تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798646466




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هنرهاي تجسمي در هفت روز/پايان هفته تصويرگران و اما و اگرهاي خريد آثار هنري


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: هنرهاي تجسمي در هفت روز/پايان هفته تصويرگران و اما و اگرهاي خريد آثار هنري
پايان هفته تصويرگران و اما و اگرهاي خريد آثار هنري
اختتام هفته تصويرگران، اختلاف بين بنياد مستضعفان و سازمان ميراث فرهنگي درباره تعطيلي نگارخانه سعدآباد و شنيده شدن اولين اما و اگرهاي بحث خريد آثار هنري توسط معاون هنري ارشاد از مهمترين رويدادهاي هنرهاي تجسمي اين هفته بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پي درج خبري در مورد تعطيلي نگارخانه سعدآباد كه به خاطر اختلاف ميان بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي و سازمان ميراث فرهنگي كشور بسته شده است، مدير كل امور حقوقي سازمان ميراث فرهنگي كشور؛ دكتر غنمي بر اين نكته تاكيد دارد كه اين نگارخانه به دستور سازمان اموال و املاك بنياد مستضعفان بسته شده است.

ماموري كه بنياد در اين نگارخانه قرار داده حتي اجازه ورود به خبرنگاران را هم نمي‌دهد و با خشونت از ورود هركسي به داخل ساختمان نگارخانه خودداري مي‌كند.

هرچند بازهم مدير كل روابط عمومي بنياد مستضعفان و كارشناسان اداره روابط عمومي اين سازمان اصرار دارند كه اين نگارخانه اصولا به بنياد ربطي ندارد ولي فردي كه در درون اين نگارخانه سكني گزيده خود را مامور بنياد معرفي مي‌كند.

اين فرد كه نگهبان ساختمان‌هايي است كه تحت مالكيت بنياد است در نگارخانه‌اي كه روزگاري يادگاراني از هنر اصيل و ريشه‌دار ايران را در خود جاي داده بود، در حال دم كردن چايي در گوشه‌اي از گالري كه اكنون مفروش شده و جاي خواب اين فرد است به خبرنگار مهر گفت: ساختمان‌هاي جنب ساختمان اين گالري متعلق به بنياد مستضعفان است و من براي نگهباني از آنها اينجا هستم.

وي كه قسمتي از نگارخانه را به محل زندگي خود تبديل كرده قسمت ديگر نگارخانه را به محلي براي انبار آشغال‌ تبديل كرده است.

نگارخانه سعدآباد يكي از قديمي‌ترين نگارخانه‌هاي تهران است كه در كنار كاخ موزه سعدآباد قرار دارد. اين نگارخانه به خاطر آنچه كه بنياد مستضعفان آن را تملك مي‌داند سه سال است كه تعطيل شده و خاك مي‌خورد.

دكتر غنمي؛‌ مدير كل امور حقوقي سازمان ميراث فرهنگي در پاسخ به خبرنگار در اين مورد مهر گفت: اين نگارخانه را بنياد با حكم قضايي خود تملك كرده است و آن را بسته است.

وي دليل اين موضوع را نمي‌دانست و در مورد اين موضوع گفت: واقعا نمي‌دانم كه چرا بنياد اين گالري كه يك محل فرهنگي هنري معتبر بود را بست.

تصويرگران ياد بزرگان خود را گرامي داشتند

مراسم نكوداشت استادان فرشيد مثقالي و منوچهر درفشه به همراه مراسم پاياني هفته تصويرگري در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ايران برگزار شد.

در ابتداي مراسم اختتاميه هفته فرهنگي هنري انجمن تصويرگران و مراسم گراميداشت اساتيد تصويرگري؛ فرشيد مثقالي و منوچهر درفشه كه به همت انجمن تصويرگران و با همكاري خانه هنرمندان ايران برگزار شد، دكتر بهمن نامور مطلق، معاون پژوهشي خانه هنرمندان ايران در سخناني كوتاه گفت: ما در زمينه تصويرگري استادان بزرگي داريم كه پاسداشت زحمات آنان وظيفه ماست و اميدوارم اين شاخه هنري بيش از پيش جايگاه خود را پيدا كند.

علي هاشمي شهركي، مديرعامل انجمن تصويرگران، ضمن اشاره به پذيرش اين انجمن در شورايعالي خانه هنرمندان ايران گفت: اين انجمن با وجود همه مشكلات، تلاش كرد تا هفته تصويرگران به خوبي برگزار شود و در خلال آن ضمن به نمايش گذاشتن آثار اعضاي انجمن، از بزرگان اين عرصه نيز تقدير كند.

مثقالي پس از دريافت لوح تقديرش ضمن تشكر از برگزاركنندگان اين مراسم به ويژه انجمن تصويرگران، گفت: حدود ۴۵ سال پيش من، مميز و درفشه در يك آژانس تبليغاتي كار مي‌كرديم و وقتي اسم خودم را در كنار او براي اين مراسم ديدم شگفت‌زده شدم كه پس از سال‌ها دوباره در كنار هم قرار گرفتيم و از اين اتفاق بسيار خوشحال هستم.

براي كفش و كلاه مردم هم برنامه داريم

معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در نشست خبري نخستين جشنواره مد و لباس فجر از طرح‌هاي اين معاونت براي ساماندهي كيف و كفش و كلاه مردم خبر داد.

نشست خبري نخستين جشنواره فجر مد و لباس با حضور حميد شاه‌آبادي؛ معاون هنري وزارت ارشاد و رئيس شوراي سياستگزاري جشنواره مد و لباس فجر، كيوان سهرابي؛ دبير اجرايي جشنواره، خانم‌ها قندفروش و قوي؛ اعضاي شوراي سياستگزاري جشنواره، خانم سليحي؛ نماينده سازمان صدا و سيما و محمد شيرازي؛ مديركل امور واردات پوشاك وزارت بازرگاني در تالار وحدت برگزار شد.

شاه‌آبادي در مورد پوشاك آقايان توضيح داد: براي آقايان هم برنامه‌ريزي داريم. ما حتي كيف و كفش و كلاه مردم را هم ساماندهي مي‌كنيم. حتي ساماندهي آرايش و مدل شهري را هم در برنامه داريم. در سال آينده براي آقايان جشنواره برگزار مي‌كنيم.

اگر دستگا‌ه‌هاي دولتي اثر هنري نخرند، بازهم شكست نخورده‌ايم

دوماه پس از ابلاغ طرح الزام نهادهاي دولتي به خريد آثار هنري، معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: حتي اگر اين كار در دستگا‌ه‌هاي دولتي صورت نگيرد اين حركت شكست نخورده است. براي تحقق اين مهم نبايد انتظار يك سال، دو سال و چهار سال را داشته باشيم.

حميد شاه‌آبادي؛ معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفتگو با خبرنگار مهر درباره دلايل برگزار نشدن اكسپو براي خريد آثار هنري توسط دستگاه‌هاي دولتي، گفت: برنامه‌اي كه ما براي اكسپو داريم مي‌تواند ارديبهشت ماه اجرايي شود و اصولا برگزاري اكسپو تنها بخش كوچكي از اجراي قانون خريد آثار هنري توسط ادارات دولتي است.

وي افزود: اجراي قانون تنها در صورتي محقق نخواهد شد كه دستگاه‌هاي دولتي كه صاحبان منابع مالي هستند از مراكز ما خريد كنند؛ بلكه مي‌توانند براي خريد چه مراكزي كه ما داريم و چه مراكزي كه خودشان در نظر دارند را انتخاب كنند.

وي ادامه داد: ما هنوز در آغاز راه هستم و بخش‌نامه‌هاي مرتبط با اين طرح را براي تك‌تك مراكز دولتي ارسال كرده‌ايم به همين دليل هم براي قضاوت كمي زود است و نمي‌توان گفت كه اين برنامه شكست خورده است.

شاه‌آبادي گفت: تشويق و تحريك همه دستگاه‌ها براي اينكه اين بخش‌نامه را اجرا كنند مستلزم تقويت نيازهاي آنها در اين حوزه است. من فكر مي‌كنم تا پايان تيرماه فرصت بدهيم كه چه اتفاقي در اين مورد در دستگاه‌ها رخ مي‌دهد.

وي با تاكيد مجدد بر اينكه اين برنامه هنوز شكست‌خورده نيست بيان كرد: حتي اگر اين كار در دستگا‌ه‌هاي دولتي صورت نگيرد اين حركت شكست نخورده است. ما بايد كارپرداز فلان اداره را كه اصولا دغدغه فرهنگي ندارند را توجيه كنيم كه بيايد و از بودجه خود اثر هنري بخرد و براي تحقق اين مهم نبايد انتظار يك سال و دو سال و چهار سال را داشته باشيم.

معاون هنري ارشاد در پاسخ به سوالي مبني‌بر اينكه اگر اين بودجه تا برج 4 هزينه نشود، به خزانه دولت باز مي‌گردد و احتمالش هست كه مجلس دوباره آنرا براي بودجه سال 91 تصويب نكند گفت: اولا اميدوارم كه بودجه را مجلس براي سال آينده نيز تعريف و در بودجه سال 91 تصويب كند و ثانيا اگر حتي اين اتفاق هم نيافتاد ما يك قدم رو به جلو هستيم زيرا ما در دستگاه‌ها براي مسائل فرهنگي ايجاد انگيزه كرده‌ايم.

معاونت هنري ارشاد چندماه پيش با تبليغات گسترده خبر تصويب بودجه براي خريد آثار هنري و ابلاغ آن به ادارات دولتي را منتشر و از مجموعه خود براي تحقق اين مهم بسيار تشكر كردند.

از اكسپويي كه بارها خبر آن توسط شالويي منتشر شد هم خبري نشد و به نظر مي‌رسد به توجه به تمام شدن احتمالي بودجه‌هاي ادارات دولتي و عدم دسترسي به بودجه‌هاي سال بعد هنرمندان نمي‌توانند به كمك دولت و حمايت از خودشان توسط نهادهاي دولتي اميدوار باشند.

كتاب نقاشي معاصر ايران رونمايي شد

كتاب نگاهي به نقاشي معاصر ايران از سري كتاب‌هاي توليدي توسط انتشارات كتاب‌سياه در خانه هنرمندان رونمايي شد.
يكشنبه سي‌ام بهمن از ساعت 14 تا 17 در تالار استاد جليل شهناز در خانه هنرمندان ايران مراسم رونمايي از كتاب نقاشي معاصر ايران انجام شد.

نمايشگاهي از آيينه و مجسمه برگزار شد

آثار نقش برجسته و مجسمه‌هاي گلي و آيينه‌كاري در نمايشگاهي با عنوان "نقش شمس در آيينه" از اول اسفند به مدت 10 روز مهمان نگارخانه شيخ هادي شد.

در اين نمايشگاه كه حاصل تلاش استاد رضا قناديان و فرزند وي آلاله قناديان است، آثار مجسمه‌هايي از گل، گچ و سنگ، تابلو برجسته و آيينه به نمايش در آمده است.

رضا قناديان متولد 1337 و فارغ التحصيل هنرستان هنرهاي زيبا است. وي عضو انجمن هنرمندان مجسمه ساز ايران، موسسه توسعه هنرهاي تجسمي و مدير كارگاه‌هاي كوچك صنايع دستي است.

علاقه‌مندان مي توانند براي بازديد از اين نمايشگاه تا 11 اسفند هر روز از ساعت 9 تا 18به نگارخانه شيخ هادي واقع در خيابان وليعصر، نرسيده به سه راه جمهوري، نبش خيابان شيخ هادي مراجعه كنند.

آثار قرآني محمد سلحشور روي ديوار رفت

نمايشگاه 40 اثر از خط قرآني و فارسي محمدسلحشور، استاد پيشكسوت خوشنويسي ايراني، در موزه سيسيل ايتاليا به نمايش درآمده است.

محمد سلحشور، استاد پيشكسوت خوشنويسي ايراني به مهر گفت: بارها خوشنويسي كتاب‌هاي درسي قرآن را انجام دادم و هميشه به اين فكر بودم كه نوآوري داشته باشم.

وي افزود: 40 اثر از آثار خط قرآني و فارسي من در مركز موزه‌اي و توريستي شهر سيسيل ايتاليا درمعرض ديد علاقه مندان قرار گرفت. آثار من در قالب كتيبه، سياه مشق، چليپا، شمسه و چند سطري با خطوط نستعليق و زينتي در مركز موزه‌اي و توريستي شهر پالرمو (مركز استان سيسيل ايتاليا) به نمايش درآمده است.

محمد سلحشور كه درسال 1364 دكتراي درجه يك هنري از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دريافت كرده؛ تا امروز آثارش را در نمايشگاه‌هاي متعددي در فرانسه، انگلستان، پاكستان، هندوستان، كويت، الجزاير، امارات و... به نمايش گذاشته و بارها مورد تقدير و ستايش مراكز معتبر هنري قرارگرفته است. وي از سال 1329 خوشنويسي را در محضر استادان برجسته‌اي چون حسين ميرخاني، حسن زرين خط و علي اكبر كاوه فراگرفته است.

اين هنرمند خوشنويس در سال 1333 خوشنويسي كتاب‌هاي درسي دوم و سوم دبستان را انجام داد كه اين مهم را تا سال 1362 و خوشنويسي كتاب‌هاي سوم و چهارم دبيرستان ادامه داد و در اين مسير حتي 30 كتاب درسي كشور افغانستان را نيز نوشت.

تابلوي "جيغ" با قيمت پايه ۸۰ ميليون دلار حراج مي‌شود

تابلوي جيغ اثر ادوارد مانش در حراج ساتبي نيويورك با قيمت پايه ۸۰ ميليون دلار به فروش مي‌رسد.

تابلوي جيغ اثر ادوارد مانش، نقاش نروژي، بهار آينده در حراج ساتبي در نيويورك در معرض فروش قرار خواهد گرفت.
كارشناسان قيمت تقريبي اين اثر را بيش از ۸۰ ميليون دلار برآورد كرده‌اند.

اين تابلو نقاشي در سال ۱۸۹۵ خلق شده و تصوير مردي است كه زير آسماني قرمز رنگ ايستاده و سر خود را با دستانش گرفته و جيغ مي‌زند.

اين تابلو پيش از اين توسط پيتر اولسن، يك تاجر نروژي كه پدرش از دوستان نزديك ادوارد مانش بوده، فروخته شد.

اولسن درباره اين تابلو مي‌گويد: من تمام زندگيم با اين تابلو زندگي كرده‌ام و قدرت و انرژي آن در طول زمان بيشتر و بيشتر مي‌شود و هم‌اكنون فكر مي‌كنم كه زمان آن رسيده باشد كه بقيه دنيا نيز شانس اين را داشته باشند تا آن را از آن خود كنند و اين اثر برجسته را مورد قدرداني قرار دهند.

تابلوي جيغ روز دوم ماه مي در حراج آثار هنري مدرن و امپرسيونيست در خانه حراج ساتبي نيويورك به فروش خواهد رسيد و به گفته اولسن پول حاصل از فروش آن صرف ساخت يك موزه، يك مركز هنري و يك هتل در زادگاه مانش و پدرش در نروژ خواهد شد.

بنا براين گزارش، ركورد فروش يك اثر هنري با ۱۰۶ ميليون و ۵۰۰ هزار دلار متعلق به يكي از آثار پيكاسو است كه در سال ۲۰۱۰ در حراج كريستي نيويورك به فروش رسيد.

© 2003 Mehr News Agency .

جمعه|ا|5|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن