تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا مى‏توانى بكوش كه صبح و شب در قلبت (حتّى) قصد فريب و نيرنگ كسى نباشد؛ چرا كه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816601621




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحليل هفتگي بازارها


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: تحليل هفتگي بازارها
1- بازار بورس: بنا به تحليل و پيش بيني هفته گذشته شاخص كل بورس اوراق بهادار 500 واحد كاهش را تجربه كرد. بازده بورس از ابتداي سال به 7 درصد رسيده است. سومين عرضه بزرگ تاريخ بازار كه به نام شركت نفت و گاز پارسيان رقم خورد، موجب جذب نقدينگي زيادي شد كه بسياري از سرمايه گذاران ساير سهام خود را فروختند تا در اين عرضه شركت كنند. اما در اين ميان سود شركت هاي گروه قندي به رقم باور نكردني 270 درصد رسيده است. اين امر علاوه بر اين كه نشان از حبابي بودن قيمت سهام اين شركت ها و وضعيت نامطلوب بورس دارد اين نكته را خاطر نشان مي كند كه هميشه از بازار بورس ايران حتي در شرايط ركود نسبي مي توان سودهاي فوق العاده اي به دست آورد.

2- بازار مسكن: مهم ترين رويداد تاثير گذار بر اين بازار خبر لغو وام 25 ميليوني خريد مسكن توسط كارگروه مسكن بود. بر اين اساس اين كارگروه مصوبه 2هفته پيش شوراي پول و اعتبار مبني بر افزايش سقف وام خريد به ميزان 5 ميليون تومان را لغو كرد و آن را موجب به وجود آمدن التهاب قيمتي در اين بازار عنوان كرد. شوراي پول و اعتبار 2هفته پيش در بسته جديد پولي خود علاوه بر افزايش سود سپرده بانكي، ميزان وام خريد مسكن را نيز به منظور كنترل قيمت طلا، سكه و ارز افزايش داده بود. اما در تحليل تاثير شرايط جديد پيش رو مي توان گفت توقف خريدها كه به علت دريافت وام بوده است از بين خواهد رفت و اين تقاضا دوباره وارد بازار خواهد شد.

3- بازار طلا: قيمت جهاني طلا موجب شكل گيري بازاري خنثي شده است. هم چنان سناريوي افزايش تا محدوده 1780 دلار به قوت خود باقي است. اما در مورد بورس كالا افزايش وجه تضمين به 2ميليون و 700 هزار تومان ضريب اهرمي در اين بازار را عملا به يك سوم كاهش داده است. زماني كه اين بازار در پاييز 88 شروع به كار كرد، قرار بود انواع سكه و شمش مورد معامله قرار گيرد. اما بي توجهي مسئولان براي توسعه بازار باعث دور شدن بسياري از فعالان بازار از بورس كالاي ايران به عنوان پرسود ترين بازار داخلي شده است. به طوري كه بعضي از سرمايه گذاران حاضر به تحمل ريسك بالاي اين بازار نيستند.در پاسخ به سوال بسياري از كارمندان كه تحويل نيم سكه در شهريور ماه را به جاي دريافت وجه نقد 350 هزار توماني پرسيده بودند بايد گفت در صورتي كه شما توانايي سرمايه گذاري و استفاده از پول خود را داريد اين كار از نظر اقتصادي به ضرر شماست. اما اگر نمي توانيد از اين پول سود مناسبي در اين 6 ماه كسب كنيد، دريافت نيم سكه در شهريور ماه مي تواند به سود شما باشد. چرا كه احتمال افزايش قيمت جهاني طلا تا آن زمان وجود دارد.

4- بازار ارز: پيشنهاد تشكيل بورس آتي ارز (آن چه از 2سال پيش بحث آن پيش آمده بود) از طرف دانش جعفري وزير سابق اقتصاد براي كنترل ارز به عنوان يك راهكار درست مي تواند نوسانات سفته بازي اين بازار را كنترل كند. با اين حال ضعف در تصميم گيري و اجرا نشدن بسياري از اين راهكارهاي پيشنهادي سودمند ضررهاي جبران ناپذيري بر پيكره اقتصاد در حال توسعه ايران وارد مي كند.

5- بازار نفت: با اين كه بسياري از معامله گران كوتاه مدت از بازار خارج شده بودند و نشانه هايي مبني بر كاهش قيمت دريافت مي شد اما افزايش تنش ها در خاورميانه و نگراني از وضعيت اتحاديه اروپا موجب افزايش قيمت شد. قيمت نفت برنت به 120 دلار، سبد نفتي اوپك 114 دلار و نفت خام وست تگزاس 102 دلار در هر بشكه معامله شد. براي نفت خام وست تگزاس محدوده 102 دلار از اهميت ويژه اي برخوردار است. افزايش قيمت منوط به شكست قدرتمند 102 دلار است و در صورت كاهش، 93 دلار مي تواند از قيمت حمايت كند.

شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن