تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816980596




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يادداشت فارس/تكاپوي «انتخاب بهترين» در خانه ملتخبرگزاري فارس: در اين شرايط كه مردم با حس مسئوليت و علاقمندي به سرنوشت كشور در تكاپوي شناخت بهترين افراد براي نمايندگي خود هستند مهم‌ترين چيزي كه بايد مورد نظر قرار گيرد، ملاك و ميزان براي يك انتخاب درست آن هم در سطح ملي است.


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يادداشت فارس/تكاپوي «انتخاب بهترين» در خانه ملتخبرگزاري فارس: در اين شرايط كه مردم با حس مسئوليت و علاقمندي به سرنوشت كشور در تكاپوي شناخت بهترين افراد براي نمايندگي خود هستند مهم‌ترين چيزي كه بايد مورد نظر قرار گيرد، ملاك و ميزان براي يك انتخاب درست آن هم در سطح ملي است.
خبرگزاري فارس: در اين شرايط كه مردم با حس مسئوليت و علاقمندي به سرنوشت كشور در تكاپوي شناخت بهترين افراد براي نمايندگي خود هستند مهم‌ترين چيزي كه بايد مورد نظر قرار گيرد، ملاك و ميزان براي يك انتخاب درست آن هم در سطح ملي است.


به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان مياندرود، انتخابات مجلس نهم در حالي به روزهاي اوج خود نزديك مي‌شود كه پس از انتخابات رياست جمهوري سال 88 اين اولين انتخابات به شمار مي‌رود.

در آن سال انتخاباتي پرشور با حضور 40ميليون نفر برابر با 85 درصد از جمعيت داراي شرايط راي دادن كشور برگزار شد كه در پايان با حوادثي همراه بود.

به گواه بسياري از مردم پس از انتخابات 12فروردين 1358كه مردم ايران به جمهوري اسلامي راي قاطع دادند اين پرشورترين و باحرارت‌ترين انتخابات به حساب مي‌آيد.

اما حوادث پيش آمده پس از انتخابات ضرورت اين مساله را نشان مي‌دهد كه دشمن براي به هرج و مرج كشيدن انتخابات ما نيز برنامه‌ريزي بلندمدت دارد و بايد در اين انتخابات كه اولين انتخابات پس از آن به شمار مي‌رود احساس مسئوليت بيشتري كنيم.

در اين شرايط كه مردم با حس مسئوليت و علاقمندي به سرنوشت كشور در تكاپوي شناخت بهترين فرد براي نمايندگي خود هستند مهم‌ترين چيزي كه بايد مورد نظر قرار گيرد ملاك يك انتخاب درست آن هم در سطح ملي است.

با كمي توجه بيشتر به مسائل روز از جمله توطئه‌هاي دشمنان و پيشرفت‌هاي كشور در مي‌يابيم كه انتخاب يك نماينده و ملاك‌هاي آن از نفس شركت كردن در انتخابات مهم‌تر و حياتي‌تر محسوب مي‌شود و تنها در كنار يك انتخاب درست است كه مي‌توان به خود گفت: من در انتخابات نقش موثر و مفيد داشته‌ام.

در اين يادداشت سعي مي‌شود ملاك‌هاي درست انتخاب يك نماينده براي خدمت‌كردن به مردم تبيين شود چون تنها در اين صورت است كه مي‌توان كسي را كه به درد اين عرصه مي‌خورد را با كمك الگوهاي منطقي، عقلي و قانوني انتخاب كرد.

*يك نماينده نبايد وصل به كانون‌هاي قدرت و ثروت باشد

در كشورهاي مختلف جهان انتخاب افراد ملاك‌هاي مختلفي دارد كه از آن جمله مثلا در كشور آمريكا معمولا افرادي انتخاب مي‌شوند كه داراي حمايت سرمايه‌دارهاي بزرگ و لابي‌هاي خطرناك همچنين وصل به مراكز ثروت و قدرت هستند و از همين رو در اين كشور معمولا انتخابات به درگيري‌هاي بزرگ و رسانه‌اي مي‌كشد كه حتي بارها اتفاق افتاده كه نتايج انتخابات را دادگاه مشخص كرده است.

با كمي تامل بيشتر مي‌توان مجلس و كنگره آمريكا را همانند حكومت در اين كشور مجلس سرمايه‌داراي دانست چون يكي از شرايط ورود به اين كنگره دارا بودن سرمايه‌هاي هنگفت و حمايت شدن از كانون‌هاي قدرت است .

ولي در كشور ما جمهوري اسلامي ايران ماجرا درست برعكس اين است و با نگاهي گذرا به كساني كه در اين هشت دوره به مجلس راه يافته‌اند مي‌توان به وضوح دريافت كه اكثر قريب به اتفاق نمايندگاني كه افتخار وكالت ملت را بدست آورده‌اند به لحاظ سرمايه مادي افرادي معمولي بوده‌اند.

اما دليل آن را جزء در ذات نظام جمهوري اسلامي نمي‌توان يافت كه آن رهبر فرزانه و مراد دل مردم ايران بارها فرمودند انقلاب ما انقلاب پابرهنگان و بدنه ملت است.

البته سئوالي كه پيش مي‌آيد اين است كه آيا در اين چنين حكومتي كه مردم همه چيز آن هستند آيا مي‌توان نماينده و يا مسئولي بر مردم مسلط باشد كه از مردم نباشد و يا از كانون‌هاي ثروت و قدرت باشد كه اگر اينطور بود اصل ماهيت مردمي بودن انقلاب و تعلق آن به بدنه ملت زير سئوال مي‌رفت.

*سوابق كاري روشن

يكي از راه‌هاي شناخت افراد صالح در اين ميدان بررسي سبقه اين فرد است. از آنجايي‌كه يك فرد براي كانديداتوري در عرصه مهم مجلس مطمئنا چندين سال در بين مردم كار كرده است تا تجربه‌اي بدست بياورد پس شهرتي براي خود به دست آورده كه با كمي تجسس در عملكرد وي مي‌توان به اين مهم معرفت پيدا كرد.

پرسش از افراد آگاه، مورد اطمينان و بي‌طرف كه در همان نهاد، سازمان و يا اداره سابقه فعاليت دارد نيز يكي از راه‌هاي تحقيق در مورد افراد لايق و اصلح است.

*خرج‌هاي آنچناني و تخريب نشان از تهي بودن فرد است

مسئاله رايج ديگر كه در بسياري از اوقات ديده مي‌شود هزينه‌اي هنگفتي است كه برخي نمايندگان براي نشان دادن لياقت خود صرف مي‌كنند غافل از اينكه از ديد تيزبين مردم روشن ضمير ايران پنهان نمي‌ماند كه آيا اين كانديدا از تخصص، تعهد و منطق چيزي نداشت كه دست به اين هزينه‌هاي پرسر و صدا مي‌زند.

تخريب نيز يكي ديگر از روش‌هاي نادرست است كه تنها برخي افراد براي بدست آوردن كرسي‌هاي مجلس به هر قيمتي در حق ديگر كانديداها انجام مي‌دهند.

در واقع اين روش هم خبر از دست خالي بودن يك كانديدا از فضايل و اندوخته‌هاي علمي و عملي است كه براي فرار به جلو و سرپوش گذاشتن بر ناكارآمدي خود دست به اين كار زده است.

واقعيت اين است كه مردم ايران از گذشته دور تا به‌حال از با منطق‌ترين انسان‌هاي روزگار بوده‌اند و دليل اينكه بيش از 30سال پا به پاي انقلاب و برخي اوقات جلوتر از برخي مسئولان حركت كرده‌اند وجود همين منطق قوي در انقلاب اسلامي ايران است كه برگرفته از منطق ناب قرآن است.

پرسشي كه در اين بين پيش مي‌آيد اين است كه آيا مي‌توان قبول كرد كه كانديدايي كه دست به هزينه‌هاي آنچناني مي‌زند تخريب، بدگويي و بداخلاقي را چاشني فعاليت خود قرار مي‌دهد تا به هر قيمتي بر اين صندلي جلوس كند، آيا فرد لايق و شايسته براي سپردن اين مسئوليت بزرگ است و آيا مي‌توان تيغ و قيچي وكالت مردم را به دست اين فرد سپرد كه معلوم نيست فردا براي حفظ اين جايگاه بادآورده خداي ناكرده دست به خيانتي بزرگ‌تر در حق مردم و انقلاب نزند.

*ولايت‌مداري و آخرت‌طلبي

در كشور ما مهم‌ترين اصلي كه در كنار حضور مردمي منجر به رهايي از استبداد وابسته به غرب شد اصل مترقي ولايت فقيه است.

نقش و اهميت اين نعمت الهي را امروز در حالي بيشتر احساس مي‌كنيم كه مي‌بينيم مردم مظلوم و به پا خواسته در كشور‌هاي منطقه با وجود قرباني كردن هر روزه جوانان خود با وجود كسب برخي موفقيت‌ها، هنوز موفق به كوبيدن ميخ استكبار نشده‌اند.

اما امام راحل در بدو ورود به كشور آخرين ميخ را به تابوت استكبار هديه كردند و تا امروز هم به لطف روشنگري‌هاي رهبري خردمند دشمنان نه تنها نتوانسته‌اند به اين كشور نفوذ كنند كه هر روز مقهور قدرت خيره‌كننده و اتحاد مردم ايران با رهبري فرزانه مي‌شوند.

نماينده‌اي كه به مجلس راه مي‌يابد بايد با اعتقاد كامل به اين راه روشن و نوراني پاي در اين عرصه بگذارد و گرنه در اين بيشه دام و دانه بسيار است.

وجود اين حقيقت كه مردم ايران در كنار عنصري وحدت‌آفرين مانند رهبري توانست به اين مهم دست يابد نقش اين جايگاه را به خوبي مشخص مي‌كند و گرنه مردم ما با وجود مجاهدت‌هايي كه انجام شد حتي در صورت پيروزي انقلاب توان نگاه داشتن حتي يك هفته اين انقلاب را بدون رهبري روحاني و وحدت‌آفرين و با وجود آن همه نيرنگ، جنگ و تحريم نداشتند.

*تخصص و كارايي

در حقيقت جايگاه مهم و بزرگي مانند مجلس شوراي اسلامي جايگاه نمايندگان متخصص و صاحب‌نظر است و كساني كه براي چيز ياد گرفتن به آن نهاد مي‌روند نمي‌توانند دردي از مردم حل كنند.

يك نماينده زماني مي‌تواند براي پيشبرد اهداف توسعه شهرستان، استان و كشور مفيد باشد كه تخصص وي مرتبط با مشكلات اصلي گريبانگير آن ناحيه باشد و حداقل با مهم‌ترين مشكلات مردم مربوط باشد.

يعني مردم در هر حوزه انتخابيه بايد ابتدا يك شناخت كافي از مهم‌ترين نيازهاي آن ناحيه بدست بياورند سپس به توجه به همين نيازها و مشكلات موجود تخصص لازم را در نظر داشته باشند تا اين نماينده در كنار ديگر شرايط لازم بتواند به درد مردم بخورد.

*پيشنهاد خريدن راي توهين به شعور مردم است

از آنجاييكه از اين مورد افراد در بين كانديداهاي استان مازندران بسيار نادر و تقريبا ناياب است فقط به تكرار همين بسنده مي‌كنيم كه پيشنهاد خريدن راي توهين به فهم و شعور مردم است.

و در طرف مقابل فردي كه خداي ناكرده سرنوشت چهار سال كشور، استان و شهرستان محل زندگي خود را خداي ناكرده در قبال دريافت مبلغي ناچيز وسوسه‌شده مي‌فروشد فردا روز حق اعتراض به كاستي‌هاي احتمالي را ندارد چون سهم خود از آباداني و پيشرفت را پيشاپيش دريافت كرده است.

و امروز كه به به لطف انفاس قدسي شهدا و پايداري مردم ايران فرصت طلايي انتخابات و انتخاب شدن نصيب مردم مازندران شده است از بين 86 نفر كانديدا، نمايندگاني را براي 9حوزه انتخابيه تعيين كنند. بايد اين فرصت را قدر دانست و مجال براي دوستي‌هاي معنادار دشمنان قسم خورده نداد.

در پايان با عنايت به هوشياري مثال‌زدني و سابقه مشاركت پرشور مردم مازندران در عرصه‌هاي مختلف و مهم كشور بايد اذعان كنم كه نگارش اين يادداشت و هديه آن پيشگاه مردم فهيم استان به سان بردن زيره به كرمان است ولي با عنايت به اهميت و جايگاه انتخابات، اين قدم برداشته شد.

==============

يادداشت از حسن تيموري

==============

انتهيا پيام/س10

چهارشنبه|ا|3|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن