تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820786174




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كانديدا بايد توان دفاع از محروميت‌هاي منطقه را داشته باشد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: كانديدا بايد توان دفاع از محروميت‌هاي منطقه را داشته باشد
مديركل تبليغات اسلامي سيستان‌و بلوچستان گفت: منتخبان مردم در عين حالي كه از جريان قاتونگذاري كلي دفاع مي‌كنند بايد توان دفاع از محروميت منطقه را داشته و درد آشناي مردم باشند.


به گزارش باشگاه خبرنگارن، حجت‌الاسلام صفر قربانپور اظهار كرد: در كشور ما مردم سالاري حاكم بوده و مردم سالاري يعني حاكميت نظام اسلامي با مبناي حاكميت ديني براساس راي مردم است و در جريانات گوناگون و مديريت‌هاي مختلف مثل شوراهاي اسلامي، مجلس، رياست جمهوري و مجلس خبرگان نمود دارد.
وي افزود: ساختار عملياتي مردم سالاري ديني، يعني مردم حق حاكميت و راي دارند و در صحنه‌هاي سياسي بايد حضور داشته باشند و انتخاب را بر اساس معيارهاي ارزشي و ديني انجام دهند.
قربانپور ادامه داد: قطعاً مردم بايد راي بدهند و براساس راي مردم افراد منتخب شوند و راي مردم بايد بر اساس مباني ديني و شاخص‌ها رنگ و لعاب ديني داشته باشند.
مديركل تبليغات اسلامي سيستان‌و بلوچستان خاطرنشان كرد: ميزان راي در جريان انتخاب پذيرفته است اما مهم اين است كه بر مبناي چه معيارهايي در استان بايد كانديداها را انتخاب كنيم.
وي افزود: بنظر مي‌آيد با توجه به وضعيت كشور و استان بايد در انتخاب كانديداي اصلح ويژگي‌هايي را مد نظر قرار دهيم و ضابط قانوني مشخص كرده و ضابطه منطقه‌اي نيز بر مبناي دين و قانون به راحتي مي‌تواند اين روند را مشخص كند.
قربانپور گفت: بايد افراد اصلح و شايسته ويژگي‌هاي كلياتي را داشته باشند و نمي‌شود كسي در نظام نماينده باشد اما كليات نظام را زير سوال ببرد و يا نمي‌تواند كسي نماينده باشد اما اصل “ولايت فقيه” اين نظام را نپذيرد چون اين امر در آن چارچوب مشروعيت پيدا مي‌كند.
مديركل تبليغات اسلامي سيستان‌و بلوچستان تصريح كرد: مشروعيت جايگاه نمايندگي از نظام شرعي نشات مي‌گيرد ولي مقبوليتش از آراي مردم است پس منتخبين هم بايد اين جايگاه را پذيرفته باشند چون بايد در آن جايگاه قانون بنويسند و از نظام اسلامي دفاع كنند.
وي گفت: نكته ديگر اين كه هر نماينده دو شان دارد كه در شان اول، نماينده كل نظام است و شان ملي و نماينده نظام جمهوري اسلامي مي‌شود لذا كسي كه انتخاب مي‌شود بايد اين درك را داشته باشد كه نظام را كل ببيند و نظام ماوراي جمهوري اسلامي را نيز درك كند و بدانند نظام جمهوري اسلامي در چه شرايطي است و شناخت ، قدرت و توان ارزيابي داشته باشد. وي بيان كرد: نماينده بايد در عين حالي كه جايگاه ملي دارد و از جريان قانونگذاري كلي دفاع مي كند قطعاً توان دفاع از محروميت منطقه برايش وجود داشته باشد و درد آشناي منطقه باشد، موازين و ضرورت‌هاي منطقه را بشناسد./س

شنبه|ا|6|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن