تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804292597




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبر


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: خبر
وزارت ورزش و جوانان ضعيف عمل كرده است

رئيس مجلس بر نقش ضعيف و كمرنگ وزارت ورزش و جوانان در حمايت از موسسات مردم نهاد به ويژه جوانان تاكيد كرد و گفت: متاسفانه از زمان ادغام وزارت ورزش با سازمان ملي جوانان توجه به اين قشر مهم جامعه كم شده است. به گزارش خانه ملت، علي لاريجاني درحاشيه بازديد از دومين نمايشگاه دستاوردهاي موسسات مردم نهاد استان قم با اشاره به اين كه حضور موسسات مردم نهاد و ايجاد نمايشگاه هاي دستاورد اين موسسات شروع خوبي است افزود: حضور خانم ها و آقايان در حوزه هنري، اجتماعي و زيست محيطي نشان دهنده روحيه و حيات خوب براي ادامه اين گونه كارها است. رئيس مجلس بر نقش ضعيف و كمرنگ وزارت ورزش و جوانان در حمايت از موسسات مردم نهاد به ويژه جوانان تاكيد كرد و گفت: متاسفانه از زمان ادغام وزارت ورزش با سازمان ملي جوانان توجه به اين قشر مهم جامعه كم شده است. از اين رو محمدعباسي وزير ورزش و جوانان بايد براي حمايت از موسسات مردم نهاد جوان برنامه ريزي دقيقي انجام دهد. رييس فراكسيون اصولگرايان مجلس هشتم با تاكيد بر نقش پررنگ حضور مردم در بهتر برگزار شدن انتخابات مجلس افزود: اگر مردم در انتخابات حضور داشته باشند مي توانند انتخاب و به تبع آن مجلس بهتري در آينده داشته باشند. وي ادامه داد: هم اكنون موسسات مردم نهاد واسط ميان مردم و دستگاه هاي اجرايي هستند. از اين رو مي توانند نقش موثري در راهنمايي مردم داشته باشند.

مي خواستيم دليل بي تفاوتي احمدي نژاد به قانون را بدانيم

داريوش قنبري در گفت وگو با افكار نيوز با بيان اينكه من خود به عنوان يكي از طراحان سوال از رئيس جمهور هستم گفت: عدم اجراي قوانين و سو»مديريت موجود دركشور از جمله محورهاي اصلي طرح سوال از رئيس جمهور به شمار مي رود. وي در خصوص انگيزه سوال كنندگان از رئيس جمهور گفت: مي خواستيم دليل بي تفاوتي آقاي احمدي نژاد نسبت به قوانين تصويب شده را بدانيم و اينكه چرا قوه مجريه از اجراي قانون سرپيچي مي كند كه البته بعيد است جواب قانع كننده اي نسبت به اين موضوع داشته باشد. قنبري در ادامه تصريح كرد: هيچ انگيزه و يا بحث سياسي در پشت اين قضيه وجود ندارد و تمامي نمايندگان خواهان بر طرف شدن يكي از معضلات اساسي كشور كه عدم اجراي قوانين است هستند. نماينده ايلام با بيان اينكه عدم اجراي قوانين فلسفه وجودي مجلس را زير سوال برده است افزود: عدم اجراي قوانين بي معنا بوده و مجلس براي دفاع از شان وجايگاه خود وارد بحث سوال از رئيس جمهور شده است . قنبري در ادامه اظهار داشت: زماني قانون در كشور معنا دارد كه پس از تصويب آن تمامي قوانين اجرا گردد ودر صورتي كه بر خلاف آن باشد هيچ منشا» و اثري نخواهد داشت. وي با بيان اينكه هيچ كدام از نمايندگان مشكل شخصي با رئيس جمهور ندارند افزود: عدم اجراي قوانين يك مشكل عمومي و ملي است كه باعث بي توجهي به جايگاه قانوني مجلس شده وآن قوه مقننه را زير سوال برده است. عضو كميسيون اجتماعي خاطر نشان كرد: در صورتي كه دولت قوانين تصويب شده در مجلس را اجرا مي كرد بسياري از مشكلات اقتصادي و سياسي كشور در حال حاضر برطرف مي شدند. نماينده ايلام خاطر نشان كرد: رئيس جمهور به عنوان مجري قانون اساسي بايد در جلسه طرح سوال حضور پيدا كند و در صورت نيامدن، بحث عدم كفايت سياسي وي مطرح خواهد شد و ما اميدوارهستيم كه رئيس جمهور به وظايف خود در مقابل مجلس واقف باشد تا نمايندگان از اهرم هاي ديگر براي طرح سوال استفاده نكنند.

منتقد دولت بودن كفايت نمي كند

نماينده تهران گفت: نماينده اي كه چون دولت در حوزه انتخابيه اش راه و جاده نساخته ، شده منتقد دولت، فرد شايسته اي براي ليست منتقدين دولت نيست; ما چارچوب ها و اصولي داريم كه براساس اين معيارها و چارچوب ها و شاخص ها مي گوييم بايد حكمراني خوب اينگونه انجام شود و قوه مجريه چه وظايفي دارد. حميدرضا كاتوزيان در گفت وگو با اعتدال گفت: بحث ارائه ليست مشترك با اصلاح طلبان از سوي منتقدان دولت خيلي بعيد است ، اما در مورد اينكه بعضي گروه ها بخواهند ما را در ليست خود قرار دهند ، منعي نمي بينيم; تمام گروهايي كه ما آنها را بشناسيم و سوابق و كارنامه مثبت و خوبي داشته باشند مشكلي نداريم كه در ليستشان باشيم. كاتوزيان در خصوص تغيير نام ليست متبوع خود از منتقدين دولت به صداي ملت هم گفت: اسم فهرست را گذاشته ايم «صداي ملت» چرا كه ديديم صرف منتقد دولت بودن كفايت نمي كند و بايد فراگير باشد و بايد براي مجلس آينده برنامه داشته باشيم; اين برنامه نگاه جامع تري مي طلبد تا بگوييم كسي به دولت انتقاد دارد. كاتوزيان گفت: معيارهايمان به گونه اي است كه مردم احساس كنند دارند رشد پيدا مي كنند; كشور توسعه مي يابد و سطح كيفيت زندگي آنها ارتقا مي يابد و شرايط زندگي راحت مي شود; وقتي دولت اين وظايف را انجام ندهد ، ما منتقد دولت مي شويم.

تاخير دولت درارايه بودجه، اقتصاد را با مشكل مواجه كرد

لايحه بودجه با تاخير بسيار و در زماني به مجلس آورده شد كه نمايندگان نيز در حال آماده شدن براي ايام انتخابات و مجلس نيز در حال تعطيل شدن بود. در ادامه انتقادات نمايندگان به تاخير لايحه بودجه توسط دولت محمد رضا صابري نيز خاطر نشان كرد: لايحه بودجه امسال نيز با تاخير به مجلس تقديم شد. نماينده نهبندان اظهار داشت: با توجه به سابقه سال قبل اين انتظار وجود داشت كه اگر لايحه بودجه در زمان قانوني كه 15 آذر ماه است نيز به مجلس ارائه نشد، حداقل با يك هفته تاخير تقديم مجلس شود اما ديديم كه اين امر نيز محقق نشد. عضو كميسيون عمران در تشريح دلايل عدم بررسي بودجه در سال 90 گفت: لايحه بودجه با تاخير بسيار و در زماني به مجلس آورده شد كه نمايندگان نيز در حال آماده شدن براي ايام انتخابات و مجلس نيز در حال تعطيل شدن بود. صابري خاطر نشان كرد:در اين حال راهكار مناسب اين بود كه دولت نيز لايحه دو دوازدهم بودجه را تقديم مجلس كند. اين موردي است كه آيين نامه هم بر آن تاكيد دارد، چرا كه در مدت حدود 2 هفته نمي توان براي بودجه كاري كرد. در نتيجه به طور طبيعي بررسي لايحه بودجه سال 91 به سال آينده موكول خواهد شد. وي افزود: متاسفانه اين امر نيز موجب بروز برخي مشكلات براي چرخ اقتصاد و صنعت كشور خواهد شد. در هر حال دولت بايد هر چه سريع تر لايحه بودجه دو دوازدهم را به مجلس ارائه كند تا ابتداي سال آينده بودجه كامل سال را بررسي و تصويب كرد. صابري در پاسخ به اين سوال كه طرح سوال از رئيس جمهور به كجا رسيده است؟، گفت: نمايندگان رئيس جمهور در كميسيون ها حاضر شدند و به موارد مطرح شده پاسخ دادند. در كميسيون عمران نيز مواردي درباره اختصاص نيافتن بودجه دو ميليارد دلاري مترو تهران و كلان شهرها از سوي دولت مطرح شد كه البته نمايندگان سوال كننده از پاسخ هاي نمايندگان دولت قانع نشدند. در چنين حالتي طبيعي و قانوني است كه سوال از رئيس جمهور مطرح شود اما با توجه به اين كه برخي موارد مانند لايحه بودجه 91 مطرح است شايد بهتر بود طرح سوال از رئيس جمهور الان بررسي نشود.

انتخابات مجوزي براي زير پاگذاشتن اخلا ق نيست

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با بيان اينكه انتخابات مجوزي براي زير پا گذاشتن اخلاق، دين و كرامت انساني و به دنبال آن ايجاد تفرقه، تشدد و توليد و گستراندن نفرت در بين مردم نيست، گفت: نبايد در رقابت انتخاباتي كمترين بي حرمتي به چهره هاي مورد تاييد نظام به خصوص شخصيت ها و جريانات سياسي شود. محمد دهقان در گفت وگو با ايسنا، با تاكيد بر ضرورت حفظ حرمت شخصيت هاي شاخص و محوري جريان هاي سياسي گفت: بايد حرمت تمامي افراد فعال در چارچوب نظام اسلامي و مورد تاييد شوراي نگهبان حفظ شود كه در اين بين حفظ حرمت چهره هاي مشهور و مورد تاييد نظام بسيار ضروري است. وي ادامه داد: در اين بين نبايد حرمت افراد تاييد صلاحيت نشده براي انتخابات مجلس مخدوش شود چون عدم تائيد صلاحيت به معناي نداشتن صلاحيت تصدي بسياري از شغل ها و پست ها نيست. دهقان در تببين شرايط برگزاري انتخابات سالم و رقابتي توام با حفظ اخلاق به تاكيدات مقام معظم رهبري اشاره و اظهار كرد: همان طور كه برگزاري انتخابات سالم زمينه رقابتي شدن آن را فراهم مي كند، انتخابات ناسالم ديگر انگيزه اي براي حضور مردم در پاي صندوق هاي راي به وجود نمي آورد. وي، اعتماد مردم به هيات هاي نظارت و اجرايي را نيز عاملي براي مشاركت مردم در انتخابات برشمرد و با تاكيد بر لزوم نبود كمترين دخالت از سوي مسوولان اجرايي در انتخابات گفت: با توجه به اهميت بي طرفي مسوولان اجرايي در زمان انتخابات ، برگزاري جلسات در قالب ستادهاي انتخاباتي از سوي برخي مسوولان نتيجه اي جز ضربه زدن به اعتماد مردم ندارد.

شنبه|ا|29|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن