تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820974832




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كد گذاري 12 بيماري نادر در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: كد گذاري 12 بيماري نادر در ايران
وي افزود: در همايش بنياد بيماريهاي نادر علاوه بر ارائه اطلاعات درباره اين بيماريها به پزشكان، برنامه‌اي مردمي برگزار مي‌شود كه در آن از بيماراني كه به خوبي از خود مراقبت كرده‌اند و فعالان اين حوزه تقدير مي‌شود.
دبير علمي همايش بيماريهاي نادر گفت: تاكنون در حال شناسايي بيماريهاي نادر بوده‌ايم به گونه‌اي كه تاكنون حدود 12 بيماري را كددار كرده‌ايم و با طي شدن اين مرحله، اطلاع‌رساني عمومي را افزايش مي‌دهيم.

به گزارش مهر عبدالرضا معادي در آستانه همايش روز جهاني بيماريهاي نادر افزود: از سال آينده با چاپ بروشور و پمفلت و توزيع آنها در مراكزي مانند بيمارستانها و خانه‌هاي سلامت شهرداري، آموزش عمومي بيماريهاي نادر را گسترش مي‌دهيم.

وي با بيان اينكه بيماريهاي نادر تنوع زيادي دارند، اظهار كرد: حدود 6 هزار نوع بيماري نادر در جهان شناسايي شده است. بنابراين، مهمترين مسئله، اولويت‌ بندي اين بيماريها است و پس از طي اين مرحله نسبت به اطلاع‌ رساني درباره پيشگيري، علايم بيماريهاي نادر و نحوه نگهداري از اين بيماران اقدام مي‌شود.

دبير علمي همايش بيماريهاي نادر با اشاره به برگزاري همايش بيماريهاي نادر در روز سه شنبه گفت: در اين همايش، بيماريهاي نادر به گروههاي پزشكي معرفي مي‌شوند. البته پيش از اين در نشريه بنياد بيماريهاي نادر اطلاعاتي درباره اين دسته از بيماريها به مردم، پزشكان و پرستاران داده شده بود و پيش از انتشار نشريه نيز اين كار از طريق سايت بنياد بيماريهاي نادر انجام مي‌شد.

وي افزود: در همايش بنياد بيماريهاي نادر علاوه بر ارائه اطلاعات درباره اين بيماريها به پزشكان، برنامه‌اي مردمي برگزار مي‌شود كه در آن از بيماراني كه به خوبي از خود مراقبت كرده‌اند و فعالان اين حوزه تقدير مي‌شود.

دبير علمي همايش بيماريهاي نادر تاكيد كرد: هدف از برگزاري اين برنامه تاكيد بر قابل پيشگيري و قابل مديريت بودن بيماريهاي نادر پس از ابتلا به اين عوارض است چرا كه اين بيماران مي‌توانند فعاليت اجتماعي داشته باشند و در عرصه اجتماع به موفقيت دست يابند.

معادي در پايان اظهار كرد: هدف بنياد بيماريهاي نادر آموزش مديريت اين بيمار‌يها و توانمندسازي بيماران است.

همايش علمي بيماريهاي نادر و گردهمايي عمومي بيماريهاي نادر به ترتيب صبح و بعدازظهر روز سه‌شنبه نهم اسفند ماه در تالار امام بيمارستان امام خميني (ره) و سالن همايشهاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار مي‌شود.

دوشنبه|ا|8|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن