تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821117081




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سيلي سخت ملت ايران به چهره استكبار- 87عابديني:رسانه‌هاي غربي اعتراف به شكست كردند/پيش‌بيني مشاركت ۷۰ درصدي غربي‌هاخبرگزاري فارس: مدير كل اداره اخبار صداوسيما با تشريح عملكرد رسانه‌هاي خارجي درباره انتخابات مجلس گفت: با مشاهده حضور گسترده مردم، رسانه‌هاي بيگانه به آرامي در تحليل‌هاي خود تعديل را جايگزين تحليل‌هاي غيرواقعي مي‌كنند.


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سيلي سخت ملت ايران به چهره استكبار- 87عابديني:رسانه‌هاي غربي اعتراف به شكست كردند/پيش‌بيني مشاركت ۷۰ درصدي غربي‌هاخبرگزاري فارس: مدير كل اداره اخبار صداوسيما با تشريح عملكرد رسانه‌هاي خارجي درباره انتخابات مجلس گفت: با مشاهده حضور گسترده مردم، رسانه‌هاي بيگانه به آرامي در تحليل‌هاي خود تعديل را جايگزين تحليل‌هاي غيرواقعي مي‌كنند.
خبرگزاري فارس: مدير كل اداره اخبار صداوسيما با تشريح عملكرد رسانه‌هاي خارجي درباره انتخابات مجلس گفت: با مشاهده حضور گسترده مردم، رسانه‌هاي بيگانه به آرامي در تحليل‌هاي خود تعديل را جايگزين تحليل‌هاي غيرواقعي مي‌كنند.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، حسين عابديني مدير كل اداره اخبار صدا و سيما در خصوص بازتاب اخبار انتخابات امروز در رسانه‌هاي بين‌المللي اظهار داشت: رسانه‌هاي خارجي طي دو سه ماه گذشته كوشش مي‌كردند تا تمايل حضور مردم را در انتخابات كم جلوه دهند و تاثير فشارها و تحريم‌هاي غرب را بزرگ نمايي كنند، لذا انتظارشان اين بود كه اقبال مردم در انتخابات كم باشد.

وي ادامه داد: بسياري از شبكه‌هاي بين‌المللي ماند سي ان ان، بي بي سي، العربيه و حتي شبكه‌هاي اسپانيولي زبان مانند تله‌سور يا شبكه NHK ژاپن و بسياري از شبكه‌‌ها خودشان را آماده كرده تا از زاويه ديگري انتخابات را پوشش خبري دهند؛ اما اتفاقي كه از ساعت 8 صبح و بعد از حضور رهبر معظم انقلاب در ساعات اوليه صبح امروز در انتخابات رخ داد اوضاع به گونه ديگري شد.

مديركل اداره اخبار صداوسيما ادامه داد: اين رسانه‌ها ميزان مشاركت مردم را تا 30 تا 25 درصد پيش‌بيني مي‌كردند؛ اما خبرگزاري فرانسه ساعتي قبل ميزان مشاركت مردم را بين 70 درصد برآورده كرده كه اين نشان مي‌دهد كه رسانه‌ها وتحليلگران خارجي از فضاي مجازي خارج شده و به فضاي واقعي وارد شده‌اند.

عابديني ادامه داد: همچنين شب گذشته و روزهاي قبل از آ‌ن اين رسانه‌ها تلاش مي‌كردند ميزان مشاركت اقليت‌هاي ديني را به گونه‌اي مقابل نظام قرار دهند، اما سي ان ان طي يك گزارشي امروز به صراحت در برنامه‌اي زنده اذعان كرده كه كليميان و يهوديان ايران انسان‌هاي معتقد هستند و در ايران به ايراني بودن خود مباهات مي‌كنند و اين نشان مي‌دهد جو امروز بر آنها بسيار تاثير گذاشته است.

وي گفت: شبكه‌هاي ديگر مانند رويترز تصوير صف‌هاي طويل حضور مردم را در تهران و شهرستان‌ها نشان مي‌دهند و اين تصاوير بسيار جالب است.

مديركل اداره اخبار صدا و سيما گفت: رسانه‌هاي بيگانه به آرامي در تحليل‌هاي خود تعديل را جايگزين تحليل‌هاي غيرواقعي مي‌كنند، البته همچنان برخي شبكه‌ها مانند العربيه كوشش مي‌كنند تا يك فضاي امنيتي را ارائه دهند. اين شبكه وابسته به رژيم ديكتاتور سعودي است و در روزهاي قبل تلاش زيادي كرده بود كه فضاي غيرواقعي از انتخابات رامخابره كند.

عابديني اظهار داشت: در شبكه اسپانيولي زبان «تله‌سور» سخنان رهبر معظم به صورت پخش زنده و همزمان ترجمه مي‌شد و شبكه‌اي مانند «الجزيره مباشر» به صورت كامل انتخابات در ايران را پوشش مي‌دهد.

وي گفت: اگر اين مشاركت به صورت طبيعي ادامه پيدا كند و با توجه به اينكه حضور مردم در بعد از ظهر گسترده‌تر مي‌شود، مي‌توانيم شاهد اين باشيم كه اين شبكه‌ها با ديدن بخشي از حضور مردم پاي صندوق‌هاي، راي مجبور شود اعتراف كند.

مدير كل اداره اخبار صدا و سيما در خاتمه افزود:‌ ما از قبل از ظهر به اين طرف يك حالت دگرديسي در رسانه‌هاي خارجي را شاهد هستيم و اين نشان مي‌دهد باز هم آنها نتوانستند ميزان حضور و مشاركت مردم را پيش‌بيني كنند.

انتهاي پيام/

جمعه|ا|12|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن