تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805843360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعلام زمان ارايه لايحه حذف 4 صفر پول ملي


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اعلام زمان ارايه لايحه حذف 4 صفر پول ملي
يكي از دلايل عدم اجراي حذف صفرها از واحد پولي كشور تاكنون مربوط به افزايش نرخ تورم ناشي از اجراي طرح هدفمندي يارانه ها است، بدون شك حذف صفرها از واحد پولي كشور بدون كاهش نرخ تورم امكانپذير نيست.
وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به تصويب پيش نويس لايحه حذف 4 صفر از پول ملي در كميسيون اقتصادي دولت، گفت: اين لايحه براي ارايه به مجلس آماده است و ابتداي سال آينده به پارلمان ارسال خواهد شد.

شمس‌الدين حسيني در گفتگو با مهر در خصوص لايحه حذف 4 صفر از پول ملي گفت: بعد از اينكه اين لايحه در دبيرخانه طرح تحول اقتصادي مطرح شد، در كميسيون اقتصادي نيز به تصويب رسيده است.

وزير امور اقتصادي و دارايي افزود: بعد از اينكه اين لايحه در كميسيون اقتصادي دولت به تصويب رسيد، كار تطبيق با لوايح در دبيرخانه دولت آغاز شده است، كليات آن از سوي دولت تصويب شده و اختيار كار به كميسيون اقتصادي دولت داده شده بود.

وي تصريح كرد: هم اكنون اين لايحه در كميسيون اقتصادي دولت به تصويب رسيده و با توجه به اينكه اين كميسيون، اختيار دولت را دارد، در حال تطبيق با لوايح موجود است.

حسيني گفت: لايحه هم اكنون آماده است و ابتداي سال آتي به مجلس ارسال خواهد شد.

به گزارش مهر، بانك مركزي طي دو سال اخير موضوع حذف صفرها و ارزش گذاري پول ملي را در پي دستور رئيس جمهور پيگيري كرده است اما پس از اتفاقات اخير بازار ارز اين موضوع با جديتي بيشتري توسط دولت و اين بانك دنبال مي شود.

يكي از دلايل عدم اجراي حذف صفرها از واحد پولي كشور تاكنون مربوط به افزايش نرخ تورم ناشي از اجراي طرح هدفمندي يارانه ها است، بدون شك حذف صفرها از واحد پولي كشور بدون كاهش نرخ تورم امكانپذير نيست.

محمود بهمني رئيس كل بانك مركزي با بيان اينكه مردم هيچگونه نگراني نسبت به حذف صفرها از پول ملي نداشته باشند، گفته است: حذف 4 صفر از پول ملي حدود 2 سال در بانك مركزي مورد تحقيق و كار كارشناسي قرار گرفته و تمام جوانب طرح در نظر گرفته شده است.

وي در خصوص زمان اجراي آن گفته است: با توجه به اينكه اين طرح براي كشور بسيار مفيد خواهد بود اما تا زماني كه اطلاع رساني كامل صورت نگرفته و اكثريت مردم تمايلي نداشته باشند، اجرا نخواهد شد ولي وقتي زمان آن فرا رسد در يك پروسه 3 ساله اجرا مي شود.

رئيس كل بانك مركزي در ادامه اظهار داشت: اين طرح به نفع همه خواهد بود، لذا حق عمومي است كه از فوايد آن آگاهي پيدا كرده و با آرامش خاطر آن را بپذيرند.

در پي اين اظهارات بود كه بانك مركزي سايتي را با عنوان طرح اصلاح پول ملي طراحي كرد تا مردم با مراجعه به اين سايت بتوانند ضمن دريافت اطلاعات بيشتر، واحد پول ملي را پيشنهاد دهند كه پس از جمع بندي به مجلس شوراي اسلامي پيشنهاد خواهد شد. بانك مركزي غير از آن طرح نظر سنجي به صورت حضوري را نيز آغاز كرده است.

رامين پاشايي فام مديرعامل بانك سپه شرط حذف صفرها از پول ملي را رسيدن تورم به حداقل و تثبيت آن اعلام و ابراز اميدواري كرد پس از اجراي كامل هدفمندي يارانه‌ها، طرح حذف صفرها از پول ملي عملياتي شود.

وي با بيان اينكه با وجود تورم، اجراي طرح صفرها از واحد پولي كشور لطمه زننده خواهد بود، عنوان كرد: شرايط اقتصادي كشور بايد به اين سمت حركت كند كه قابليت اجراي اين طرح وجود داشته باشد.

پاشايي فام بر ايجاد تمهيدات لازم براي اجراي طرح حذف صفر از پول ملي تاكيد و عنوان كرد: اين طرح در برخي از كشورهايي هم كه اجرايي شده است، مدت زمان يكسال يا دوسال به طول انجاميده است.

سه|ا|شنبه|ا|2|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 272]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن