تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813147091




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مرويان حسيني تاكيد كرد:نهج البلاغه جايگاه واقعي خود را در سطح جامعه پيدا نكرده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مرويان حسيني تاكيد كرد:نهج البلاغه جايگاه واقعي خود را در سطح جامعه پيدا نكرده است
نهج البلاغه جايگاه واقعي خود را در سطح جامعه پيدا نكرده است
مشهد - خبرگزاري مهر: مديركل تبليغات اسلامي خراسان رضوي گفت: نهج البلاغه جايگاه واقعي خود را در سطح جامعه پيدا نكرده و حتي افراد حوزوي نيز كمتر به اين كتاب اهميت مي دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود مرويان حسيني ظهر شنبه در جلسه هم انديشي مروجان فرهنگ نهج البلاغه اظهار كرد: ترويج نهج البلاغه مي تواند در راستاي كاهش آسيب هاي فرهنگي و اجتماعي در جامعه اسلامي موثر باشد زيرا اين كتاب به تمامي ابعاد زندگي فردي واجتماعي پرداخته است.

وي تاكيد كرد: نهج البلاغه اقيانوس بي پاياني است كه هر چه به اعماق آن وارد شويم بيشتر به ارزش هاي اين كتاب و اهميت موضوعات پرداخته شده در آن پي مي بريم.

وي نهج‌البلاغه را يكي از كتاب‌هاي بسيار مهم براي همه اقشار جامعه شيعيان دانست و ادامه داد: اين كتاب يك منشور دائمي است و همين كتاب است كه تفاوت حضرت علي(ع) و فرزندان آنها با ديگر مسلمانان را در فهم مسائل ديني و نوع نگرش به مهندسي فرهنگ ديني را نشان مي‌دهد.

وي با بيان اينكه به بركت انقلاب اسلامي فعاليت هاي فرهنگي در جامعه گسترش پيدا كرده، تصريح كرد: امام خميني قرآن و نهج البلاغه را در سطح جامعه گسترش داد تا در جامعه اسلامي فرهنگ ديني توسعه يابد.

مدير كل تبليغات اسلامي خراسان رضوي تاكيد كرد: مباحث ديني، تربيتي و اخلاقي مطرح شده در نهج البلاغه در سطح جامعه كاربردي شود و اساتيدي كه به آموزش اين كتاب مي پردازند ابتدا بخش هاي مختلف آن را براي مخاطبان معرفي كنند تا اهميت نهج البلاغه بيشتر درك شود.

وي بيان كرد: غربي ها به شدت به دنبال اين هستند تا سطح زندگي خود را با استفاده از ابزار هنر در جامعه اسلامي فرهنگسازي كرده و گسترش دهند كه دراين راستا اساتيدي كه نهج البلاغه را آموزش مي دهند بايد سعي كنند تا در مطرح كردن مباحث نهج البلاغه به توسعه فرهنگ علوي در جامعه توجه كنند.

مرويان افزود: برگزاري مسابقات نيز مي تواند در توسعه شبكه آموزشي فرهنگي نهج البلاغه موثر واقع شود و از طرفي مي تواند در راستاي مقابله با آموزه هاي غلط غرب نقش مفيدي را ايفا كند.

مرويان حسيني با بيان اينكه اين كتاب بايد در تمام عرصه هاي جامعه مورد استفاده و بهره وري قرار بگيرد، افزود: هيئات مذهبي و مساجد از جمله مكان هايي هستند كه مي توانند در زمينه توسعه نهج البلاغه در ميان اقشار مختلف جامعه فرهنگ سازي كنند.

© 2003 Mehr News Agency .

شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن