تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816521049




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري/تحقق طرح فاضلاب؛ آرزوي شهروندان بندرعباسي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري/تحقق طرح فاضلاب؛ آرزوي شهروندان بندرعباسي
تحقق طرح فاضلاب؛ آرزوي شهروندان بندرعباسي
بندرعباس - خبرگزاري مهر: عمليات اجرايي طرح فاضلاب بندرعباس از سال 72 آغاز شد اما به دلايل مختلف متوقف و پس از مدتي دوباره شروع به فعاليت مي كند تا جايي كه خيابانهاي وصله خورده بندرعباس آثار ماندگار اين طرح است و شهروندان بندرعباسي همچنان در آرزوي تحقق طرح فاضلاب هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، متناسب نبودن اعتبارات دولتي با پروژه هاي حوزه فاضلاب موجب شده بسياري از طرحها و پروژه هاي در دست اجراي فاضلاب هرمزگان با كندي و توقف عمليات مواجه شود.

عمليات طرح فاضلاب بندرعباس به خاطر افزايش رو به رشد جمعيت، تخصيص اعتبارات قطره چكاني، وضعيت تپه اي برخي از محلات شهر به كندي پيش مي رود تا جايي كه اين روند كند اجراي طرح در ايجاد ترافيكهاي موقت در برخي نقاط شهر به خصوص هسته مركزي، عدم آسفالت صحيح نقطه حفاري شده و طولاني شدن حفاريها موجب كلافگي مردم در شهر شده است.

برگزاري جلسات متعدد با نمايندگان استان در مجلس و وزارت نيرو هم نتوانست گره كور طرح فاضلاب را به اتمام برساند.

حسين خادمي ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بيان اينكه تحقق طرح فاضلاب، آرزوي شهروندان بندرعباسي است، اظهارداشت: در اين استان به علت بالابودن سطح آب زير زميني و نفوذ ناپذيري زمين، فاضلابها در معابر، خيابانها و كوچه ها رها شده كه با توجه به گرمي هوا موجب بروز بسياري از بيماريها خطرناك مي شود. همچنين فاضلابهاي اطراف منازل امكان زندگي را در برخي از محلات براي ساكنين آن غير ممكن كرده است.

خادمي اضافه كرد: با وجود چالشهاي پيش رو، رفع اين معضل توجه ويژه مسئولان استاني و وزارت نيرو نسبت به اولويت اجراي طرح هاي فاضلاب در شهرهاي ساحلي را مي طلبد.

وي با اشاره به آغاز اجراي طرح فاضلا‌ب در سال 73 گفت: تاكنون از هزار و 290 كيلومتر شبكه جمع آوري فاضلاب 670 كيلومتر آن اجرا شده و از شش ايستگاه بالابر چهار ايستگاه بالابر اجرا شده و ايستگاه ديگر بايد اجرا شود.

خادمي افزود: مدول اول تصفيه خانه با ظرفيت متوسط 72 هزار متر مكعب در روز در سال 1383 عمليات ساخت آن به پايان رسيده و در مدار بهره برداري قرار دارد.

برخورداري 64 درصد شهر بندرعباس از شبكه فاضلاب

وي با اشاره به اينكه جمعيت تحت پوشش اين طرح در سال هاي شروع بهره برداري 336 هزار نفر و در سال مقصد 1410 به 763 هزار نفر بالغ خواهد شد، گفت: طول كل لوله گذاري شبكه جمع آوري حدود هزار و 290 كيلومتر است و تاكنون 670 كيلومتر لوله گذاري شبكه جمع آوري انجام شده است.

وي همچنين اعتبار هزينه شده براي اجراي اين طرح را يك هزار 70 ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: اتمام اين طرح نيازمند يك هزار و 740 ميليارد ريال اعتبار است كه با تامين اعتبار اين طرح تا پايان برنامه پنجم توسعه به بهره برداري خواهد رسيد.

مديرعامل آبفاي هرمزگان اظهار داشت: در حال حاضر 64 درصد از جمعيت شهر بندرعباس داراي شبكه جمع آوري فاضلاب است همچنين تعداد كل انشعابات مورد نياز شهر بندرعباس 110 هزار فقره است كه از اين تعداد تاكنون 66هزار فقره انشعاب فاضلاب خانگي به سيستم شبكه جمع آوري فاضلاب شهر وصل و حدود 44 هزار فقره ديگر تا زمان افق طرح باقي مانده است.

به گفته وي تصفيه خانه فاضلاب بندرعباس داراي دو مدول بوده و فرآيند تصفيه به روش لجن فعال است و ظرفيت حداكثر مدول اول تصفيه خانه براي جمعيت 320 هزار نفر يا دبي متوسط 72 هزار متر مكعب در شبانه روز در نظر گرفته شده است. همچنين مدول اول تصفيه خانه در حال بهره برداري است و با توجه به افزايش جمعيت شهر بندرعباس ارتقاء ظرفيت تصفيه خانه و ساخت مدول دوم آن ضروري است از اين رو مطالعات ارتقاي ظرفيت مدول اول و احداث مدول دوم هم اكنون در دست برنامه ريزي است.

© 2003 Mehr News Agency .

چهارشنبه|ا|17|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن