تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816966771




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طولاني‌تر شدن موعد تحويل پيش فروش‌ها، سكه را گران كرد


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: طولاني‌تر شدن موعد تحويل پيش فروش‌ها، سكه را گران كرد
موعد تحويل سكه‌هاي پيش فروشي از 6 ماه به 8 ماه و زمان تحويل سكه‌هاي معاملات آتي نيز به يك ماه رسيد. اين دو اتفاق كه روز گذشته در بازار سكه ايران رخ داد با تفسيرهاي مختلفي از سوي فعالان بازار مواجه شد كه البته برايند اين تفاسير، افزايش قيمت سكه بود.
به گزارش فارس، بورس كالا در اقدامي بي‌سابقه اقدام به تغيير برخي رويه‌هاي معاملات آتي سكه و تحويل آتي از دو ماهه به يك ماهه كرد كه از روز دوشنبه با بازگشايي نماد فروردين و خرداد ماه سال آينده شروع مي‌شود، حال آنكه در هيچ جاي دنيا سابقه نداشته كه قرارداد‌هاي آتي در ماه‌هاي فرد معامله شود و اين كار نيز در ايران براي اولين بار انجام مي‌شود.
اين اقدام تنها يكي از شوك‌هايي است كه بازار در ابتداي هفته با آن روبه‌رو شد، شوك ديگر اين بود كه پيش فروش سكه در بانك ملي از 6 ماهه به 8 ماهه افزايش يافت اما با همان قيمت 6 ماهه.
اين دو سياست جديد روز گذشته بازار را به شدت با التهاب مواجه كرد و قيمت‌ها را بالا برد. معامله گران معتقدند اگر بانك مركزي با ديد كاهش قيمت اقدام به تغيير پيش فروش سكه به 8 ماهه كرده بود بايد با نرخي پايين‌تر از تحويل 6 ماهه مي‌فروخت در حالي كه قيمت آن هيچ تغييري نكرده است بنابراين دولت برنامه كاهش قيمت را دنبال نمي‌كند.
بر همين اساس هم تقاضا براي سكه بالا رفت كه باعث افزايش قيمت شد.
بر اساس اين گزارش، معامله‌گران بازار آتي نيز معتقدند اگر بورس كالا اقدام به بازگشايي نماد معاملاتي سكه شهريور ماه مي‌كرد احتمالا قيمت‌هاي آن نزديك يك ميليون تومان بود، بنابراين با تغيير تحويل سكه آتي از دو ماهه به يك ماهه و انجام معاملات آتي در ماه‌‌هاي فرد، قصد دارد از افزايش قيمت جلوگيري كند.
با توجه به اين نظر مي‌توان گفت بورس با پيش‌بيني كاهش قيمت اقدام به افزودن معاملات آتي فروردين و خرداد ماه سال آينده كرده است.
درباره فروش سكه در بانك‌ها نيز اين گمانه‌زني مطرح است كه پيش فروش سكه با اين نرخ‌ها به نوعي براي بانك مركزي دردسر ساز شد،زيرا نه انس قصد كاهش دارد و نه با اقداماتي كه در بازار انجام داد دلار كاهش يافت و همچنان با قيمت‌هاي نزديك به 1850 تومان معامله مي‌شود.
اثر پيش‌فروش 8 ماهه سكه بر روي قيمت‌هاي آتي
پوريا ارژنگ يكي از كارگزاري فعال در معاملات آتي در خصوص علل رشد قيمت در معاملات آتي ديروز گفت: يك ماهه شدن معاملات آتي اثر خود را بر روي قيمت‌هاي پنج شنبه گذاشت و ديروز نيز اين اثر تا حدودي ادامه دارد ولي مهمترين علتي كه موجب اين رشد قيمتي شد،تغيير پيش فروش سكه بانك مركزي از 6 ماهه به 8 ماهه است.
وي با بيان اينكه اگر اعتماد در بازار سكه به اقدامات بانك مركزي بود قيمت‌ها تا اين حد رشد نمي‌كرد، گفت: بانك مركزي تا كنون 8 ميليون سكه يعني حدود 70 تن طلا پيش فروش كرده است. همچنين، با توجه به اينكه قيمت‌ پيش فروش 8 ماهه با همان قيمت 6 ماهه انجام مي‌شود از نظر فعالان بازار نشان دهنده عدم كاهش قيمت است.
اين كارگزار آتي تصريح كرد: همچنين يكي از دلايلي كه مي‌توان براي يك ماهه شدن سكه آتي نام برد كنترل بيشتر بر روي قيمت‌ها است و شرايط فعلي بازار آتي نشان مي‌دهد نظر بازار روبه بالا است و در حال حاضر نيز سكه تير ماه بيش از 2.5 درصد رشد كرده است.

شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن