تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816827101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مردم روسيه هم راي دادند؛ چراغ سبز كرملين به پوتين


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: مردم روسيه هم راي دادند؛ چراغ سبز كرملين به پوتين
مردم روسيه روز گذشته براي شركت در انتخابات رياست جمهوري اين كشور و انتخاب جانشين ديمتري مدودف به پاي صندوق هاي راي رفتند. آنگونه كه نظر سنجي ها نشان مي‌دهند برنده قطعي اين انتخابات ولاديمير پوتين، نخست وزير روسيه خواهد بود. پوتين در حالي كه با اعتراض شديد مخالفان خود روبه رو است در اين انتخابات براي سومين بار پيروز و چهار سال پس از خروج بارديگر به عنوان رئيس جمهوري وارد كاخ كرملين خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، انتخابات رياست جمهوري ساعت هشت شب شنبه به وقت گرينويچ از منتهي اليه شرقي روسيه آغاز شد و حدود 21 ساعت بعد، يعني روز يكشنبه، ساعت 17:00 به وقت گرينويچ در كالينينگراد، در غرب روسيه به پايان رسيد. در اين انتخابات، پوتين، با گنادي ژيوگانوف از حزب كمونيست، ميخائيل پروخوروف، ميلياردر روس، ولاديمير ژيرينوفسكي از حزب دست راستي ليبرال دموكرات و سرگئي ميرونوف، رييس پيشين سناي روسيه رقابت ‌ داشت.شمين دوره انتخابات رياست جمهوري روسيه شرايطي برگزارشد كه كنكاش در ابعاد مختلف زندگي نامزدها همواره يكي از دلمشغولي ها و علاقه مندي هاي اصلي راي دهندگان براي انتخابات نامزد محبوب خود بوده است.آگاهي از زوياي پنهان و آشكار زندگي شغلي نامزدهاي انتخاباتي هميشه به عنوان يكي از معيارهاي مهم راي دهندگان روسي در گزينش نامزد مورد نظرشان عمل كرده است و آنان با كنجكاوي به مراحل مختلف زندگي حرفه اي و سياسي نامزد توجه نشان داده اند.
پوتين در آستانه بازگشت به كرملين
پوتين 59 ساله كه امروزه به عنوان يكي از متنفذترين شخصيت هاي سياسي جهان شناخته مي‌شود، در اواسط دهه 1980 ميلادي افسر متوسط الحال سازمان اطلاعات شوروي سابق بود كه پيشرفت شغلي خود را از خدمت در معاونت شهرداري سنت پترزبورگ در اوايل دهه 90 آغاز كرد و و كمتر از ده سال بعد ستاره بخت اش درخشيد و توسط يلتسين در سال 2000 به عنوان جانشين رييس جمهوري انتخاب شد. رهبر بزرگ روس ها پس از دو دوره تكيه بر كرسي رياست جمهوري در 2008 جاي خود را به مدودف رييس دفتر سابق خود داد. مدودف با انصراف از شركت در انتخابات وفاداري خود را به پوتين اثبات كرد. طرفداران پوتين بر اين باورند كه وي پس از سال هاي طوفاني و هرج و مرج دهه 1990 براي ملت روسيه ثبات و امنيت به ارمغان آورد، اقتصاد را احيا كرد و با استفاده از درآمدهاي ناشي از فروش نفت و گاز كاري كرد كه پزشكان، معلمان و ديگر كارمندان دولت زير خط فقر زندگي نكنند.در مقابل منتقدان پوتين مي‌گويند كه وي در سايه ترويج كاغذبازي اداري به كاركنان دولتي وفادار به خود قدرت بي حد و حصري داد كه باعث ركود سياسي و افزايش بي سابقه فساد اقتصادي شد.پوتين پس از دو دوره پياپي بر اساس قانون اساسي روسيه در سال 2008 نمي‌‌توانست براي سومين دور به اين مقام دست يابد، اما اكنون پس از گذشت يك دوره مجاز به شركت در رقابت هاي انتخاباتي شده است.
ميرونوف، سرگردان در عالم سياست
ميرونوف 58 ساله كه رياست حزب روسيه عادل را در بر عهده دارد، از دوستان دوران سنت پترزبورگ پوتين در دهه 90 است كه در سايه دوستي با پوتين در سال 2001 موفق به كسب عنوان رياست مجلس سنا شد.ميرونوف به موازات موفقيت پوتين رهبري حزب نوبنياد روسيه عادل را كه توسط كرملين براي از ميدان به در كردن حزب كمونيست روسيه ايجاد شده بود، متقبل شد و اين آغاز مشكلات وي در تعامل با پوتين در مسير فعاليت هاي سياسي بود.جدايي ميرونوف از پوتين و طي تدريجي مراحل تبديل شدن به يك رقيب جدي براي وي از سال گذشته ميلادي تسريع شد.كاشناسان مي‌گويند كه وي شانسي براي به دست آوردن آراي روس ها را ندارد.
پروخروف، ميلياردر غرب گرا
پروخروف 46 ساله كه در ميان مردم روسيه به سلطان فولاد ملقب است، بر اساس آخرين رتبه بندي مجله معروف فوربس با حدود 18 ميليارد دلار ثروت در ميان 20 ثروتمند برتر جهان قرار گرفته است. ميليارد روس به داشتن تمايلات شديد غرب گرايانه معروف است و تنها چهره مستقل، ناآشنا و جديد در ميان نامزدهاي انتخابات محسوب مي‌شود و به همين دليل نيز در مركز توجهات مردم اين كشور و رسانه هاي خبري غربي واقع شده است.پروخروف بيشتربه دليل رسوايي هاي اخلاقي و نيز خريد سهام باشگاه بسكتبال نيوجرسي مورد توجه افكار عمومي بوده است.شعارهاي عامه پسند مبني بر اعطاي آزادي سياسي، بهبود اقتصاد، و از بين بردن افسانه پوتين باعث شده كه پروخروف به عنوان صداي مخالفان دولت شناخته مي‌شود.
ژيرينفسكي، صداي ماندگار عوامفريبي
ژيرينفسكي كه در ميدان سياست روسيه به سر دادن شعارهاي عوامفريبانه معروف است، رهبر و نامزد حزبليبرال دموكرات مي‌باشد كه چشمگيرترين نتيجه آن در دوره هاي مختلف انتخاباتي روسيه كسب راي 22 درصدي در انتخابات 1993 ميلادي دوما بود.زندگي سياسي ژيرينفسكي انباشته از نزاع و جدال لفظي با مخالفان خود و شعارها و بيانيه هاي آتشين در مقابل دوربين هاي خبري است.او از ميان پنج نامزد انتخابات كمترين شانس را دارد.
گنادي زوگانف، مدعي ابدي
زوگانف 67 ساله و رهبري حزب كمونيست از دهه 70 تاكنون همواره يك كمونيست دوآتشه بوده است. ستاره بخت زوگانف كه در 19 سال گذشته رهبر بلامنازع حزب كمونيست روسيه بوده است، در سال 1996 پس از رقابت تنگاتنگ با يلتسين درخشيدن گرفت و وي در اين مدت طولاني هرگز رهبري حزب را به كس ديگري واگذار نكرد.كمونيست ها قوي ترين جريان سياسي روسيه هستند اما منتقدان همواره آنها را به هماهنگي مخفيانه با كرملين متهم كرده اند.
پيروزي پوتين قطعي است
نظرسنجي هايي كه پيش از انتخابات صورت گرفته، از پيروزي پوتين حكايت دارند. برخي از راي دهندگان معتقدند، پوتين كسي است كه پس از هرج و مرج در دهه 1990 و در دوران رياست جمهوري بوريس يلتسين، روسيه را از فروافتادن در ورطه آنارشيسم و فقر حفظ كرده است. اين در حالي است كه مخالفان وي معتقدند كه پوتين در دوران رياست جمهوري خود جامعه مدني را سركوب كرده است. حاميان پوتين شب يكشنبه تجمعي را در حمايت از وي در برابر كاخ كرملين برگزار كردند كه بر پايه خبرهاي منتشره 20 هزار نفر در اين گردهمايي شركت كرد.مخالفان پوتين نيز قصد دارند شب دوشنبه تجمع اعتراض آميز گسترده اي را در ميدان پوشكين شهر مسكو برپا كنند. انتظار مي‌رود 30 هزار نفر در اين گردهمايي اعتراضي كه با شعار روسيه بدون پوتين برگزار خواهد شد، حضور به هم رسانند. اين رأي‌گيري در حالي آغاز شده است كه پليس مسكو براي مقابله با هر نوع اعتراض احتمالي بيش از شش هزار و 300 نيروي نظامي را از سراسر روسيه به پايتخت آورده است و 90 هزار پايگاه انتخاباتي را به دوربين مدار بسته مجهز كرده است تا شفافيت انتخابات را تضمين و از تقلب احتمالي جلوگيري كند. با اين وجود،‌ مخالفان پوتين نتوانسته اند براي برگزاري راهپيمايي خود مجوز دريافت كنند و پليس نيز هشدار داده است كه با هرگونه تجمع غيرقانوني به شدت برخورد خواهد كرد. انتظار مي‌‌رود نزديك به 65 درصد از 109 ميليون واجد شرايط روس، آراي خود را در صندوق هاي مستقر در 94 هزار شعبه اخذ راي بيندازند.

ارسال نظر

يکشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن