تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817588932




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شعار جبهه متحد اصولگرايان معنويت و عقلانيت، عدالت و پيشرفت در سايه ولايت


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: شعار جبهه متحد اصولگرايان معنويت و عقلانيت، عدالت و پيشرفت در سايه ولايت
عدالت در سايه ولايت

عدالت نيز در گفتمان اصولگرايي در سايه ولايت است چر ا كه بر خلاف ليبراليسم كه عدالت را به حاشيه مي راند در اسلام عدالت يكي از اصول بنيادين ديني است و در جامعه مابه ازاي عيني و ملموس دارد. پيغمبر اكرم حضرت محمد (صلي الله عليه و آله وسلم) فرمود : "عدالت ميزان خداوند در زمين است ." عدل يك سنت الهي در ساختار آفرينش است كه بشريت با تمسك به آن به دروازه نجات مي رسد . «ليقوم النّاس بالقسط» ميزان پيامبران قيان به قسط و عدالت است. حضرت امير المومنين(عليه السلام) مي فرمايند:"العدل يضع الامور مواضع ها" عدالت هر شيئ را در جايگاه خود قرار مي دهد. اين مفهوم آن‌قدر اهميت دارد كه در تمام اصول و فروع دين اسلام ريشه دوانيده است. در اسلام آسمانها و زمين بر اساس عدل استوارند. "بالعدل قامت السموات و الارض".

عدالت يكي از آرمانهاي انقلاب اسلامي و بخش مهمي از گفتمان انقلاب محسوب مي شود. عدالت در جامعه ايران با انقلاب اسلامي موجد نظام مردم سالاري ديني گشت و همين مفهوم عالي در مقاطع مختلف پس از انقلاب اسلامي قابله گفتمان هاي مختلف سياسي و اجتماعي شد. عدالت اجتماعي در قانون اساسي، بيانات و ديدگاههاي امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري در 33 سال گذشته جايگاه با اهميتي داشته است. اما علي رغم اين ميزان اهميت هنوز نوعي توافق نخبگي و گفتماني بين انديشمندان و دانشمندان مسلمان كشور بر اين مفهوم صورت نپذيرفته است. در واقع علي رغم مباحث بسياري كه در زمينه عدالت در جوامع اسلامي مطرح است كه حتي برخي از آنها منجر به گفتمان سازي و تغيير و تحولات سياسي و اجتماعي مي گردد هنوز نظريه اسلامي ناب در عدالت در قفاي برخي موج سازي ها، شعارزدگي‌ها و سياست بازي‌ها مستتر و مغفول مانده است.

شايد برخي از اين غفلت، ناخواسته و ناشي از تغييرات مستمر امور و مواضع باشد. عدالت اسلامي ناب قرار است هر چيزي را در جاي خودش قرار دهد اما اين مواضع و اشياء مرتب در حال تغيير اند.

فقر در معناي ناب عدالت اجتماعي سبب گشته كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي در مقاطع مختلف با روش آزمون و خطا آرمان
عدالت جويي را تعقيب كنيم. تا جايي كه امروز رهبر معظم انقلاب اسلامي، با اشاره به كارهاي فراوان و گسترده اي كه پس از انقلاب براي تحقق عدالت اجتماعي انجام شده تاكيد مي كنند: "اين كارهاي خوب، راضي كننده نيست چرا كه ما براساس نگاه اسلامي، تحقق كامل عدالت و محو هرگونه ظلم را هدف قرار داده ايم كه براي پر كردن فاصله وسيع وضع موجود و تحقق عدالت اجتماعي، بايد تلاش مستمر، جدي و همه جانبه انجام داد."

به نظر معظم له امروز بيش از هميشه نيازمند نظريه ناب اسلامي در خصوص عدالت هستيم كه مبتني بر منابع اصيل اسلامي استخراج شده باشد و بتوان شاخص هايي مستقل براي تحقق عدالت از ديدگاه اسلام بر اساس اين نظريه تعريف كرد.

"عدالت اجتماعي ناب" مطمئنا كوچكتر از اسلام و ولايت است. عدالت اجتماعي ناب مظروفي در ظرف اسلام است كه در تمام شئون اعتقادي، عبادي و اجتماعي ريشه دوانيده است. عدالت اجتماعي با معنويت، ولايت و عقلانيت اسلامي پيوند خورده است. كساني كه عدالت را فرا تر از اسلام ترجمه مي كنند يا ساز "عدالت اجتماعي ناباب" را كوك مي كنند و يا در شيپور فهم ناقص از عدالت مي دمند. عدالت اجتماعي ناب در اسلام علي رغم تغيير مستمر امور و مواضع يك خط و يك منطق است. عدالت اجتماعي ناب يك خطكش مدرج است كه با روشن شدن شاخص ها مي توان آن را متراژكرد و در
برهه هاي مختلف نشان داد حكومت اسلامي تا چه ميزان در تحقق اين مفهوم در جامعه موفق بوده است.

پيشرفت در سايه ولايت

جنبش پيشرفت در ايران كه در سالهاي اخير به يك گفتمان عمومي در كشور تبديل شده است بر مبناي معنويت و در سايه ولايت است. حضرت آيت الله خامنه اي در جمع بيش از يكهزار نفر از نخبگان جوان دانشگاهي با تأكيد بر اينكه در حركت و پيشرفت علمي بايد جهت گيري‌ها معنوي و الهي باشد، خاطر نشان كردند: "متأسفانه كشورهاي غربي ضمن انحصار طلبي علمي، از علم سوء استفاده كرده و آن را در جهت مخالف با منافع بشريت و ارزشهاي انساني به‌كار گرفته اند."

پيام انقلاب اسلامي ماهيتا نرم است و توليدات آن نيز بايد نرم باشد. در نظام معنايي انقلاب اسلامي گفتمان پيشرفت نه به معناي توسعه علوم غربي است و نه توليد علم كه مدلولي معاصر است براي تداوم
نرم افزاري تمدن غرب؛ بلكه نهضت توليد علم در ايران يك الگوي اصلاحي براي بلوغ علمي و معنوي بشر امروز است.

انقلابي گري و روحيه جهادي رمز بسياري از توفيقات بزرگ در كشور طي 33 سال گذشته بوده است. جهاد يك واژه مقدس است كه انگيزه‌ها و لوازم استقامت و پايداري ملت ايران را در بحبوحه در گيري‌هاي اول انقلاب، جنگ تحميلي، تحريم هاي اقتصادي، جنگ نرم و ...فراهم كرد و يكي از مهمترين عوامل حركت متعالي و رو به پيشرفت جامعه اسلامي ايران در سه دهه گذشته بوده است. مجاهدت در راه خدا و در برابر دشمن در عرصه هاي گوناگون مايه عزت مسلمانان و سربلندي ايران اسلامي است.

اين مجاهدت در برابر يك خصم است. جهاد مواجهه با دشمن است. در عرصه هاي نظامي جبهه دشمن عيان و آشكار است اما در عرصه هاي ديگر اين خصم محفوف به پرده ها و انگاره هايي است كه شناسايي و هويدايي آن را دشوار مي سازد.

عرصه علم، دانش و نوآوري يكي از زمينه هايي است كه صف بندي‌هاي آشكار و پنهان دشمن براي جلوگيري از توزيع عادلانه دانايي در آن بين كشورهاي پيشرفته به لحاظ علمي و دنياي عقب افتاده به صراحت رويت مي شود.

انحصار گرايي، تبعيض، تحميل، تبختر، خودخواهي، ناجوانمردي و خست متاسفانه بخشي از واقعيات دنياي علم و فناوري در زمانه اي است كه عده اي مدعي شاهراه آزاد اطلاعات هستند.

رمز توفيق بر اين خصم متكبر و انحصارطلب كه همه چيز را براي خود مي خواهد و هيچ چيز را به ديگران نمي دهد مجاهدت علمي در راه خدا و نهضت فراگير نرم افزاري است. فوران و جوشش توليد علم در كشور آغاز زوال يك جانبه گري هاي دنياي پيشرفته است. اين جوشش علمي مجاهدت مخلصانه در مواجهه با جنگ نرم تمام عيار دشمن است.

چهارشنبه|ا|3|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن