تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817261914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لباس خريدن اصلا آسان نيست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: لباس خريدن اصلا آسان نيست
هرچه به نوروز نزديك‌تر شويم قيمت لباس و كفش بالاتر مي‌رود، اجناس فروشگاه‌هاي خريد پوشاك گران‌تر مي‌شوند و امكان پرو لباس برايتان دشوارتر خواهد شد. خوشبختانه خيلي از فروشگاه‌ها...


به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران ، در خريد لباس يادتان باشد كه حتما آن را به تن‌تان امتحان كنيد. خيلي از ما تصور درستي از اندازه‌هاي مان نداريم براي مثال برخي افراد چاق خودشان را لاغرتر از آنچه هستند مي‌بينند و لاغرهايي هم هستند كه گمان مي‌كنند چاق هستند! بهتر است حتما با يك آشناي با سليقه خريد برويد و يادتان باشد هيچ فروشنده‌اي به شما نمي‌گويد لباس به تن‌تان زار مي‌زند آنها مي‌خواهند كالايشان را به هر قيمتي شده بفروشند و بنابراين از چيزي كه شما پوشيده‌ايد تعريف مي‌كنند و در اين شرايط شما به كسي كه درباره آنچه پوشيده‌ايد نظري واقعي بدهد نياز داريد.
در خريد لباس براي كودكان اين نكته را به ياد داشته باشيد كه آنها معمولا براي اثبات توانمندي‌هايشان اصرار مي‌كنند خودشان لباس‌شان را به تن كنند پس اگر مي‌خواهيد لباسي پر از دكمه و بند‌هاي عجيب و غريب كه به هم گره مي‌خورند بخريد بايد انتظارهاي طولاني را براي اين كه كودك‌تان بتواند آن را بپوشد را بپذيريد. شايسته‌تر آن است كه لباس كودكان عكس چاپي قهرمان‌هاي فيلم‌ها يا كارتون‌هاي مشهور را نداشته باشد، چرا كه بنابر گفته روان‌شناس‌ها، رفتارهاي خشن اين قهرمان‌ها كه اغلب از كشور خودمان نيستند باعث مي‌شود خشونت در نظر كودكان امري عادي تلقي شود.
پوست بچه‌ها حساس و لطيف است پس در انتخاب جنس لباس‌شان دقت كنيد و پوشاكي را برايشان در نظر بگيريد كه الياف طبيعي داشته و فاقد نايلون باشد. به بچه‌ها حق انتخاب بدهيد. از آنها بپرسيد كه آيا لباس‌شان را مي‌پسندند يا نه؟ براي خريد پوشاك نوزادان نيز فراموش نكنيد كه آنها به سرعت بزرگ مي‌شوند و اگر لباسي كاملا اندازه برايشان بگيريد ممكن است تا ماه آينده كمي‌ برايشان تنگ‌شده باشد و به همين دليل بايد پوشاك‌شان را كمي ‌بزرگ‌تر انتخاب كنيد.
براي كودكان چند دست لباس كه روي هم پوشيده شوند از يك دست لباس گرم بهتر است. دليلش هم اين است كه وقتي به مهماني مي‌رويد محيط خانه گرم‌تر از محيط بيرون است و شما مي‌توانيد لباس رويي را از تن كودك خارج كنيد و هنگام خارج شدن از خانه بار ديگر آن را تنش كنيد تا سرما نخورد.
بهترين كفش، كفشي است كه پاشنه‌اي متوسط (تقريبا 2 سانتي‌متري) دارد و نوكش گرد است و به پنجه‌ها آسيب نمي‌زند. در خريد كفش به اين نكته دقت داشته باشيد كه پاشنه‌اش زياد بلند نباشد و اگر اصرار داريد كفش پاشنه بلند بپوشيد دست‌كم آن را پهن و يكدست انتخاب كنيد تا بهتر بتوانيد تعادل‌تان را حفظ كنيد.
بهتر است كف كفش آج‌دار باشد تا احتمال ليزخوردنتان را كاهش بدهد. كفش‌هاي بنددار يا چكمه‌هايي كه ساق‌هاي بلند و زيپ‌دار دارند براي عيد ديدني مناسب نيستند. تصور كنيد كه هر بار به مهماني مي‌رويد ناچار باشيد بخشي از وقت‌تان را جلوي در خانه صاحبخانه به بازكردن يا بستن بند‌هاي كفش‌تان يا بالا يا پايين كشيدن زيپش بگذرانيد!
مي‌دانيد چرا مراكز خريد كفش معمولا شب‌ها شلوغ‌تر از روزها هستند؟ دليلش اين است كه مردم مي‌خواهند در ساعات پاياني روز كفش بخرند تا به اين ترتيب با احتساب ورم كردن پاهايشان در اين ساعات، كفشي با اندازه مناسب براي خود انتخاب كنند. به عبارت ديگر اگر روز كفش بخريد ممكن است در شب، وقتي پاهايتان در اثر پياده‌روي ورم مي‌كنند، حس كنيد كفش‌ها پاهايتان را مي‌زنند و برايتان كوچك شده‌اند.
در خريد كفش براي كودكان، فقط به سايز پايشان توجه نكنيد، چرا كه ممكن است قالب‌هاي مختلف با وجود سايزهاي ظاهرا يكسان اندازه‌هاي متفاوتي داشته باشند. كودكان نمي‌توانند دقيقا تشخيص بدهند كه آيا كفشي اندازه‌شان هست يا نه. اين وظيفه شماست كه نوك كفش را لمس كنيد تا بفهميد آيا فضاي خالي جلوي كفش وجود دارد يا كفش تنگ است و به انگشت‌هاي پاي شان فشار مي‌آيد؟ و... .
هرگز حرف فروشنده‌اي را كه مي‌گويد كفش كوچك‌تر برداريد چون به مرور زمان جا باز مي‌كند نپذيريد! در نظر داشته باشيد كه كفش‌هاي روباز براي بچه‌ها چندان مناسب نيستند و آنها نمي‌توانند تعادل‌شان را با اين نوع كفش‌ها حفظ كنند. كفش‌هاي پاشنه‌دار هم براي دختربچه‌هاي كم سن و سال مضر هستند و ممكن است باعث پيچيدن مچ پا يا زمين خوردن‌شان شوند./ف

چهارشنبه|ا|17|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 578]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن