تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815757914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزارت علوم روند جذب دانشجوي خارجي را اعلام كرد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: وزارت علوم روند جذب دانشجوي خارجي را اعلام كرد
آموزش > عالي - همشهري آنلاين:
معاون آموزشي وزير علوم با اشاره به جذب دانشجويان خارجي در ايران، گفت: افزايش ظرفيت دانشجويان خارجي در كشور يكي از اهداف وزارت علوم و نخستين اولويت ما جذب دانشجو از كشورهاي همسايه است.

به گزارش مهر، حسين نادري منش امروز در حاشيه چهارمين نشست مشترك معاونان امور بين الملل وزارت علوم با اشاره به مباحث مطرح شده در زمينه دوره هاي مشترك، جذب دانشجويان خارجي و پرديسهاي بين الملل به برخي موارد اشاره كرد.

روند جذب دانشجوي خارجي در دانشگاهها

معاون آموزشي وزير علوم با اشاره به توانمنديهاي ايران و اقتدار علمي كشورمان در زمينه جذب دانشجويان خارجي با بيان اينكه ايران آمادگي آموزش دانشجويان خارجي را دارد، اضافه كرد: افزايش ظرفيت دانشجويان خارجي در كشور يكي از اهداف وزارت علوم و نخستين اولويت ما جذب دانشجويان از كشورهاي همسايه است كه در اين راستا مذاكراتي با كشورهاي تركيه، عراق، تاجيكستان و افغانستان صورت گرفته كه برخي كشورها از جمله عراق تمايل خود را براي اعزام دانشجو به ايران اعلام كرده اند.

نادري منش در اين زمينه توضيح داد كه براساس موافقتهاي به عمل آمده، مقرر شد عراق 200 دانشجو از طريق بورس وزارت علوم ايران و 500 دانشجو با هزينه شخصي براي دوره دكتري به ايران اعزام كند.

وي اضافه كرد: علاوه بر اين، كشور تاجيكستان بيش از 200 دانشجو و كشور افغانستان 300 تا 400 دانشجو را براي پذيرش در دانشگاههاي ايران اعزام خواهند كرد.

معاون آموزشي وزير علوم تاكيد كرد كه اعزام اين تعداد دانشجو به جز 8 هزار دانشجويي است كه از كنكور سراسري جذب دانشگاههاي كشور مي شوند.

نادري منش با اشاره به جذب 23 هزار دانشجو در جامعه المصطفي يادآور شد: هدف گذاري كشور اين است كه تا پايان برنامه پنجم توسعه تعداد دانشجويان خارجي جذب شده در كشور به 25 هزار نفر برسد كه براي اين منظور كميته هاي فراملي تشكيل و كشورهاي هدف معين شده است.

به گفته معاون آموزشي وزارت علوم، بر اساس اولويت بندي هاي صورت گرفته براي جذب دانشجويان خارجي، اولويت بندي با كشورهاي همسايه، خاورميانه اسلامي، جهان اسلام و پس از آن آمريكاي لاتين و آفريقا است.

وي با تاكيد بر اينكه دانشگاهها به منظور جذب بهتر دانشجويان نسبت به تقويت پرتال دانشگاههاي مرتبط اقدام كنند، اضافه كرد: وزارت علوم ستادي را در اين وزارتخانه تشكيل خواهد داد تا زمينه جذب دانشجويان خارجي در دانشگاههاي كشور را فراهم كند.

نادري منش با اشاره به مذاكرات وزارت علوم با وزارت امور خارجه، يادآور شد: در اين مذاكرات راهكاري براي تسهيل رفت و آمد دانشجويان مورد بررسي قرار گرفت.

شاخص ارائه مجوز دوره هاي مشترك

معاون آموزشي وزير علوم در ادامه سخنان خود با اشاره به ايجاد دوره هاي مشترك در تحصيلات تكميلي، گفت: براي ارائه مجوز به دوره هاي مشترك، شاخصهايي از جمله در نظر گرفتن منابع كشور براي راه اندازي اين دوره ها را مي توان نام برد.

وي همچنين اظهار داشت: براي تشكيل دوره هايي كه 50 درصد منافع كشور در آن لحاظ شده باشد، مجوز صادر مي شود.

نادري منش از توسعه پرديسهاي دانشگاهي خبر داد و گفت: وزارت علوم علاوه بر اينكه حمايتهاي لازم براي ايجاد فرصتهاي مطالعاتي در دوره دكتري را انجام مي دهد، افزايش ظرفيت اين دوره ها را نيز در دستور كار دارد.

چهارشنبه|ا|3|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن