تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816723619




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سايت‌هاي قمار فوتبالي موجب از بين‌رفتن اخلاقيات در ورزش مي‌شوند‌


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: سايت‌هاي قمار فوتبالي موجب از بين‌رفتن اخلاقيات در ورزش مي‌شوند‌
پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات نيروي انتظامي در گزارشي ضمن تشريح عملكرد و شيوه فعاليت سايت‌هاي پيش‌بيني نتايج مسابقات فوتبال اعلام كرد كه اين نوع پيش‌بيني همراه با قرعه‌كشي كه براي پرداخت جوايز از پول ساير شركت‌كنندگان استفاده مي‌كنند مصداق بارز قمار بوده و طبق نظر علماي ديني باطل و حرام است.


به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ معاونت اجتماعي پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا ضمن تشريح فعاليت برخي سايت‌هاي قمارفوتبالي عنوان كرد كه در دو سال گذشته تاسيس سايت‌هايي كه اقدام به شرط‌بندي در مورد نتايج ليگ‌هاي فوتبال داخلي و خارجي مي‌كنند، افزايش چشمگيري داشته است كه برهمين اساس پليس تحليلي درمورد نوع عملكرد و نحوه فريب و كلاهبرداري از كاربران اين سايت‌ها را ارائه مي‌كند.

براساس مستندات موجود مشخص شده است كه اين نوع سايت‌ها كه مدعي پرداخت جايزه‌هاي ميليوني به برندگان به وسيله شرط‌بندي نتايج مسابقات ليگ فوتبال هستند در سايت خود قسمتي را با عنوان ثبت‌نام قرار داده‌اند كه افراد براي شركت در پيش‌بيني نتايج، بعد از تكميل و ارسال اطلاعات در قسمت ثبت‌نام سايت، ملزم به خريد فرم‌هاي مخصوصي هستند كه هر كدام از اين فرم‌ها با مبلغ مشخصي به فروش مي‌رسند و افراد قبل از شروع مسابقات، نتايج احتمالي مورد نظر را در فرم مربوطه وارد و ارسال مي‌كنند.

براساس عملكرد اين سايت‌ها، بعد از ارسال فرم و مشخص‌شدن نتيجه مسابقات، به ادعاي اين سايت‌ها به 3 نفر برتري كه دقيق‌ترين پيش‌بيني و بالاترين امتياز را اخذ كرده‌اند به قيد قرعه جايزه‌هاي نقدي را كه معمولا مبالغي بين يك تا ده ميليون تومان است را پرداخت مي‌كنند كه در نمونه‌هاي خارجي، فعاليت اين سايت‌ها از طريق واسطه‌هاي مالي و ريختن پول به حساب اين سايت‌ها صورت مي‌گيرد كه اين حركت با توجه به شانس بسيار كم برنده‌شدن افراد، منجر به خروج ارز از كشور مي‌شود.

نكته حائز اهميت اين است كه تمامي مبالغ مربوط به جايزه‌ها، حاصل از تجميع پول‌هاي پرداختي ساير شركت‌كنندگاني (بازندگان پيش بيني) است كه در موقع تهيه فرم، آن را پرداخت كرده‌اند و اين نوع پيش‌بيني همراه با قرعه‌كشي كه براي پرداخت جوايز از پول ساير شركت‌كنندگان استفاده مي‌كنند مصداق بارز قمار است و طبق نظر علماي ديني باطل و حرام است.

***سواستفاده كلاهبرداران اينترنتي از علاقه مندان به فوتبال

براساس اين گزارش فارغ از مسئله حرام بودن اين نوع فعاليت، سايت‌هاي بسيار زيادي در دو سال گذشته در اين زمينه راه‌اندازي شده‌اند كه تعدادي از آنها بعد از مدت يك هفته از زمان راه‌اندازي و جذب سرمايه، به بهانه‌هاي مختلف سايت خود را تعطيل و مبالغ هنگفتي را از افراد كلاهبرداري مي‌كردند.

در برخي از اين سايت‌ها ادعا مي‌شود كه حدود 20 درصد از مبالغ جمع‌آوري شده از افراد، در امور خيريه صرف و هزينه مي‌شود.

پليس فتا در ادامه عنوان كرد كه با بررسي تحقيقاتي كه در اين پايگاه به مدت چندين ماه در مورد اين سايت‌ها انجام گرفته، نتيجه بدست آمده اين است كه در برخي موارد پول‌هاي بالغ بر چند صد ميليون در طول يك هفته به حساب صاحبان اين سايت‌ها واريز مي‌شود و اين در حالي است كه تنها كمتر از 8 درصد بابت جايزه به افرادي كه نتايج را درست پيش‌بيني كرده‌اند، پرداخت مي‌شود.

همچنين براساس اين تحقيقات، بسياري از اين سايت‌ها با دستكاري در فرم‌هاي پيش‌بيني نتايج و نحوه امتيازدهي شركت‌كنندگان نتايج را براي كسب سود بيشتر تغيير داده‌اند.

بنابراين گزارش، معاونت اجتماعي پليس فتاي ناجا بطور كلي ضررهاي تحميلي به وسيله فعاليت‌هاي انجام شده در اين سايت‌ها را به شرح ذيل اعلام كرد:

• پرداخت پول تحت عنوان جايزه از طريق پول افرادي كه نتايج را غلط پيش‌بيني كرده‌اند به برندگان پيش‌بيني نوعي قمار محسوب مي‌شود و اين خود بزرگترين ضرر معنوي براي شركت‌كنندگان در اين سايت است.

• تمامي اين سايت‌ها به طور غيرقانوني مشغول به فعاليت هستند و هيچ آدرس و شماره ثابت و مشخصي از خود اعلام نكرده‌اند و به همين دليل شركت‌كنندگان در اين سايت‌ها امكان پيگيري دارايي از دست رفته خود را در مورد تعطيلي سايت، نخواهند داشت.

• با توجه به رشد قارچ‌گونه اين سايت‌ها در كشور، زمينه براي افراد كلاهبردار و سودجو فراهم شده و خيلي از آنها تحت عنوان اين سايت‌ها به دنبال به دست آوردن اطلاعات شخصي و شماره حساب كاربران هستند.

• فريب و كلاهبرداري گردانندگان اين سايت‌ها با تبليغات فزاينده سبب ايجاد ضررهاي مادي به افراد شركت‌كننده در اين سايت‌ها مي‌شود.

• همچنين در مورد سايت‌هاي خارجي كه در زمينه پيش‌بيني مسابقات فوتبال فعاليت مي‌كنند اين عمل موجب خروج ارز از كشور مي‌شود.

معاونت اجتماعي پليس فتاي ناجا در پايان يادآور شد كه تجربه بدست آمده از كشورهاي غربي نشان مي‌دهد كه برخي از بازيكنان ورزشي و داوران تحت تاثير اين‌گونه سايت‌ها و پيشنهادهاي اغواكننده آنها قرار گرفته و بطور عمدي براي تغيير نتيجه بازي عمل مي‌كنند و حركت اين سايت‌ها به نوعي منجر به از بين رفتن بازي جوانمردانه و اخلاقيات در ورزش مي‌شود./عط

جمعه|ا|12|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 233]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن