تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816710998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سلسله جلسات طرح‌ريزي استراتژيك – تاريخ طرح‌ريزي استراتژيك اسلام(9)؛1 عباسي: تفسير كتاب دانيال نبي توسط امريكا، زمينه ساز برخي تحولات جهان امروز است / علت تحريم نفت ايران و تصويب قانون محكوميت براي منكران كشتار ارامنه


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: سلسله جلسات طرح‌ريزي استراتژيك – تاريخ طرح‌ريزي استراتژيك اسلام(9)؛1 عباسي: تفسير كتاب دانيال نبي توسط امريكا، زمينه ساز برخي تحولات جهان امروز است / علت تحريم نفت ايران و تصويب قانون محكوميت براي منكران كشتار ارامنه
رئيس مركز بررسي‌هاي دكترينال امنيت بدون مرز گفت: در ايالات متحده جرياني استراتژيك مبتني بر تفسيري از كتاب دانيال نبي شكل گرفته است كه اين تفسير و بررسي استراتژيك زمينه‌ساز برخي تحولات امروز است.


به گزارش خبرنگار دين و انديشه «خبرگزاري دانشجو»، دكتر حسن عباسي در جلسه سيصد و بيست و دوم از سلسله جلسات «طرح‌ريزي استراتژيك - كلبه كرامت» تحت عنوان تاريخ طرح‌ريزي استراتژيك اسلام (9) به بحث در مورد نقش تاثيرگذار خواب‌هاي دانيال نبي در تحولات جهان امروز پرداخت.

همانطور كه در ساختار حركت انبيا ديديم در تاريخ طرح‌ريزي استراتژيك اسلام بعضي از گزاره‌ها و انگاره‌ها محقق نشده‌اند كه تحقق آن يا به آخرالزمان حواله شده، يا صرفا به خاطر اين بوده كه در راه آن تلاشي صورت گيرد و خود آن تلاش براي بشر سعادتي بوده است و بشر فقط مامور به انجام تكليف بوده است، نه حصول نتيجه.

نقش دانيال نبي در طرح‌ريزي استراتژيك اسلام

يكي از كساني كه در اديان ابراهيمي در تاريخ طرح‌ريزي استراتژيك اسلام جايگاه ويژه‌اي داشته حضرت دانيال نبي است، وي در شهر شوش كه در آن زمان يكي از پايتخت‌هاي چهارگانه هخامنشيان بوده مدفون است.

او كه هم‌عصر با كوروش و بخت‌النصر معرفي شده از پيامبران بني‌اسراييل است، پس از اينكه بخت‌النصر تشكيلات يهودي‌ها را در فلسطين نابود مي‌كند و آن‌ها را براي اسارت به بابل مي‌آورد كوروش به بابل حمله و يهودي‌ها را آزاد مي‌كند، يهود اعتقاد دارد دانيال نبي دوره‌اي طولاني در اسارت بخت‌النصر و نبوكد بوده است.

در متون اسلامي مباحث زيادي درباره او نداريم، به خصوص آنكه قرآن هم به او نپرداخته است، مطالبي كه يهود و نحله آن درباره دانيال نبي آورده‌اند موارد گسترده‌اي است كه از كتب عهد عتيق گرفته شده است.

جايگاه خواب در طرح‌ريزي استراتژيك

در جلسه‌اي كه به جايگاه خواب در طرح‌ريزي استراتژيك پرداختيم به خواب ابراهيم و خواب حضرت يوسف و خواب فرعون اشاره كرديم، در كتب مقدسه درباره دانيال نبي تعداد زيادي خواب مطرح شده، وي از كساني بوده كه زياد خواب ديده و تعبير كرده است.

خواب‌هايي كه دانيال نبي ديده و تعبير كرده است در طرح‌ريزي استراتژيك او جايگاه ويژه‌اي دارد كه در كتب عهد عتيق ذيل عنوان كتاب دانيال آمده است، حجم اين خواب‌ها و تاثيرشان در جامعه‌سازي و تغيير و تحولي كه در نگاه دانيال نبي و اطرافيان او و پادشاهان ايجاد مي‌كرده در عهد عتيق آمده است.

دلايل غرب براي تحريم نفت ايران و رنجاندن تركيه

يكي از اين حوزه‌ها، حوزه پيش‌بيني آينده است كه به مباحث آينده‌شناسي و آخرالزماني ما مربوط است، از دل اين نگاهي كه مطرح شد در ايالات متحده جرياني استراتژيك مبتني بر تفسيري از كتاب دانيال نبي شكل گرفته است كه اين تفسير و بررسي استراتژيك زمينه‌ساز برخي تحولات امروز است.

تحريم نفت ايران توسط امريكا يا تصويب قانون محكوميت براي منكران كشتار ارامنه در فرانسه آن هم در اين شرايط بد اقتصادي اروپا از تاثيرات همين جريان است.

چرا اروپا مراوده اقتصادي با كشور جوان و پويايي مثل ايران كه هم نياز و هم قدرت خريد دارد ناديده مي‌گيرد؟

اين رفتارهاي غرب براي تحليل‌گران تناقض بوجود مي‌آورد كه چرا در اين شرايط بد اقتصادي و بحراني، اروپا حاضر است روي تحريم ايران برنامه‌ريزي كند و بازار هشتاد ميلياردي ايران را از دست بدهد، آن هم بازاري كه آمريكا به عنوان بزرگترين رقيب در آن حضور ندارد.

چه مي‌شود كه اروپا اين مراوده اقتصادي را كه سالانه صد ميليارد براي او نفع داشته است ناديده مي‌گيرد، آن هم مراوده با كشور جوان و پويايي مثل ايران كه هم نياز و هم قدرت خريد دارد؛ ايراني كه در حال خيزش اقتصادي است و علاوه بر نياز‌هاي عادي به صنايع هم نياز گسترده دارد.

قطع اين ارتباط براي كشورهاي بحران زده اروپايي عقلاني نيست؛ چراكه اين هفتاد ميليارد مراوده سالانه براي آن‌ها يعني تامين چند صد شغل و جلوگيري از بيكاري. كشتار ارامنه مگر چقدر اهميت دارد كه بعد از صد سال دوباره مورد بررسي قرار بگيرد و منكر آن را محكوم كنند و تركيه را از خود برنجانند، در حالي‌كه تركيه مي‌تواند بهترين بازيگر براي انحراف بيداري اسلامي به سمت جريان سكولار باشد.

پاسخ تمامي اين سوال‌ها و تناقضات در كتابي به نام «شاه جنوب» آمده كه اين كتاب از سال 1993 تا كنون به روز شده و نويسنده آن «جرالد فلوري» است، كسي كه مجله فيلادلفيا ترامپل كه مربوط به نحله‌اي خاص در مسيحيت است متعلق به او مي‌باشد.

شاه جنوب، ايران و شاه شمال، امپراطوري مقدس روم كنوني

كتاب شاه جنوب؛ نوشته جرالد فلوري

به‌منظور دانلود كتاب اينجا را كليك نماييد

در كتاب دانيال، شاه جنوب در برابر شاه شمال مطرح شده كه شاه جنوب، ايران و شاه شمال، امپراطوري مقدس روم همين امروز، نه امپراطوري مقدس روم باستان است.

در اطلاعات استراتژيك بايد بدانيم دشمن چگونه در مورد ما فكر مي‌كند تا بفهميم چرا اين‌گونه عمل مي‌كند؛ چرا زماني كه اروپا غرق در مشكلات اقتصادي است مراودات اقتصادي خود را با ايران قطع مي‌كند و يا زماني كه نياز به ثبات و آرامش در تركيه دارد روابط خود را با او تاريك مي‌كند.

غرب فكر مي‌كند كه ايران شاه جنوب است

دشمن درباره ما فكر مي‌كند كه شاه جنوبيم، در بخش يازده فراز 39 به بعد از كتاب دانيال نبي آمده است: در زمان آخر پادشاه مصر به جنگ پادشاه سوريه خواهد آمد و او نيز با عرابه‌ها و سواران و كشتي‌هاي زياد مثل گردباد به مقابله با او خواهد رفت.

پادشاه سوريه سيل‌آسا به سرزمين‌هاي زيادي يورش خواهد برد و آن‌ها را تسخير خواهد كرد و سرزمين زيباي اسراييل را نيز مورد تاخت‌وتاز قرار خواهد داد، ولي از بين اين اقوام، ادوامي‌ها و موآبي‌ها و اكثر عموني‌ها (كشورهايي كه در اردن كنوني و سمت شرق رود اردن مستقر هستند) جان سالم بدر خواهند برد، اما مصر و سرزمين‌هاي بسيار ديگر به اشغال او در مي‌آيند.

او تمام خزانه‌هاي طلا و نقره و اشياء نفيس مصر را غارت خواهد كرد و اهالي ليبي و حبشه (اتيوپي) خراج‌گذاران او خواهند شد، ولي از مشرق و شمال اخباري به گوش او خواهد رسيد و او را مضطرب خواهد ساخت، سپس با خشم زياد برگشته و سر راه خود بسياري را نابود خواهد كرد.

پادشاه سوريه بين اورشليم و دريا اردو زده و خيمه‌هاي شاهانه خود را بر پا خواهد كرد، ولي در همان‌جا اجلش خواهد رسيد و بدون اينكه كسي بتواند كمكش كن خواهد مرد.

آن فرستاده آسماني كه لباس كتان برتن داشت، در ادامه سخنانش گفت: در آن زمان فرشته اعظم، ميكائيل (يهود و مسيحيت، ميكائيل را محافظ خودشان مي‌دانند و متاسفانه ميكائيل را در برابر جبرائيل قرار مي‌دهند) به حمايت از خداپرستان وعدالت‌خواهان برخواهد خواست.

سپس چنان دوران سختي پيش خواهد آمد كه در تاريخ بشر بي‌سابقه بوده است، اما هر كه از قوم تو نامش در كتاب خدا نوشته شده باشد رستگار خواهد شد. تمام مردگان زنده خواهند شد، بعضي براي زندگي جاوداني و برخي براي شرمساري و خواري جاوداني.

كتاب شاه جنوب؛ انگشت اتهام را به سمت جريان اسلام‌گرا به خصوص ايران و حزب‌الله لبنان مي‌برد

حكيمان همچون آفتاب و كساني كه بسياري را به راه راست هدايت كرده‌اند، همچون ستارگان تا ابد خواهند درخشيد، سپس به من گفت: اما تو دانيال، اين پيشگويي را مثل يك راز نگهدار، آن را مهر كن تا وقتي كه زمان آخر فرا رسد، بسياري به سرعت حركت خواهند كرد و علم خواهد افزود.

آنگاه من، دانيال، نگاه كردم و دو نفر ديگر را نيز ديدم كه يكي در اين سوي رودخانه و ديگري در آن سوي رودخانه ايستاده بود، يكي از آن فرستاده آسماني كه لباس كتان بر تن داشت و در اين هنگام بالاي روخانه ايستاده بود پرسيد: چقدر طول خواهد كشيد تا اين وقايع عجيب به پايان برسد؟

او در جواب دو دست خود را به سوي آسمان بلند كرد و به خدايي كه تا ابد باقي است قسم خورد و گفت: اين وضع تا سه سال و نيم طول خواهد كشيد، ‌وقتي ظلم و ستمي كه بر قوم خدا مي‌شود پايان يابد، اين وقايع نيز به پايان خواهد رسيد.

آنچه او گفت شنيدم، ولي آن را درك نكردم، پس گفتم: اي سرورم، آخر اين وقايع چه خواهد شد؟ او جواب داد: اي دانيال، تو راه خود را ادامه بده؛ زيرا آنچه گفته‌ام مهر خواهد شد و مخفي خواهد ماند تا زمان آخر فرا رسد.

عده زيادي پاك و طاهر خواهند شد، ولي بدكاران به كارهاي بدشان ادامه خواهند داد، از بدكاران هيچ كدام نخواهند فهميد، اما حكيمان همه چيز را درك خواهند كرد، از وقتي كه تقديم قرباني‌هاي روزانه منع شود و آن بت در خانه خدا برپا گردد، يك دوره هزار و دويست و نود روزه سپري خواهد شد.

خوشا به حال آنكه صبر مي‌كند تا به پايان دوره هزار و سيصد و پنج روزه برسد، اما اي دانيال، تو راه خود را ادامه بده تا پايان زندگيت فرا رسد و بيارامي، اما بدان كه در زمان آخر زنده خواهي شد تا پاداش خود را بگيري.

آنچه در كتاب شاه جنوب منتشر شده انگشت اتهام را به سمت جريان اسلامي و اسلام‌گرا به خصوص ايران و حزب‌الله لبنان مي‌برد و يك نقشه ژئو استراتژيك ترسيم مي‌كند كه در آن اروپا، امپراطوري مقدس شمال و جهان اسلام، شاه جنوب با محوريت ايران مي‌شود.

به منظور دانلود كتاب دانيال نبي اينجا را كليك نماييد

دوشنبه|ا|8|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 876]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن