تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815681445




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امام جمعه اردبيل:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه اردبيل:
خبرگزاري فارس: امام جمعه اردبيل گفت: كانديداهايي كه در ايام تبليغات وعده‌هاي دروغين و نابجا مي‌دهند، خائن به ملت و نامحرم به مجلس هستند.


به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، حجت‌الاسلام سيد حسن عاملي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردبيل كه در مصلاي اين شهر برگزار شد، اظهار داشت: آنهايي كه وعده‌هاي آن چناني داده و مردم را بي‌اعتماد به نظام و حاكميت مي‌كنند در حقيقت راه را به خطا رفته و از جايگاه و شأنيت مجلس خبر ندارند.

وي در ادامه بحث هفته‌هاي گذشته در مورد معيار انتخاب اصلح تصريح كرد: ما بايد از شيوه رفتاري و منش كانديدا در ايام تبليغات متوجه ايده و تفكر او شويم چرا كه پول خرج كردن‌هاي بي‌حد و حساب و وعده دادن‌هاي نابجا از جمله محك شناخت كانديداي اصلح از كانديداي نامحرمي است كه با شعار و تخريب و وعده‌هاي دروغين به فكر دست يافتن به جايگاه مجلس است.

عاملي در ادامه سخنان خود خاطر نشان كرد: اگر انتخابات مجلس مربوط به ولايت جامعه باشد شأن ولايت در نظام اسلامي حساس و نسبت به امور ديگر داراي برجستگي‌هاي ويژه است به طوري كه ما در اين صحنه حق نداريم انسان‌هاي ناخلف و تزويرگر را به انسان‌هاي افضل و شايسته ترجيح دهيم و يا بخواهيم افراد نامحرم به مجلس و خائن به ملت را جلو بيندازيم.

اين مسئول اولي دانستن حق‌الناس را بر حق‌الله براساس مكتب انسان‌ساز اسلام خاطر نشان كرد و ادامه داد:‌ هيچ كس حق ندارد در اين حوزه نسبت به سرنوشت آينده بي‌تفاوت باشد و يا با انتخاب نابجا و دادن وعده‌هاي دروغين شأن و جايگاه مجلس و نمايندگي آن را به خطر اندازد.

وي اضافه كرد: زماني كه كانديدايي وعده دروغ مي‌دهد در مدت چهار سال نمايندگي خود تلاش مي‌كند تا به تحقق وعده‌هاي داده شده مشغول باشد و از وظيفه اصلي خود كه قانون‌گذاري، نظارت و حسن انجام وظايف است، غافل باشد.

به گزارش فارس، خطيب جمعه اردبيل در ادامه سخنان خود بيان كرد: دادن وعده دروغ گناه كبيره‌اي است به طوري كه در روايات و سخن بزرگان كليد تمام گناهان دروغ و تزويرگري بيان شده به طوري كه از ربا و زنا نيز حكم آن سنگين‌تر است.

عاملي خلف وعده را نيز از گناهان كبيره برشمرد و گفت:‌ كانديدايي كه وعده دروغ مي‌دهد اگر خلف وعده كند يا اين عمل خود را به گردن مسئولان مي‌اندازد و يا همچنان سعي مي‌كند برخي كارشكني‌ها و اقدامات كذايي را عامل تحقق آن معرفي كند.

وي شرط ابتدايي در دادن وعده را وفا به آن اعلام كرد و افزود: كانديدايي كه وعده نابجا مي‌دهد در حقيقت بدهكار جامعه و افراد خاص مي‌شود و به همين خاطر در دين اسلام افرادي كه خلف وعده مي‌دهند به مثابه شيطان مورد خطاب قرار گرفتند.

عاملي تصريح كرد: در قرآن كريم نيز افراد خلف وعده داده از تبار منافقان معرفي شدند چرا كه به يقين وعده‌دهندگان دروغين و عمل نكنندگان به پيمان‌ها و عهدها به تبعيض، دو‌رويي و برخي اقدامات ديگر روي مي‌آورند.

امام جمعه اردبيل در ادامه سخنان خود خاطر نشان كرد: كانديدايي كه در ايام تبليغات به پيمانكاري وعده سپردن مناقصه‌اي را داده است به يقين در صورت پيروزي به سراغ وزارتخانه‌ها رفته تا پروژه‌اي را در اختيار او قرار دهد كه در اين صورت نه تنها وزير و مسئول مربوطه معذب مي‌شود بلكه سايه سنگين تبعيض و انتخاب يك طرفه پيمانكار نيز سنگيني مي‌كند.

نمايندگاني كه بيشترين عزل و نصب را داشته‌اند مردم به آنها رأي ندهند

وي در ادامه سخنان خود به آسيب‌ها و برخي حركت‌هاي نابجا در سايه وعده دادن‌هاي دروغ اشاره كرد و ادامه داد: اهالي استان بايد هوشيار باشند به نماينده‌اي كه بيشترين عزل و نصب را در ايام نمايندگي خود مرتكب شده، رأي ندهند.

عاملي اضافه كرد: دادن وعده‌هاي نابجا نه تنها به بي‌عدالتي‌ها در استخدام‌ها و گزينش افراد منجر مي‌شود بلكه زمينه برخي سواستفاده‌ها را نيز فراهم مي‌آورد به طوري كه گاه مسئولان رده بالا را نيز همين وعده‌ها به رنج و عذاب مي‌اندازد.

وي بيان كرد: كانديدايي كه به استخدام فرد خاص قول و وعده‌اي مي‌دهد يا از طريق فشار آوردن بر مدير و وزير سعي مي‌كند افراد مورد نظر را به استخدام درآورد و اگر وزيري در برابر چنين نماينده‌اي ايستاد اين فرد تريبون مجلس را كه با خون شهدا و رأي ملت به دست آمده است، به ميدان تاخت و تاز عملكردها و زير سئوال بردن آنها در سطح استان، كشور و ملي مي‌كند و يك افتضاح بزرگ را به بار مي‌آورد.

امام جمعه اردبيل گفت: ‌گاه برخي از نمايندگان پا فراتر از اين مي‌گذارند و در صورت مشاهده برخي خلأها در استخدام فرد مورد نظر خود در رفت و آمد بين مديران استاني و وزرا افراد ديگري را مسبب خطاب كرده و گناه را به گردن او مي‌اندازند.

عاملي با هشدار به چنين كانديداهايي افزود: اگر وزيري اعتقاد به عملكرد درست و حساب پس دادن باشد و در برابر نماينده‌اي فزون‌طلب بايستد، در نامه‌اي به مدير مربوطه اعلام مي‌كند كه هر چند بنده يادداشتي نوشتم به آن عمل نكن كه اين عمل نكردن اسباب گله‌مندي نماينده خاطي را به وجود مي‌آورد و او به دنبال افراد و مسئولان كارشكن در اين بين مي‌گردد تا عامل به ثمر ننشستن مقاصد خود را آن فرد به مانند نماينده ولي فقيه در استان معرفي كند.

ايران با قدرت علمي معادله 1+5 را به 2+5 تبديل مي‌كند

خطيب جمعه اردبيل در ادامه سخنان خود به پيشرفت‌هاي علمي و هسته‌اي ايران اشاره كرد و اظهار داشت: ‌با رونمايي از جديدترين پيشرفت‌هاي علمي و هسته‌اي ايران در هفته گذشته چرخه كامل سوخت هسته‌اي در ايران به دست متخصصان رونمايي شد و اين امر در معادلات جهاني فوق‌العاده ارزشمند و با اهميت است.

عاملي تصريح كرد: ‌در حالي كه نظام استكباري سعي مي‌كرد مديريت جهان را با توسعه علمي بر عهده گرفته و كشورهاي جهان سوم را از دخالت در اين امر پرهيز كند دستيابي ايران به قدرت علمي و توليد فناوري‌هاي جديد مايه شگفتي آنها شده است.

وي خاطر نشان كرد: ما امروز به واسطه اين پيشرفت‌ها به قدرت برتر منطقه و حتي سهيم در مديريت جهاني تبديل شديم و به مانند كشور آلمان كه به پنج كشور قدرت جهاني افزوده شده است ايران نيز در آينده نزديك با صلابت و پيشرفت روزافزون معادله 1+5 را به 2+5 با افزودن ايران به اين مجموعه تبديل مي‌كند.

اين مسئول اضافه كرد: به دنبال پرتاب ماهواره اميد، رصد در سال‌هاي آينده پيشرفته‌ترين ماهواره ايران با نام ظفر نيز در مدار كره زمين قرار مي‌گيرد و همه اين پيشرفت‌ها سبب وحشت استكبار جهاني از قدرت روزافزون ايران در منطقه شده است.

راهپيمايي با شكوه 22 بهمن آمريكا را زمين‌گير كرد

عاملي در ادامه خطبه‌هاي نماز به حضور با شكوه ملت ايران در راهپيمايي 22 بهمن و تحليل‌هاي متفاوت امپراطوري رسانه‌اي غرب از اين حركت اشاره كرد و ادامه داد: اين راهپيمايي در حقيقت دشمنان ما را به ويژه آمريكا و رژيم صهيونيستي را زمين‌گير كرده و اسباب فشار و سختي روزافزون آنها را فراهم‌تر كرده است.

وي بيان كرد: در سالگرد انقلاب‌ها اگر در كشورهاي غربي ارتش و نظاميان مراسم ساده‌اي برگزار كرده و رژه مي‌روند در سالگرد پيروزي انقلاب اين ملت ايران بودند كه در برابر ديدگان همه رژه افتخارآميزي رفته و به دنيا نشان دادند كه حافظ و حامي انقلاب هستند.

عاملي گفت: آمريكا امروز در يك پريشان احوالي واقعي مرتكب اشتباهات مكرر استراتژيك مي‌شود چرا كه به يقين در برابر قدرت انقلاب اسلامي مسير و هدف خود را گم كرده است.

وي افزود: اين وظيفه مسئولان و خدمتگزاران نظام اسلامي است كه در چنين اوضاع و شرايطي بستر خدمت صادقانه و بي‌منت را فراهم كرده و حامي مردم باشند.

راه‌اندازي انجمن مهرانه در حمايت از بيماران ام‌اس

امام جمعه اردبيل در ادامه خطبه‌هاي نماز با قدرداني از اهالي استان اردبيل در راه‌اندازي انجمن ام‌اس براي كمك به مداواي بيماران تصريح كرد:‌ در اين استان 423 نفر بيمار ام‌اس شناسايي شدند كه 321 نفر آنها زن هستند كه به دليل هزينه‌هاي سنگين درماني و همچنين آسيب‌هايي كه به بدن انسان وارد كرده و سيستم دفاعي او را مختل مي‌كند، اسباب فلج شدن و نابينايي را در مبتلايان فراهم مي‌آورد كه بايد به هوش بود و به اين بيماران كمك كرد.

وي خاطر نشان كرد: با كمك خيرين و نيكوكاران انجمن مهرانه در حمايت از بيماران ام‌اس شكل گرفته كه از افراد نيكوكار و خير انتظار داريم به اين مجموعه كمك كنند.

فرمانروايي فطرت طبيعت را از سركشي بر حذر مي‌كند

امام جمعه اردبيل در خطبه اول نماز نيز شرافت انسان را در تقوا، پاكي فطرت و قداست آن اعلام كرد و ادامه داد: طبيعت انسان برخلاف فطرت او تنها به رفع تمايلات و برخي نيازهاي مادي محدود شده در حالي كه فطرت پاك انسان عزت، شرافت و حيا و پاكدامني را به ارمغان مي‌آورد.

وي در ادامه سخنان خود بيان كرد: اگر انسان از فطرت نوراني و پاك خود در تمام زمينه‌ها اعم از ازدواج، كار، تحصيل،‌ ورزش و... غفلت كند به يقين در مسير تفاخر و رذيلت‌هاي طبيعي مي‌افتد كه جسم و روح ناپاك او، او را وادار به اين حركت مي‌كند.

عاملي در پايان سخنان خود گفت: ‌انسان با صبر و ايستادگي در برابر مشكلات و سختي‌ها به مقصد عالي و عزتمند دست مي‌يابد كه در كتب مقدس و اشعار بزرگان نيز مي‌توان مصداق روشني از آن را پيدا كرد.

انتهاي پيام/ي10

جمعه|ا|28|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن