه از اقصي نقاط كشور به منطقه وارد مي شوند، باشيم.

توسعه آبخيزداري در فيروزكوه نيازمند اعتبارات است

رئيس اداره منابع طبيعي فيروزكوه گفت: توسعه عمليات آبخيزداري در منطقه نيازمند تخصيص اعتبارات است.

حجت الله خان محمدي افزود: با توجه به وضعيت توپوگرافي منطقه، 18 حوزه آبخيز در شهرستان تعريف شده كه فقط در چهار حوزه جمعا به وسعت 80 هزار هكتار طرح اجرا شده است.

وي اظهار داشت: با توجه به اينكه فيروزكوه سرحوزه يكي از مناطق بحراني كشور(گرمسار) است، در جهت رونق كشاورزي و آباداني شهرستان هاي پايين دست نيز بايد برنامه ريزي نموده و اهتمام داشته باشيم.

رئيس اداره منابع طبيعي فيروزكوه افزود: حوزه آبخيز روستاي "درده" از بخش مركزي داراي وسعتي به ميزان 22 هزار هكتار است و عمليات اجرايي آن از سال 89 با اعتبار اوليه اي بالغ بر 300 ميليون تومان آغاز شده است.

وي يادآور شد: كل اعتبار مورد نياز براي اجراي اين طرح سه ميليارد و 300 ميليون تومان است كه مطابق تصميم گيريهاي انجام شده در آخرين جلسه شوراي برنامه ريزي استان در فيروزكوه، قرار بود كه يك ميليارد و 500 ميليون تومان آن تا پايان سال 90 تخصيص يابد.

خان محمدي تصريح كرد: عملا اعتباري كه براي اين طرح تا پايان سال جاري در نظر گرفته شده 500 ميليون تومان است كه پيگير هستيم تا آنچه را كه مصوب شده دريافت نماييم.

وي از توزيع 65 هزار اصله نهال در فيروزكوه در هفته منابع طبيعي خبر داد و افزود: گونه هاي مثمر و غير مثمر سازگار با منطقه از جمله "اقاقيا"، "زبان گنجشك"، "تبريزي"، گردو و انواع سوزني برگ ها به صورت رايگان در اختيار عموم قرار خواهد گرفت.

رئيس اداره منابع طبيعي فيروزكوه همچنين از هماهنگي با اداره آموزش و پرورش شهرستان به منظور توسعه فضاي سبز مدارس خبر داد و گفت: اين نهاد آمادگي كامل براي توسعه فضاي سبز بيمارستان "امام خميني (ره)"، تحويل اقلام مختلف گياهي و حتي در اختيار قراردادن كارشناس به منظور اجراي طرحهاي مدنظر آنان را دارد، اما متأسفانه تاكنون كسي از مسؤولان بيمارستان پيگير اجراي اين مهم نشده است.

© 2003 Mehr News Agency .

جمعه|ا|19|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن