تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817194411




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/همايش علمي ورزش همگاني معلولان/ خسروي وفا: ورزش معلولان يكي از پديده‌هاي انقلاب است ايازي: بايد شرايط ارتقاي ورزش معلولان را فراهم كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /همايش علمي ورزش همگاني معلولان/ خسروي وفا: ورزش معلولان يكي از پديده‌هاي انقلاب است ايازي: بايد شرايط ارتقاي ورزش معلولان را فراهم كنيم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني

نخستين همايش علمي تخصصي ورزش همگاني جانبازان و معلولان صبح سه‌شنبه در محل دانشكده تربيت بدني دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين همايش ايازي معاون اجتماعي ـ فرهنگي شهرداري تهران، مرضيه اكبرآبادي معاون بانوان و ورزش همگاني وزارت ورزش و جوانان، محمود خسروي وفا، رييس كميته‌ي‌ ملي پارالمپيك و فدراسيون جانبازان و معلولان، غلامرضا ابراهيمي، ‌دبير كل اين كميته‌، اساتيد خارجي و اساتيد و دانشجويان تربيت بدني حضور داشتند.

در ابتداي اين مراسم محمود خسروي وفا ضمن خوش‌آمد گويي به ميهمانان حاضر اظهار كرد: خوشحالم كه ورزش معلولان يكي از پديده‌هاي انقلاب است. اميدوارم با كمك شما به طور هدفمندتر نشاط را در ورزش معلولان ايجاد كنيم.

در ادامه دكتر كمالي كه حدود سه دهه است كه در ورزش معلولان فعاليت مي‌كند، يادآورشد: سخن از معلولان صحبت از افرادي است كه به نوعي به ناتواني دچار هستند. افرادي كه در جوامع ناديده انگاشته شده‌اند. نگاه جوامع سالم محور است و به افراد عادي بها مي‌دهند. طبق پيشرفت‌هايي كه در قرن گذشته صورت گرفت، باعث شد كه جايگاه معلولان بهتر از قبل شود. طبيعي است كه وقتي ناتوان باشي وضعيت سخت‌تري داري. قبل از انقلاب چيزي به عنوان ورزش معلولان وجود نداشت. جنگ واسط خير شد تا فدراسيون معلولان تشكيل شود. عنصر جانبازي هم نيروي محركي شد كه اين ورزش پله‌هاي ترقي را سريع‌تر طي كند.

وي ادامه داد: به نظر من تنها جايي كه عنصر معلوليت و جانبازي تلفيق مناسبي دارند، فدراسيون است. اين فدراسيون معلوليت محور است. حفظ شان جانباز هم به عنوان يك عنصر محرك عمل مي‌كند و توانسته تعادلي را بين افراد اين دو قشر ايجاد كند. هيچ گونه منع و ترسي براي حضور متخصصان در فدراسيون و كميته‌ پارالمپيك وجود نداشته و هميشه از آن‌ها استقبال شده است. بال‌هاي علم و اجرا با هم رشد كردند. به نظر من تحقيقات بايد بر اساس نيازهاي ورزش معلولان صورت گيرد.

كمالي اضافه كرد: شايد حدود پنج درصد جامعه ما معلول باشند كه با احتساب خانواده‌هايشان حدود هفت ميليون نفر مي‌شوند. بنابراين لازم است با مقوله معلوليت آشنا باشيم. اميدوارم فضاهاي مناسب‌تري براي پژوهش و تداوم تحقيقات و آوردن علم در كنار تجربه ايجاد شود. اين اتفاق نمي‌افتد مگر با تغيير نگرش. بايد فكر كنيم كه معلولان بخشي از جامعه هستند و حق دارند كه از امكانات بهره‌مند شوند.

در ادامه اين همايش پيام فيليپ كرويون، رييس كميته ملي پارالمپيك توسط بتول مشرف جوادي نايب رييس بانوان و دبير اين همايش قرائت شد.

غفور كارگري رييس همايش هم نگاهي آماري به شرايط ورزش معلولان داشت و گفت: 150 مقاله به اين همايش ارسال شده كه 90 درصد آن پژوهش است كه مبين كيفيت مقالات است. 26 مقاله در اين همايش در قالب سخنراني و 35 مقاله به عنوان پوستر ارائه خواهد شد. خوشبختانه عناوين بسيار خوبي براي اين مقاله‌ها در نظر گرفته شده و قرار است در قالب كتاب ارائه شود.

در اين همايش دكتر كارول جانسون كه بيش از 40 سال در ورزش معلولان فعاليت داشته و در هيات رييسه IPC عضويت دارد، به مسايل و مشكلات اين قشر اشاره و پيشنهاداتي را براي تغيير نگرش نسبت به پيشرفت ورزش معلولان ارائه كرد.

در پايان نوبت صبح اين همايش دو روزه "ايازي" معاون فرهنگي ـ اجتماعي شهرداري تهران به ايراد سخنراني پرداخت و با تاكيد بر اين كه نگاه شهرداري معطوف به ورزش همگاني در سطح تهران به ويژه ورزش معلولان است، تاكيد كرد: بايد زمينه اي ايجاد كنيم كه انگيزه مشاركت در برنامه‌هاي ورزشي ايجاد شود. با وجود ظرفيت‌هاي خوب، فرهنگ ورزش كردن در كشور پايين است. شايد تصور اين است كه ساختارها براي ورزش كردن كم است، اما در چند سال اخير برخي از نواقص برطرف شده، اما هنوز در فرهنگ ما اشكال وجود دارد.

وي ادامه داد: نزديك به 600 زمين چمن مصنوعي و 1400 ايستگاه تندرستي در تهران ايجاد شده است. اعداد و ارقام نشان مي دهد كه در قياس با كشورهاي توسعه يافته نسبت گرايش مردم ما به ورزش خيلي پايين است. به نظر من مهم‌ترين مساله‌اي كه مي‌تواند اين نقصيه را برطرف كند، مشاركت مردم در برنامه‌ريزي و سازماندهي و اجرا است. بر اين اساس ما دو كار را به موازات هم دنبال كرديم؛ در سطح تهران 374 محله وجود دارد. ما كانون‌هاي معلولان را در محلات راه‌ندازي كرديم تا در موضوعات فرهنگي ـ اجتماعي نقش ايفا كنند. همين جا به معلولان نويد مي دهم، چرا كه از زمان راه‌ندازي اين كانون‌ها ايده هاي بسيار جالبي مطرح شده است.

ايازي درباره دومين اقدام شهرداري در اين باره يادآورشد: به موازات اقدام فوق ما ايستگاه‌هاي تندرستي، افزايش زمين‌هاي چمن مصنوعي، سالن‌هاي ورزش بانوان و ... را ايجاد كرديم، اما مردم انگيزه‌ي ورزش ندارند، به همين دليل در سطح محلات مجموعه‌هايي به نام «خانه ورزش» افتتاح كرديم كه مفهوم آن افزايش تعداد سالن‌ها نيست. اين اماكن محل‌هايي هستند كه افراد صاحب‌نظر ساكن محله مي‌توانند در مورد مسايل و نيازهاي ورزش صحبت كنند. نتيجه هم اين است كه امروز در سطح محلات نزديك به 25 هزار تيم ورزشي داريم كه رقم قابل توجهي است. ما بايد ارتباط بين كانون‌ها و خانه هاي ورزش را برقرار كنيم. اولين مجموعه‌ي جانبازان و معلولان را به وسعت 60 هزار متر مربع ايجاد كرديم كه مي‌توانند از طبقه همكف تا طبقه ششم با استفاده از رمپ تردد كنند.

وي با تاكيد بر اين كه بايد براي ارتقاي ورزش معلولان مناسب سازي كنيم، تصريح كرد: اكنون ديگر فقط بحث معلولان مطرح نيست، ما دغدغه‌هاي ديگري هم داريم. جامعه ما به سمت كهنسالي پيش مي رود. ظرف 20 سال آينده، مقوله كهنسالي يكي از مهم‌ترين مشكلات ما است. بايد ساز و كارهاي اجرايي فراهم شود كه آن هم مستلزم برگزاري همايش‌هاي علمي است كه مي‌تواند توجه مديران را به مسايل مهم پيش رو جلب كند. مديران بايد به دنبال اين باشند كه نقيصه‌ها را پيدا و نسبت به حل آن اقدام كنند. براي يك سفري به توكيو رفته بوديم و در آنجا از يك مجموعه ورزشي بازديد كرديم. به ما گفتند دو دسته از مردم شامل معلولان و كهن‌سالان به طور رايگان از امكانات استفاده مي‌كنند. ما علت را جويا شديم و پاسخ دادند، اگر به فكر تحرك اين دو قشر نباشيم، هزينه‌هاي كه براي خوب كردن زندگي آن‌ها نياز است به مراتب بيشتر از ورزش كردن آن‌ها است. ما هم در شهرداري طرح منزلت را اجرا كرديم كه بر اساس آن افراد بالاي 65 سال مي‌توانند به طور رايگان از آن استفاده كنند.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|2|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 222]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن