تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816211626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پورفرضي:طرح پزشك خانواده در اردبيل اجرا مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پورفرضي:طرح پزشك خانواده در اردبيل اجرا مي شود
طرح پزشك خانواده در اردبيل اجرا مي شود
اردبيل - خبرگزاري مهر: رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان اردبيل گفت: طرح پزشك خانواده در شهر اردبيل و ديگر شهرهاي بالاي 20 هزار نفر جمعيت استان اجرا مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد پورفرضي پيش از ظهر يكشنبه در جلسه كميته راهبردي سلامت استان افزود: در پي اجراي موفق آميز طرح پزشك خانواده در روستاها و شهرهاي زير 20 هزار نفر جمعيت، اين طرح در ديگر شهرهاي پر جمعيت نيز اجرا مي شود.

وي با اشاره به اجراي طرح پزشك خانواده در مناطق شهري استان اضافه كرد: مناطق شهري به محلات 10 هزار نفري تقسيم مي شوند و در هر يك از محلات چهار پزشك كه يكي در درمانگاه هاي دولتي يا خصوصي و سه تا ديگر در مطبها مستقر مي شوند.

پورفرضي از تعيين سرانه ويزيت 17 هزار و 500 ريالي خبر داد و تصريح كرد: سرانه ماهانه ويزيت 17 هزار و 500 ريال است كه بيمار به هر تعداد كه به پزشك مراجعه كند بايد ماهانه اين سرانه را پرداخت كند.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان اجراي طرح پزشك خانواده را در سه سطح عنوان كرد و يادآور شد: سطح اول كه مراجعه به پايگاه هاي بهداشتي است، ويزيت و داروها كاملا رايگان بوده و در سطح دوم كه ارجاع از سطح يك به پزشك متخصص است، هزينه هاي تعيين شده از طرف مراجعه كننده پرداخت مي شود.

پورفرضي با بيان اينكه سطوح دو و سه تنها در صورت ارجاع پزشك شامل بيمه مي شود، عنوان كرد: در هر سطح بايد پزشك مربوطه بيمار را به سطح بعدي ارجاع دهد و در صورتي كه پزشك عمومي سطح اول به متخصص سطح دوم و متخصص سطح دوم به فوق تخصص سطح سوم ارجاع دهد، هزينه ها شامل بيمه مي باشد.

وي از ايجاد اشتغال 600 نفر پرستار و ماما با اجراي طرح پزشك خانواده خبر داد و منذكر شد: هر پزشك خانواده بايد يك نفر پرستار يا ماما با هزينه خودش استخدام كند كه در اين صورت حداقل براي 600 نفر پرستار يا ماما ايجاد اشتغال مي شود.

طرح پزشك خانواده در راستاي منافع اجتماعي است

استاندار اردبيل نيز در اين جلسه گفت: طرح پزشك خانواده در زمان وزارت آقاي مرندي در حوزه بهداشت و درمان آغاز شد و به همين دليل سازمان جهاني بهداشت مرندي را به عنوان ابر مرد بهداشتي انتخاب و از وي تجليل كرد.

سيد حسين صابري با اشاره به مزاياي اجراي طرح پزشك خانواده اضافه كرد: اين طرح در راستاي برقراري عدالت و گسترش بهداشت در سطح كشور است كه اگر به خوبي اجرا شود در جلوگيري از اتلاف مراجعه كنندگان و كاهش هزينه بيمار موثر خواهد بود.

وي با بيان اينكه اجراي طرح پزشك خانوار به نفع توده مردم است، افزود: با اجراي طرح پزشك خانواده، پزشكان در نزديك ترين فاصله خانواده ها مستقر مي شوند تا هم هزينه ها را كاهش دهند و هم دسترسي آسان و به موقع به پزشك فراهم شود.

استاندار اردبيل نقش رسانه ها را در اجراي موفق آميز طرح پررنگ دانست و اضافه كرد: اطلاع رساني و شفاف سازي يكي از دلايل موفقيت اجرا و پياده سازي طرح پزشك خانواده است كه خبرنگاران در اين مورد مي توانند نقش كليدي داشته باشند.

وي داشتن سابقه بيمار در نزد پزشك را از ديگر ويژگيهاي طرح پزشك خانواده برشمرد و تصريح كرد: با اجراي طرح پزشك خانواده سابقه بيمار و خانواده اش در نزد پزشك خواهد بود كه تا به حال در هيچ بيمارستان يا مطبي نبوده و پزشك با مطالعه سابقه بيمار و خانواده اش مي تواند در تشخيص درست بيماريها اقدام كند.

صابري از اجراي اين طرح در شهرهاي اردبيل، پارس آباد، گرمي، مشگين شهر و خلخال خبر داد و گفت: طرح پزشك خانواده به جز اين شهرها در ديگر شهرهاي كوچك استان اجرا شده و با تقسيم بندي اين شهرها به بلوكهاي 10 هزار نفري طرح پزشك خانواده در اين پنج شهر نيز اجرا مي شود.

وي تشكيل جلسه ستادهاي شهرستانها را تا آخر اسفند ماه خواستار شد و افزود: بايد عملكرد پزشك خانواده در يك سال اخير در شهرهاي كوچك مورد ارزيابي قرار بگيرد تا نواقص و مشكلات طرح شناسايي و رفع شود.

© 2003 Mehr News Agency .

يکشنبه|ا|7|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن