تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816751651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيمارستان خرم آباد تحويل موقت شد/ پروژه 8 ساله نيكزاد به دستجردي رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: بيمارستان خرم آباد تحويل موقت شد/ پروژه 8 ساله نيكزاد به دستجردي رسيد
در حالي وزير راه و شهرسازي در سفر به لرستان وعده كرده بود كه حداكثر تا پايان مهرماه سالجاري بيمارستان شهيد رحيمي خرم آباد براي تجهيز تحويل وزارت بهداشت شود كه اين اتفاق با تاخير 5 ماهه در اسفندماه صورت گرفت.


به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

؛وضعيت طولاني شدن پروژه هاي بيمارستاني لرستان كه تاكنون بارها از سوي مسئولان مورد انتقاد قرار گرفته به گونه اي است كه حتي برخي از اين پروژه ها داراي بيش از 15 سال عمر هستند و البته در طول دولت نهم و دهم فعال شده اند ولي هنوز به بهره برداري نرسيده اند.

اين در حاليست كه روند طولاني شدن عمليات اجرايي پروژه هاي بيمارستاني در استان لرستان بارها از سوي رسانه ها به ويژه باشگاه جوان مطرح شده ولي به نظر مي رسد همچنان سلامت مردم لرستان درگير وعده هايي است كه به سرانجام نمي رسد.

به هر حال روند طولاني شدن پروژه هاي بيمارستاني در لرستان يكي از مشكلاتي است كه سلامت مردم در اين استان را تحت الشعاع قرار داده كه اين امر بايد از سوي مسئولان حوزه راه و شهرسازي مورد توجه جدي قرار گيرد.

دو وعده وزير راه و شهرسازي روي زمين ماند!

با اين تفاسير يكي از پروژه هايي كه در حوزه سلامت لرستان موجب گلايه هاي جدي مردم شده بيمارستان شهيد رحيمي خرم آباد است.

بيمارستان شهيد رحيمي خرم آباد از سال 82 آغاز شده و با گذشت هشت سال داراي 99 درصد پيشرفت فيزيكي است كه بنابر آخرين وعده هاي وزير راه و شهرسازي قرار بود تا اواخر مهرماه براي تجهيز تحويل دانشگاه علوم پزشكي لرستان و در خوشبينانه ترين حالت در نيمه اول سال آينده آماده بهره برداري شود.

اين در حاليست كه اميد مي رفت در سومين سفر علي نيكزاد كار تحويل بيمارستان از حوزه وزارت راه و شهرسازي به حوزه وزارت بهداشت انجام شود ولي با توجه به آماده نبودن محوطه بيمارستان قرار شد ظرف دو هفته يعني تا پايان مهرماه كار تحويل با تشكيل كميته تحويل موقت صورت گيرد.

وزير راه و شهرسازي در حاشيه سفر به لرستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه جوان گفته بود كه بيمارستان شهيدرحيمي يكي از مهم ترين بيمارستانهاي استان است كه تا دهه فجر آماده بهره برداري مي شود

علي نيكزاد ضمن اعلام آمادگي براي تحويل موقت پروژه به دانشگاه علوم پزشكي لرستان، بيان داشت: توصيه من به دانشگاه علوم پزشكي اين است كه هر چه زودتر نسبت به تجهيز بيمارستان اقدام كند تا در نهايت كار تجهيز بيمارستان در دهه فجر به پايان برسد.

به هر روي هر چند وعده اول وزير مبني بر تحويل موقت پروژه در مهرماه محقق نشد و وعده دوم يعني بهره برداري در دهه فجر رنگ عملياتي نگرفت ولي روز گذشته بالاخره كار تحويل موقت پروژه بيمارستان شهيد رحيمي خرم آباد پس از كش و قوس هاي فراوان انجام شد تا پروژه هشت ساله مهندس علي نيكزاد به دكتر مرضيه وحيد دستجردي برسد.

پروزه هشت ساله وزارت شهرسازي به وزارت بهداشت رسيد

دكتر اردشير شيخ آزادي رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان و قائم مقام وزير بهداشت ر خصوص راه اندازي بيمارستان شهيد رحيمي خرم آباد گفت: به لطف خداوند متعال با تشكيل كميسيون تحويل موقت بيمارستان با حضور نمايندگان وزارتهاي بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و راه و شهرسازي و همچنين دستگاههاي متناظر آنها در استان يعني دانشگاه علوم پزشكي لرستان و مسكن و شهرسازي تحويل موقت شد.

وي ادامه داد: با تشكيل اين كميته بيمارستان عملاً امروز به طور موقت تحويل دانشگاه علوم پزشكي شد تا گام بعدي كه تجهيز آن است برداشته شود هرچند در روند تجهيز اقدامات خوب و مؤثري قبل از تحويل موقت انجام شده است.

دكتر شيخ آزادي يادآور شد: البته مواردي وجود دارد كه اين موارد اگرچه جزء عمليات ساختماني بيمارستان نيستند اما موانعي بر سر راه بهره برداري از آن هستند كه براي اينكه اين موانع هرچه سريعتر رفع شوند توافق كرده ايم كه بيمارستان را به طور موقت تحويل بگيريم و طي يك فرصت دو ماهه اين موانع رفع شود.

فرصت دو ماهه علوم پزشكي براي رفع مشكلات پروژه

وي ادامه داد: عمده اين موارد مربوط به تأمين انشعاب آب و برق مناسب، ارائه مفاصا حساب از شهرداري، محوطه سازي و ايجاد پاركينگ است كه اميد مي رود ظرف دو ماه با همت مجري پروژه اين مشكلات رفع شد.

دكتر شيخ آزادي همچنين پيرامون تجهيز اين پروژه بيمارستاني نيز اظهار داشت: تمهيدات لازم براي راه اندازي و تجهيز بيمارستان شهيد رحيمي خرم آباد انديشيده شده است.

وي ادامه داد: برنامه ريزي شده كه ظرف 6 ماه تجهيزات پزشكي مورد نياز اين بيمارستان نصب و راه اندازي شود تا اين مركز آموزشي درماني بزرگ هرچه سريعتر بتواند خدمات خود را به مردم استان لرستان ارائه كند.

قائم مقام وزير بهداشت در استان لرستان ادامه داد: 8 ميليارد و 300 ميليون تومان از اعتبارات بيمارستاني دانشگاه براي خريد، تهيه و نصب تجهيزات اختصاص داده شده كه مابقي اعتبار مورد نياز نيز در طول مدت تحويل موقت تأمين خواهد شد.

شيخ آزادي با تاكيد بر اينكه ما در زمينه تجهيز بيمارستان دغدغه اي نداريم، ادامه داد: در حال حاضر فقط در بخش تحويل موقت و نيروي انساني آن مشكلاتي وجود دارد كه در حال پيگيري و رفع آنها هستيم تا بتوانيم به موقع شاهد بهره برداري از بيمارستان شهيد رحيمي خرم آباد باشيم.

پروژه اي براي درمان درد حوزه سلامت لرستان

سياوش بيرانوند معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي لرستان نيز در اين رابطه اظهار داشت: بيمارستان شهيد رحيمي خرم آباد يك بيمارستان هفت طبقه آموزشي، درماني، پژوهشي و جنرال است.

وي ادامه داد: اين بيمارستان داراي 220 تا 240 تخت بستري با 25 تا 30 بخش تخصصي و فوق تخصصي است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي لرستان افزود: عمده ترين بخشهاي بيمارستان بخشهاي تخصصي و فوق تخصصي داخلي، بخشهاي تخصصي و فوق تخصصي جراحي، بخشهاي تخصصي و فوق تخصصي اطفال، بخش زنان و زايمان، بخش داخلي اعصاب و بخش قلب و CCU است.

وي در خصوص بخشهاي درمانگاهي تخصصي و فوق تخصصي اين بيمارستان گفت: بيمارستان شهيد رحيمي داراي 16 بخش درمانگاهي و پاراكلينيكي ويژه نظير راديولوژي، سي تي اسكن و اولين MRI دولتي در استان است.

دستجردي خوش قول تر است يا نيكزاد؟!

به هر روي مردم لرستان اميدوارند كه وزير بهداشت و درمان از علي نيكزاد خوش قول تر باشد و ظرف مدت زمان 6 ماه كار تجهيز بيمارستان را انجام دهد تا اين پروژه به نيمه اول سال آينده برسد.

با اين اوصاف بيمارستان شهيد رحيمي خرم آباد در خوشبينانه ترين حالت در نهمين سالگرد خود تحويل مردم استان لرستان خواهد شد تا پس از سالها شاهد به بار نشستن پروژه اي باشند كه 9 سال روند اجراي آن را به نظاره نشسته اند و در انتظار افتتاح آن سه هزار و 285 روز را شمرده اند!

در حال حاضر به دليل عدم بهره برداري از بيمارستان شهيد رحيمي خرم آباد، بيمارستان شهداي عشاير اين شهر به عنوان تنها مركز درماني دولتي مركز استان به بيش از سه برابر ظرفيت خود خدمات ارائه مي دهد كه اين امر علاوه بر اينكه گلايه هاي مردم را در پي داشته است موجب به خطر افتادن سلامت بيماران در مركز اين استان شده است./س

سه|ا|شنبه|ا|16|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن