تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816789369




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نظریه آلبرت انیشتین در مورد سرعت زمان در ارتفاع واقعیت دارد


واضح آرشیو وب فارسی:تکناز:
همانطور که میدانید آلبرت انیشتین نظریه ای دارد به نام نسبیت که این نظریه میگوید هرچقدر از سطح زمین فاصله بگیریم ساعت سریعتر جلو میرود. حالا محققین به این نتیجه رسیده اند که وقتی بیشتر و بیشتر از سطح زمین فاصله میگیرید این گذر سریع زمان حتی روی خود شما هم تاثیر میگذارد و اگرچه تفاوتی که ایجاد میکند بسیار کم است اما به هر حال باعث میشود که شما سریعتر پیر شوید.
برای سالیان دراز این نظریه را پذیرفته بودیم اما قادر به اندازه گیری مقدار دقیق تغییر سرعت زمان در ارتفاعات بالاتر نبودیم تا بالاخره طی همین چند روز اخیر دانشمندان امریکایی توانستند این تفاوت زمانی را به صورتی دقیق اندازه گیری کنند. برای این کار گروهی از فیزیکدانان موسسه ی ملی استاندارد و تکنولوژی در کلرادو ۲ عدد از دقیق ترین ساعت های جهان را به کار گرفتند و با استفاده از آنها به این نتیجه رسیدند که تنها کافیست از چند پله بالا بروید تا عمرتان سریعتر بگذرد. آنها طی این آزمایش متوجه شدند که تنها حدود ۳۰ سانتیمتر جابجا کردن یکی از این ساعت ها کافی است تا گذر ثانیه ها (حالا هرچند هم که کم) سریع تر شود. بنابراین فقط کافی است دو یا سه تا پله به سمت بالا بروید که از زندگی مثلا ۷۹ ساله یتان ۹۰ بیلیونیوم ثانیه حذف شود! و یا اینکه کافی است ۳ متر از جایی که الان هستید بالاتر بروید تا زندگیتان ۹۰۰ بیلیونیوم ثانیه سریعتر بگذرد و به گفته ی آقای Chin-Wen chou اگر قرار باشد بالای برج ۱۰۲ طبقه ی Empire State در نیویورک با ارتفاع ۳۸۱ متر زندگی کنید عمرتان ۱۰۴ میلیونیوم ثانیه سریعتر سپری خواهد شد.



در این آزمایشات از ساعت های اتمی quantum logic استفاده شد که میتوانند طی ۳.۷ بیلیون سال زمان را با خطایی کمتر از ۱ ثانیه اندازه گیری کنند.
بنابراین همانطور که میبینید نبود جاذبه بر گذر زمان و متعاقبا بر زندگی افراد تاثیر میگذارد و هرچند که این تغییر آنقدری نیست که به چشم من و شما بیاید اما به راحتی میتوان آنرا اندازه گیری نمود. دقیقا مشابه همین قضیه در سفینه های فضایی اتفاق می افتد یعنی هرچه از زمین بیشتر فاصله بگیرند زمان در آنها سریعتر میگذرد.
عملا اگر میخواهیم درگیر گذر سریعتر زمان نشویم میبایست سرعت خود را افزایش دهیم چراکه اگر با یک سفینه ی فضایی و با سرعت نور و نه با سرعت عادی، مسیری را ۱۰ سال به سمت یک سیاره برویم و ۱۰ سال هم بازگردیم عملا ۲۰ سال به سن ما اضافه شده در حالی که روی زمین ۲۰۰ سال گذشته و هیچ یک از کسانی که قبلا میشناختیم زنده نیستند!!! شاید پیام اصلی این نظریه این است که باید خود را با سرعت زمان منطبق سازیم.
از امروز یک فاکتور دیگر هم به کیفیت زندگی افراد اضافه میشود! فاکتور ارتفاع!
 








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تکناز]
[مشاهده در: www.taknaz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 358]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن