تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816607569




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عمرو موسي: بايد به نظام فرعوني خاتمه داد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: عمرو موسي: بايد به نظام فرعوني خاتمه داد
عمرو موسي نامزد آينده انتخابات رياست جمهوري مصر در گفتگو با روزنامه لوتان سوئيس عصر حاضر را دوره پايان نظام فرعوني در مصر دانست.


به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، عمر موسي در اين گفتگو درباره اوضاع كنوني مصر گفت: طي پنجاه سال دولت هاي متوالي در زمان ناصر ، سادات و مبارك نتوانستند به نيازهاي مصري ها پاسخ دهند. طبقات جامعه به حال خود رها شده و برخي گروههاي اجتماعي اگر نگوييم فراموش شدند به حاشيه كشيده شدند. يك فرهنگ عمومي سوء مديريت كشور را غرق در بحران كرد و امروز نيز اثرات آن نمايان است. تنها با بازسازي دولت و ظهور انقلاب دوم مي توان به اوضاع كنوني مصر كمك كرد.خواستار ظهور جمهوري دوم بر پايه اقتصاد بازار و عدالت اجتماعي شد.

رئيس سابق اتحاديه عرب بر اساس نظرسنجي ها از ساير نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري مصر پيشگام است. عمرو موسي از امتيازات متعددي از جمله فرهيختگي ، هوش ، جايگاه بين المللي برخوردار بوده و ده سال رياست اتحاديه عرب را به عهده داشته است. او شخصي ليبرال است. با اين حال نقاط ضعفي همچون سن او (عمرو موسي هفتاد و پنج ساله است) و روابطش با مسئولان سابق و سابقه ده سال حضور در وزارت امور خارجه دولت حسني مبارك بعنوان معايب او مطرح مي شود. عمرو موسي فردي لائيك است. يكي از مشاوران عمرو موسي مي گويد : نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري بايد در يك رابطه سه سويه خود را هماهنگ كنند ، از يك سو رابطه با شوراي عالي نيروهاي مسلح كه در ديد مردم منفور است ، از سوي ديگر با اسلام گرايان اخوان المسلمين و در طرف ديگر سلفي هاي النور كه در انتخابات پارلماني ماه نوامبر اكثريت آرا را بدست آوردند.

دبير كل سابق اتحاديه عرب افزود : ما برنامه اي بيش از صد صفحه كه قانون انتخابات براي ما تعيين كرده و ما را از انتشار آن تا قبل از دهم مارس منع كرده است تدوين كرده ايم. با اين حال خطوط اصلي اين برنامه وسيع را در صورتي كه نامزد انتخابات شوم اعلام خواهم كرد. اين برنامه شامل بازسازي كشوري است كه تحت سوء مديريت اداره مي شود. ما دولت جديد را بر اساس پايه هاي نو بنا مي كنيم و رابطه ميان دولت با شهروندان را از نو تعريف مي كنيم. ما سه محور اساسي ترسيم كرده ايم. ابتدا پايان دادن به نظام فرعوني كه همه چيز از بالا به پايين تعريف مي شود. من برعكس مي خواهم دموكراسي مشاركتي برقرار و اين امر را در سطح روستاها و مناطق گسترش دهم. به اين شكل كه اين رابطه از پايين به بالا تعريف شود. نكته دوم قصد دارم با فساد كه نه تنها ابري سياه بر سر ماست ، بلكه نهادينه شده و كل كشور را در بر گرفته است مبارزه كنم. بالاخره اينكه بايد به توسعه اجتماعي-اقتصادي كشور اولويت دهيم. دولت بيشتر از اين نمي تواند سطح هشدار فقر را ناديده بگيرد. من طرفدار اقتصاد بازار كه با عدالت اجتماعي متوازن مي شود هستم.
عمرو موسي درباره اولويت هاي خود گفت : اين سه محور به هم مرتبط اند. بايد در اين سه جبهه همزمان كار كرد. اما اولويت شماره يك من برقراري و بهبود امنيت در كشور است. باقي مسائل از جمله اعتماد شهروندان ، بازگشت گردشگران و سرمايه گذاران به اين موضوع ارتباط دارند.

نامزد انتخابات رياست جمهوري مصر درباره انتظار اين كشور براي دريافت وام از بانك جهاني گفت: براي دسترسي به پول تنها يك راه باقي مي ماند. ما گزينه هاي مختلفي را بررسي كرديم. اطمينان دارم براي بازپرداخت وام مشكلي نخواهيم داشت. به شرطي كه ثبات سياسي و امنيت بار ديگر برقرار شود. و كشور توسط شهروندان اداره شود.

عمرو موسي در پاسخ به اينكه آيا مي توان سياست يارانه هاي دولتي را قطع كرد گفت : با پنجاه درصد جمعيت فقير چگونه مي توان اين كمك ها را كه به زندگي مستمندان كمك مي كند قطع كرد. امروزه لغو برنامه كمك هاي اجتماعي و يارانه ها غيرممكن است. در مقابل بايد اين كمك ها را به شيوه اي سهميه بندي كرد كه در عين صرفه جويي با سوء استفاده از آنها نيز مبارزه كنيم. به اين ترتيب مي توانيم صرفه جويي قابل توجهي در بودجه داشته باشيم.

نامزد انتخابات آينده مصر درباره انتخابات پارلماني گذشته كه اسلامگرايان كرسي هاي بسياري بدست آوردند و اينكه آيا حضور اين افراد تهديدي براي ارزش هاي دموكراتيك نيست گفت: اخوان المسلمين به كرسي هاي بسيار زيادي دست يافتند. سلفي ها نيز آراء بي سابقه اي كسب كردند. اين امر واقع شده و در عين حال سوالاتي را بر مي انگيزد. اما اكنون وقت بحث و جدل نيست.

وي در پاسخ به اينكه آيا خطري متوجه حقوق زنان و قبطي هاي مصر مي شود گفت : بله نقش زنان در جامعه مصر مورد تهديد واقع شده است. ديگر نمي توان زنان را به آشپزخانه بازگرداند و من شخصا خواهان حفظ حقوق آنها هستم. اما در كنار اين مسئله اساسي حقوق قانوني زنان است كه بايد تضمين شود، بايد محيطي مناسب فراهم كرد تا به آنها امكان دهيم در جامعه حضور پيدا كنند. مصر نمي تواند از حضور زنان در اقتصاد و سياست صرفنظر كند. اما اقليت قبطي ها، آنها نيز بايد در نگارش قانون اساسي مشاركت كنند. من خواهان ديدگاه شيخ الازهر و پاپ قبطي ها درباره قانون اساسي جديد ام تا در صورت لزوم آن را تصحيح كنند./ا

شنبه|ا|6|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن