تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821072287




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گوگل و اپل زير حمله مايكروسافت


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: گوگل و اپل زير حمله مايكروسافت
مايكروسافت با حمله به گوگل به خاطر كنترل كاربران سافاري، اپل را به خاطر ضعف امنيتي اين مرورگر مورد انتقاد قرار داد و اينترنت اكسپلورر را كليد حل مشكلات در اين شرايط دانست.
هموطن آنلاين _ مايكروسافت با حمله به گوگل به خاطر كنترل كاربران سافاري، اپل را به خاطر ضعف امنيتي اين مرورگر مورد انتقاد قرار داد و اينترنت اكسپلورر را كليد حل مشكلات در اين شرايط دانست.
سافاري عنوان برنامه وب مرورگر اپل است و بنابراين روي تمام دستگاههاي مك، "آي- فن" و "آي- پد" نصب شده است.
روزنامه وال استريت ژورنال در روزهاي اخير فاش كرده است كه گوگل از طريق يك كد ويژه تنظميات حريم خصوصي اين مرورگر، رفتار آنلاين كاربران اپل را از طريق "كوكي ها" رديابي و ذخيره مي كند. كوكي ها فايلهاي كوچك متني محتوي اطلاعات مربوط به مرورهاي در وب هستند.
اكنون مايكروسافت با انتقاد از اپل به خاطر ضعف سيستم امنيتي مرورگر سافاري به گوگل به خاطر كنترل غيرقانوني كاربران اين مرورگر حمله كرد.
"رايان گاوين"، مدير كل بخش تجاري و بازاريابي اينترنت اكسپلورر در اين خصوص گفت: "اين نوع رديابيها توسط گوگل مسئله تازه اي نيست. اما تازگي اين اقدام جديد در اينجا است كه ظاهرا گوگل حفاظتهاي حريم شخصي را كه در مرورگر سافاري اپل ساخته شده اند در يك عمليات عمدي به دام انداخته و در نهايت به موفقيت رسيده است."
به گفته مايكروسافت، هرچند اين قبيل مسائل نمي توانند به يك هشدار تبديل شوند اما براي كاربراني كه نگران حريم شخصي خود هستند يك راه حل ممكن وجود دارد و آن استفاده از نسخه 9 اينترنت اكسپلورر است.
به طوريكه اندازه هاي حفاظتي كه در IE9 در نظر گرفته شده اند بسيار قويتر از ساير رقباي موجود در بازار است.
"رايان گاوين" افزود: "مايكروسافت از اين شعار حمايت مي كند كه روي كساني كه در تلاشند تا فعاليتهاي آنلاين تو را رديابي كنند كنترل دارد. نه گوگل و نه تبليغات چي ها. تنها خود تو!"
به بياني ساده، اينترنت اكسپلورر 9 قادر است كاربران را از جاسوسي هاي گوگل و ضعف سافاري نجات دهد.
اظهارات مايكروسافت در شرايطي گفته شد كه "راچل وتستون"، معاون ارشد رئيس گوگل در بخش ارتباطات و سياستگذاريهاي عمومي در اين خصوص گفت: "ما هرگز انتظار آنچه را كه رخ داد نداشتيم و اكنون حذف اين كوكي هاي تبليغاتي را از مرورگرهاي سافاري آغاز كرده ايم."
همچنين شركت مانتين ويوو در واكنش به گزارش وال استريت ژورنال نوشت: "ژورنال از آنچه كه رخ مي دهد و اينكه چرا رخ مي دهد برداشت بد داشته است. ما به صورت كاربردي از مرورگر سافاري براي ارائه برخي مشخصه ها به كاربران گوگل استفاده مي كنيم. اما تاكيد بر اين نكته ضروري است كه اين كوكي هاي تبليغاتي اطلاعات شخصي را جمع آوري نمي كنند."

دوشنبه|ا|1|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن