تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به جرّاح مدائنى فرمودند: آيا به تو بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، سهي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816774249




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

313 هزار تن ظرفيت ذخيره‌سازي گندم در سيستان‌وبلوچستان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: 313 هزار تن ظرفيت ذخيره‌سازي گندم در سيستان‌وبلوچستان
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سيستان و بلوچستان گفت: با احداث سيلوي ذخيره سازي كارخانه آرد شهركي به ظرفيت 40 هزار تن با احتساب ظرفيت‌هاي ذخيره سازي گندم در قبل و سيلوهاي فلزي انبارهاي بتني احداث شده توسط كارخانجات آرد سازي استان، كل ظرفيت ذخيره سازي استان بالغ بر 313 هزار تن است.


ايرج حسن‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه اين استان از وضعيت مطلوبي در امر ذخيره سازي گندم برخوردار است افزود: با توجه به صرفه‌جويي حاصل از هدفمند سازي يارانه‌ها كه ميزان مصرف گندم استان از 34 هزار تن به 22 هزار تن كاهش داده است تقريباً كل گندم مصرفي يك سال استان قابل ذخيره در سيلوها و انبارهاي بخش دولتي و خصوصي است.
وي ادامه داد: در حال حاضر، تعداد 9 واحد كارخانه آرد سازي با ظرفيت رسمي ماهانه بيش از 64 هزار تن در استان سيستان و بلوچستان فعاليت دارند كه با بهره‌گيري از ماشين‌آلات آرد سازي با كيفيت روزافزون با تكنولوژي بالا و مجهز به توليد انواع آرد خبازي و صنعتي مشغول به كار هستند.
وي اضافه كرد: كارخانه آرد شهركي به عنوان قديمي‌ترين كارخانه آرد سازي استان و يكي از قديمي‌ترين كارخانجات آرد سازي كشور با انتقال كارخانه آرد به خارج شهر تجهيز كارخانه و نصب ماشين‌آلات جديد استفاده از نرم‌افزار اتوماسيون و برنامه PLE، گام‌هاي مؤثري در توليد آرد با كيفيت و مورد نياز مشتري برداشته كه با افتتاح آن ظرفيت ذخيره سازي استاندارد اين كارخانه به ظرفيت 40 هزار تن شاهد اثرات مثبت اين اقدامات در بحث كمي و كيفي گندم آرد و نان در استان باشيم.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سيستان و بلوچستان گفت: استان سيستان و بلوچستان با وسعتي بالغ بر 187 هزار و 502 كيلومتر در ناحيه گرم و خشك واقع شده و به دليل پايين بودن نزولات از نظر كشت محصولات كشاورزي نياز به تأمين آن از ساير استان‌ها دارد.
حسن‌پور افزود: تأمين گندم مورد نياز استان به ميزان سالانه 420 هزار تن كه با جمعيتي حدود 3 ميليون نفر است همواره از مهمترين دغدغه‌هاي مسئولان استان بوده است.
وي بيان كرد: همچنين دوري از مراكز توليد گندم و پايين بودن ظرفيت‌هاي ذخيره سازي قبل از سال 74 مسئولان را بر آن داشت تا در زمينه افزايش ظرفيت ذخيره سازي گندم استان برنامه‌ريزي و اقدام كنند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سيستان و بلوچستان ادامه داد: در نخستين مرحله در سال 76، سيلوي شهيد شريف‌زاده زاهدان با ظرفيت 66 هزار تن به بهره‌برداري رسيد كه با احتساب ظرفيت‌هاي ذخيره سازي قبلي، ظرفيت ذخيره سازي گندم استان در سال 76 به ميزان 183 هزار تن افزايش يافت.
حسن‌پور تصريح كرد: به موازات افزايش توليد گندم در كشور كه به خودكفايي در توليد اين محصول رسيد در راستاي سياست‌هاي دولت طي سال‌‌هاي اخير در امر نهضت سيلو سازي با اولويت بخش خصوصي اين شركت ضمن تشويق و ترغيب مديران بخش خصوصي كه در زمينه توليد آرد فعاليت داشتند آنان را ملزم به ساخت سيلو در جوار كارخانجات آرد سازي كرد.
وي گفت: با ورود مديران كارخانجات آرد سازي به عرصه سيلو سازي و واگذاري ساخت سيلو به بخش خصوصي طي سال‌هاي اخير، تحول بزرگي در امر سيلو سازي و تغيير ساختار تأسيسات ذخيره سازي گندم در استان سيستان و بلوچستان رقم خورده است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سيستان و بلوچستان بيان كرد: سيلوهاي احداث شده در اواخر سال 89 و اوايل سال 90 در استان عبارتند از؛ كارخانه آرد كنگان كه نوع سيلوي آن فلزي بوده و ظرفيت ذخيره سازي 30 هزار تن گندم را دارد، كارخانه آرد نشاطي كه سيلوي آن از نوع فلزي با ظرفيت ذخيره سازي 15 هزار تن گندم، كارخانه آرد ليونا با سيلوي فلزي و گنجايش 15 هزار تن ذخيره گندم، كارخانه آرد ستاره با سيلوي فلزي و ظرفيت ذخيره سازي 15 هزار تن گندم و كارخانه آرد كوثر با انبار بتني و ظرفيت ذخيره سازي 150 هزار تن گندم كه در مجموع 900 هزار تن ظرفيت ذخيره سازي را دارند.
حسن‌پور افزود: استان سيستان و بلوچستان تعداد شهرك‌ها و نواحي صنعتي مستقر در استان 21 فقره و واحدهاي صنعتي داراي مجوز پروانه بهره‌برداري تا پايان آبان ماه سال 90، معادل هزار و 191 فقره با اشتغال 22 هزار و 361 نفر و سرمايه ثابت 5 ميليارد و 416ميليون و 704 هزار ريال است.
وي اضافه كرد: از تعداد واحدهاي فوق حدود 60 درصد آنها در داخل شهرك‌ها و نواحي صنعتي و باقي در خارج از شهرك‌هاي صنعتي مستقر هستند.
حسن‌پور ادامه داد: تعداد مجوزهاي تأسيس صادره تا پايان آبان ماه 90 معادل 2 هزار و 19 فقره و با پيش‌بيني اشتغال 45 هزار و 404 نفر و پيش‌بيني سرمايه ثابت معادل 26 ميليارد و 82 ميليون و 815 هزار ريال است كه از اين تعداد طرح‌هاي صنعتي با پيشرفت فيزيكي بالاي 20 درصد معادل 168 فقره با پيش‌بيني اشتغال 4 هزار و 200 نفر و سرمايه ثابت معادل يك ميليارد و 104 ميليون و 559 هزار ريال و همچنين طرح‌هاي صنعتي با پيشرفت فيزيكي بالاي 40 درصد معادل 113 فقره با اشتغال 3 هزار و 99 نفر و ميزان سرمايه ثابت 747 ميليارد و 870 ميليون ريال است.
وي خاطرنشان كرد: بيشترين آمار ثبت شده در بخش صدور جوازهاي تأسيس مربوط به صنايع غذايي و آشاميدني با تعداد 33 فقره جواز است.
حسن‌پور گفت: فعاليت‌هايي كه به منظور توسعه صنعت در استان صورت پذيرفته است شامل راه‌اندازي نواحي صنعتي در شمال و جنوب استان و همچنين توسعه زير ساخت‌ها (تأسيساتي و راه سازي، تسطيح، آسفالت، عمليات برق رساني، جدول كشي، انتقال خط تلفن و فيبرنوري در تمامي شهرك‌ها و نواحي صنعتي استان)، پيگيري براي عمليات گازرساني به شهرك‌هاي صنعتي شمال و جنوب استان مي‌شود.
وي بيان كرد: در حوزه صنعت و ايجاد واحدهاي توليدي جديد با در نظر گرفتن روند گذشته و ارزيابي وضع موجود به ويژه شرايط تسهيلات بانكي پيش‌بيني مي‌شود طي برنامه پنج ساله تا پايان سال 93، حدود 2 هزار فقره جواز تأسيس با پيش‌بيني اشتغال 2 هزار و 500 نفر صادر شود و انتظار مي‌رود در اين مدت حداقل 600 طرح با اشتغال 8 هزار نفر به مرحله بهره‌برداري محقق شود.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سيستان و بلوچستان افزود: در اين راستا، طرح‌هاي مهمي از قبيل روغن كشي، سيمان طبس، سيمان سراوان، واحد عمل‌آوري خرما در سراوان، ايجاد پالايشگاه در جنوب استان، ايجاد كارخانه فولاد در جنوب استان در دست بررسي و اجرا است./س

شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3377]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن