تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 17 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1800444579




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خطرناک ترین حیوانات آفریقا یا بهترین دوست انسان


واضح آرشیو وب فارسی:تکناز:
خطرناک ترین حیوانات آفریقا یا بهترین دوست انسان

خطرناک ترین حیوانات آفریقا یا بهترین دوست انسان
اگر در افریقا زندگی کنید یا سفری کوتاه به این قاره ی تمام رنگی و زیبا داشته باشید حتما به شما خواهند گفت که با اسب آبی ها شوخی نکنید! حتی اگر دقت کرده باشید در باغ وحش های معروف دنیا که می توان شیر ها را از نزدیک دید و آن ها را نوازش کرد اسب آبی ها را در قفس نگه می دارند، خوب اسب آبی است دیگر.

خطرناک ترین حیوانات آفریقا یا بهترین دوست انسان

ولی غیر ممکن برای انسان غیر ممکن نیست. آقای ماریوس ایلس چهل ساله که صاحب یک حیات وحش کوچک برای خودش هست و ۲۰ گونه ی مختلف از حیوانات افریقای جنوبی را در آن پرورش می دهد، توانسته با همه ی این حرف ها با یک اسب آبی رفیق فابریک شود.
ماریوس که با یک اسب آبی ۶ ساله ی پسر دوست شده، در ابتدا از سوی همسر و دوستانش شدیدا از انجام این کار نهی می شد ولی او توانست بعد از گذشت ۵ سال با این اسب ۱٫۵ تنی رفیق شود و حتی حالا او به ماریوس، سواری هم می دهد. ماریوس می گوید: ” من و اسب کوچولو هر روز ۲۰۰ متر از طول دریاچه را باهم به گردش می پردازیم”.
ماریوس در جواب این سوال که چگونه توانسته اسب آبی را رام کند می گوید: ” با سیب “.
این اسب آبی که هامفری نام دارد حالا به دنبال یک همسر هم می گردد، من که برایشان آرزوی خوشبختی می کنم.
 
اما توضیحاتی در باره ی این حیوان:
اسب آبی یک جانور پستاندار گیاه خوار ساکن آفریقا می باشد.و یک یا فقط دو هم خانواده دارد.این موجودات حیواناتی نیمه آبزی هستند که در زیر صحرای بزرگ آفریقا در رودخانه ها و برکه ها زندگی می کنند.این حیوانات در طول روز با ماندن در آب رودخانه یا در گل و لای خود را خنک می کنند.
عمل تولید مثل و همچنین زایمان هر دو در آب اتفاق می افتد.اسب های آبی یک محدوده ای از رودخانه را به خود اختصاص داده و مانع از ورود سایرین می شوند. آنها هنگام تاریک روشن هوا برای تغذیه و چریدن از آب بیرون می آیند. اسب های آبی در رودخانه و در کنار هم استراحت می کنند و چریدن عملی است که آنها به تنهایی انجام می دهند و دست جمعی به بیرون آب نمی آیند و آنها در واقع حیوانات خشکی زی نیستند. با آنکه اسب آبی از نظر فیزیکی مانند خوکها و دیگر ناخن پایان مانند فیل هستند اما نزدیکترین خویشاوند زنده آنها بالن ها و نهنگها هستند. نیای مشترک بالن ها و ناخن پایان در ۶۰ میلیون سال پیش ار یکدیگر جدا شده اند. قدیمی ترین سنگواره پیدا شده از اسب آبی متعلق به ۶۰ میلیون سال پیش است.
اسب آبی از بدن درشت و بشکه مانندش و دهان و دندان بزرگش و بدن بی مو و پاهای کنده دار و بزرگ و کوتاهش قابل شناسایی است. از نظر اندازه ٬اندازه کرگدن سفید است و فقط فیلها از نظر وزنی با آنها برابری می کنند. با آنکه چاق و سنگین هستند و در ضمن پاهای کوتاهی نیز دارند اما به راحتی می توانند از یک انسان پیشی بگیرند.اسبهای آبی می توانند با سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت در مدت زمان کوتاهی از یک دونده المپیکی سبقت بگیرند. اسب آبی آفریقایی از حیوانات خطرناک و تهاجمی به حساب می آیند و در صورتی که انسان به ایشان نزدیک شود به انسان حمله می کنند و مرگ آورند. تخمین زده می شود که ۱۲۵ تا ۱۵۰ هزار اسب آبی در آفریقا زیست کنند و از این بین کشور زامبیا با جای دادن ۴۰ هزار راس از این حیوان و تانزانیا با ۲۰ تا ۳۰ هزار دارای بزرگترین جمعیت این حیوان هستند.
اسب آبی اغلب در حالتی که فقط چشم ها، گوش ها و سوراخ های بینی اش دیده می شود در آب دراز می کشد. یک گله اسب آبی عرض یک رودخانه را اشغال می کند. آنها با دندان های عاج مانند و درازشان زخم های خطرناک و بدی را در بدن یکدیگر ایجاد می کنند.

خطرناک ترین حیوانات آفریقا یا بهترین دوست انسان


خطرناک ترین حیوانات آفریقا یا بهترین دوست انسان

 
تهیه و تنظیم : پایگاه تکناز







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تکناز]
[مشاهده در: www.taknaz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3753]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن