تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805510454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش جبهه دانشگاهيان انقلاب اسلامي با شعار دانشگاه در خدمت ايران برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: همايش جبهه دانشگاهيان انقلاب اسلامي با شعار "دانشگاه در خدمت ايران" برگزار شد
همايش دانشگاهيان و انتخابات از سوي جبهه دانشگاهيان انقلاب اسلامي با سخنراني منوچهر متكي، حداد عادل، سيد محمد حسيني، شهاب الدين صدر و مهدي كوچك زاده برگزار شد.


به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، همايش جبهه دانشگاهيان انقلاب اسلامي با شعار "دانشگاه در خدمت ايران" برگزار شد و در اين مراسم محمدرضا مرندي، دبيركل جبهه دانشگاهيان، منوچهر متكي و غلامعلي حدادعادل، دو نماينده جبهه اصولگرايي، سيدمحمد حسيني، دبير فرهنگ و ارشاد اسلامي، سيدشهاب‌الدين صدر، دبيركل جبهه بصيرت و بيداري و مهدي كوچك‌زاده، نماينده جبهه پايداري سخنراني كردند.

محمدرضا مرندي در ابتداي همايش به تشريح مواضع جبهه دانشگاهيان انقلاب اسلامي پرداخت و گفت:‌ اين جبهه كه از چندين تشكل استادي و دانش آموختگي اصولگرا تشكيل شده تلاش مي كند تا نخبگان فكري را به عنوان تاثيرگذارترين قشر جامعه در مديريت هاي كلان سياسي معرفي كند.

دبيركل جبهه دانشگاهيان انقلاب اسلامي ادامه داد: دانشگاهيان اصلي ترين گروه مرجع جامعه هستند كه مردم به آنها رجوع مي كنند و طبق نظرسنجي هاي مراكز معتبر اعتماد بسياري از سوي مردم نسبت به اين قشر وجود دارد.

وي اضافه كرد:‌ در شرايط كنوني و در مسير گفتمان انقلاب اسلامي آنطور كه بايد از نخبگان و دانشگاهيان بهره برداري نمي شود، به همين دليل در جهت از بين بردن اين خلاء بزرگ جبهه دانشگاهيان انقلاب اسلامي اعلام موجوديت جدي كرد.

مرندي در تبيين بيشتر مواضع جبهه دانشگاهيان گفت: هم‌افزايي و هم‌گرايي بيشتر در ميان دانشگاهيان و ايجاد نشاط انتخاباتي از ديگر مواضعي است كه در اين جبهه دنبال مي شود.

عضو كانون دانشگاهيان انقلاب اسلامي تصريح كرد: در اين جبهه معتقد به مدارا در گفتمان اصولگرايي هستيم، يعني سلايق مختلف را مي پذيريم و سعي در ايجاد وحدت حداكثري داريم.

* مجلس، نشانه حاكميت مردم بر سرنوشت آنها است

در ادامه اين همايش غلامعلي حدادعادل در تبيين فرآيند انتخابات مجلس، گفت:‌ در اهميت مجلس شكي نيست؛ چراكه در هر كشوري مجلس نماد استقلال، آزادي و حاكميت ملي است.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، افزود:‌ كشورهايي كه استقلال ندارند، مجلس مستقل و آزادي ندارند و اين مهم‌ترين مقياس شناخت دموكراسي و آزادي در هر كشور است.

وي تصريح كرد: مجلسي كه با رأي مردم شكل بگيرد، نشان از حاكميت ملت بر سرنوشت خودشان است و كساني كه با تاريخ ايران آشنا هستند، مي دانند كه هر اندازه مجالس مستقل بوده اند، ايران شرايط بهتري داشته است.

حدادعادل در تشريح مجلس در دوره هاي قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، گفت: در بررسي واقعه 28 مرداد مي بينيم كه اگر ايران مجلسي با اقتدار داشت، آمريكا نمي توانست ظرف چند ساعت كودتا كند و زاهدي را به عنوان جانشين مصدق معرفي كرده و به عمر نهضت ملي شدن نفت خاتمه دهد.

وي افزود: امام(ره) هرگز در اصل تشكيل مجلس ترديد نكردند، بلكه در سال هاي حاكميت رژيم ستم‌شاهي بارها در مقابل نظام سلطنتي ايستادند.

حدادعادل ادامه داد: به فرموده امام راحل مجلس در رأس امور است و اين سخن برخاسته از يك عمر تجربه ايشان بود كه مي فرمودند گاهي مي رفتم مجلس براي شنيدن نطق هاي شهيد مدرس كه بسيار فصيح و عالمانه بيان مي شد.

نماينده مردم تهران در مجلس افزود: امام(ره) مجلس را به عنوان يكي از دستاوردهاي مثبت مشروطيت مي دانستند و اين جايگاه فعلي مجلس در قانون اساسي نتيجه اين تجربه و دستاورد است.

وي با اشاره به رهنمودهاي رهبري در مورد مجلس شوراي اسلامي گفت: ايشان فرمودند كه كار مجلس ريل گذاري است براي حركت قطار قوه مجريه روي اين ريل كه تمثيل تامل برانگيزي است و جايگاه محكم مجلس را به روشني تبيين مي كند.

حدادعادل در تحليل برخي اختلافات در مجلس هفتم اظهار داشت: زماني كه بين مجلس هفتم و دولت اختلافي ايجاد شد، رهبر فرزانه انقلاب با قاطعيت فرمودند؛ مصوبات مجلس كه به تاييد شوراي نگهبان مي رسد، بايد توسط تمام دستگاه هاي كشور اجرا شوند.

اين فعال سياسي در تشريح جايگاه مردم در آستانه انتخابات مجلس نهم گفت:‌ مشاركت حداكثري مردم اهميت بسياري دارد و دشمنان نظام دوست ندارند مردم در انتخابات شركت كنند و سعي مي كنند با تبليغات گسترده مردم را از حضور پرشور دلسرد كنند.

حدادعادل با بيان اينكه يكي از وظايف دانشگاهيان تبليغ و ترغيب مردم براي حضور پرشور مردم در انتخابات است، افزود: مردم همواره پشتيبان نظام بوده اند و اين مهم را با حضور دشمن شكن در راهپيمايي 22 بهمن به خوبي تبيين كردند و مي توان تاكيد كرد كه اين حضور پرشور را به صورت منسجم در روز 12 اسفند تكرار خواهد كرد.

وي در تشريح شكل گيري جبهه دانشگاهيان تصريح كرد: از اينكه جبهه اي با مشاركت حداكثري نخبگان و دانشگاهيان شكل گرفته، خوشحالم، اما تمامي اين جبهه ها بايد مراقب باشند كه جمع دوستانه آنها به جبهه گيري هاي سوء تبديل نشود.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي خطاب به شكل دهندگان جبهه دانشگاهيان اظهار داشت: اگر در قدم هاي اول واكنش احزاب و گروه هاي سياسي نسبت به فعاليت اين جبهه مطلوب نباشد، دانشگاهيان نبايد مأيوس شوند، بلكه بايد راه خود را ادامه دهند تا در آينده حضور معنادارتري در انتخابات داشته باشند.

حدادعادل در تحليل دو مجلس هفتم و هشتم تصريح كرد: در دو دوره نمايندگان ولايت‌مداري حضور داشتند، تمام هم و غم آنها خدمت به مردم بود و بدنه اين دو مجلس سلامت بسياري داشت.

نماينده جبهه متحد اصولگرايي در همايش "دانشگاهيان و انتخابات" خاطر نشان كرد: نخبگان و دانشگاهيان بايد دوره هاي مختلف مجلس شوراي اسلامي را آسيب شناسي كنند تا براي آينده مجلس برنامه هاي منسجمي اتخاذ شود.

* نقش آفرينان اصلي نظام و انتخابات مردم هستند

منوچهر متكي هم در ادامه اين نشست به تشريح فعاليت اصولگرايان در طي سال هاي اخير پرداخت و افزود:‌ اصولگرايان در طي اين ده سال متواضعانه و منصفانه با وجود تمام محدوديت ها و هجمه ها فعاليت كردند و نخبگان و دانشگاهيان بايد تمامي اين فعاليت ها را مورد تحليل و ارزيابي قرار دهند.

وزير اسبق امور خارجه ادامه داد: در كشورهاي غربي انتخابات مبتني بر اجبار و حتي جريمه مردم دنبال مي شود و اين در حالي است كه در ايران اين انتخابات، آزادانه و مبتني‌بر رأي مردم برگزار مي شود.

وي در تشريح نقش آفريني مردم در نظام گفت:‌ ملت ايران با شعار "من حضور پيدا مي‌كنم، پس هستم" اين سي و سه سال را پيوسته با حضور پرشور پشت سر گذاشته اند و جالب اين است كه تمام اين حضورها معطوف به انتخابات نيست، بلكه مردم در تمامي ابعاد اداره كشور مشاركت حداكثري دارند.

متكي اضافه كرد:‌ تكليف ملي و اعتقادي ما مي گويد كه با حضور پرشور در انتخابات مجلس نهم يك بار ديگر نظام را در مقابل هجمه هاي دشمنان خارجي ياري كنيم.

وزير اسبق امور خارجه در تشريح انتخابات در دوره هاي گذشته اظهار داشت:‌ در انتخابات پيشين شاهد فعاليت دو گروه چپ و راست بوديم و اين در حالي است كه رقابت ها چندان هم پويايي نداشت.

نماينده جبهه متحد اصولگرايي ادامه داد: تفاوت اين دوره انتخابات با دوره هاي قبل در اين است كه جريان اصلاح طلب در شرايط حاضر تابلوي مشخصي ندارد و فقط در گوشه و كنار كشور برخي كانديداها را مي بينيم كه به نوعي در اين طيف سياسي فعاليت مي كنند.

وي در تحليل آينده مجلس نهم گفت:‌ پيش بيني مي كنيم كه اين مجلس با غلبه اكثريت اصولگرايان شكل بگيرد و ما شاهد حضور كانديداهاي ولايت‌مدار در مهم‌ترين جايگاه قانون گذاري كشور باشيم.

متكي در مورد ويژگي اين دوره انتخابات اظهار داشت: حضور متفاوت جريان اصولگرايي از بارزترين تفاوت هاي اين دوره با دوره هاي پيشين مجلس است و تعدد ليست هاي اصولگرايي نشان از اوج رقابت سازنده ميان كانديداهاي اين طيف سياسي است.

وزير اسبق امور خارجه در تشريح جريان هاي انحرافي و روند فعاليت طرفداران اين جريان تصريح كرد: در حال حاضر جهت گيري معيني در گزينه هاي اين طيف براي كانديداهاي آنها وجود ندارد و در دسته بندي رقباي انتخاباتي بايد گفت تمامي اين افراد يك رقيب بيروني مشترك دارند.

وي افزود:‌ دشمنان خارجي نمي خواهند مردم در تعيين سرنوشت خود دخيل باشند، چنانكه اين ترفند را آمريكا در افغانستان و شكل گيري مجلس اين كشور اجرا كرد و حتي در مجلس عراق هم اين روند را به روشني ديديم، اما در ايران با استراتژي حضور مردمي اين ترفند جنبه عملياتي نمي گيرد.

متكي با بيان اينكه آمريكا خواستار ورود نمايندگان خود در مجلس نهم است، افزود: استراتژي اول آمريكا، تحريم و راهبرد دوم اين كشور كاهش حضور مردمي در انتخابات است تا از اين فرصت براي جايگزين كردن افراد منتخب خود در مجلس بهره برداري كند.

وزير اسبق وزارت امور خارجه اظهار داشت: مردم بايد با حضور پرشور در انتخابات راهبردهاي آمريكا را شكست دهند و جبهه متحد اصولگرايي هم در اين راستا تلاش همه جانبه دارد.

نماينده جبهه متحد اصولگرايي گفت: در آستانه انتخابات دو راهبرد را دنبال مي كنيم، اول رسيدن به كانديداهاي اصلح و در مرحله بعدي چگونگي حضور آن فرد در مجلس نهم كه در حال برنامه ريزي منسجم براي ياري مردم در انتخاب بهترين گزينه هستيم.

وي در تشريح انتخاب گزينه هاي مهم در شوراهاي استاني گفت: شيوه انتخاب افراد در دوره هشتم نتيجه مثبتي نداشت و حدود 120 نفر از ليست منتخب به مجلس راه پيدا نكردند، اما در دوره نهم افراد را براساس نظرسنجي مردم انتخاب كرديم و كانديداهايي كه مقبوليت بيشتري دارند را در ليست هاي استاني قرار خواهيم داد.

* ما هيچ سنخيتي براي حضور در ليست جبهه متحد نداريم

كوچك‌زاده در تحليل فضاي رسانه اي كشور در شرايط حاضر، گفت: ستون شنيده ها در رسانه ها مواردي را منعكس مي كند كه هرگز توجيه شرعي ندارد و فقط يكسري شايعات بي اساس در جامعه رد و بدل مي شود كه همين جا از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي مي‌خواهم كه براي اين ستون و جوسازي هاي رسانه اي تدابير جدي بي‌انديشد.

وي با بيان اينكه در طي سال هاي اخير هجمه هاي بسياري به برخي از چهره هاي نظام وارد شده است، افزود: در مورد هاشمي رفسنجاني مسائل زيادي مطرح مي شود كه بايد با توجه به اينكه ايشان نسبت به نظام خدمات بسياري ارائه كرده مسائل را منصفانه مطرح كنيم.

نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: من از هاشمي رفسنجاني و هيچ فرد ديگري حمايت نمي كنم و قبول دارم كه وي در شرايطي مواضع شفافي نسبت به نظام نداشته است، اما تاكيد مي كنم بايد انتقادها به صورت شفاف و حقيقي مطرح شود.

كوچك‌زاده اضافه كرد: هاشمي رفسنجاني در خطبه هاي نماز جمعه چند سال پيش تاكيد كرد، كساني كه نمي توانند شرايط را بپذيرند، مسير خودشان را طي كنند و ما ديديم طبق گفته وي برخي آتش فتنه را در دل نظام ولايي روشن كردند.

اين نماينده مجلس تصريح كرد: من براي انتقاد و يا هتك حرمت فردي به اين همايش نيامده ام، اما لازم ديدم در آستانه انتخابات بعضي موارد را متذكر شوم، چون نزديك به سي سال در اين نظام خدمت كرده ام.

عضو شوراي مركزي جبهه پايداري در تحليل فعاليت هاي اين جبهه، افزود:‌ ما از دولت حمايت مي كرديم و هنوز هم حمايت مي كنيم چون ولي فقيه اين دولت را ولايت‌مدار و عدالت‌محور معرفي كرده اند و بارها بر تلاش شبانه روزي دولت مردان كشور تاكيد داشته اند.

وي ادامه داد: دوستان ما در جبهه هاي ديگر ما را به ساكتين فتنه متهم مي كنند و حتي گاهي اعضاي جبهه پايداري را منتسب به جريان انحرافي مي خوانند.

اين نماينده مجلس اظهار داشت: كساني كه ما را منتسب به جريان انحرافي مي دانند بايد بيايند و ثابت كنند كه چه انحرافي در عملكرد ما بوده است و اعضاي جبهه پايداري چه رويكردي داشته اند كه به دنباله‌روي از اين جريان متهم مي شوند.

كوچك زاده تصريح كرد: در آينده چه در تركيب مجلس نهم باشيم و چه نباشيم، باز هم از تلاش دولت حمايت مي كنيم، البته اين حمايت ما علاج‌جويانه دنبال مي شود، نه كينه‌توزانه.

عضو ارشد جبهه پايداري خاطر نشان كرد: ما نمي توانيم با ليستي همراه شويم كه مدال برخورد كينه‌توزانه را از رهبري دريافت كرده است.

* دانشگاهيان با حضور پرشور در انتخابات از دستاوردهاي نخبگان شهيد پاسداري مي‌كنند

سيدمحمد حسيني هم در ادامه اين همايش به ايراد سخنراني پرداخت و افزود:‌ به عنوان كانون دانشگاهيان انقلاب اسلامي در طي سال هاي گذشته و انتخابات مجلس و رياست جمهوري فعاليت داشته ايم، اما امسال در اين دوره مجلس تصميم گرفتيم به شكل جدي‌تري وارد عرصه شويم.

دبيركل كانون دانشگاهيان انقلاب اسلامي ادامه داد: انتخابات مجلس نهم حساسيت ويژه‌اي دارد و دشمنان تلاش مي كنند چالش هاي مختلفي را بر فضاي سياسي كشور ايجاد كنند.

وي افزود:‌ دانشجويان و دانشگاهيان مي توانند در جريان شكل گيري يك رقابت سالم و سازنده براي ورود به انتخابات مجلس نهم نقش برجسته اي داشته باشند؛ چراكه همه نيروهاي اصولگرا بايد در مسير تحقق آرمان هاي نظام فعاليت كنند.

حسيني اضافه كرد:‌ قشر دانشگاهي بايد با صعه‌ي صدر مسائل را بشنوند و بهترين ها را انتخاب كنند.

وي در تشريح ليست نهايي جبهه دانشگاهيان انقلاب اسلامي، گفت: در تركيب اين ليست فقط چند چهره جديد دانشگاهي مي بينيم و ساير چهره ها از ليست هاي ديگر انتخاب شده اند.

حسيني تاكيد كرد: اميدواريم در انتخابات شاهد حضور گسترده مردم باشيم و علي رغم هجمه هاي دشمنان باز هم برگ زرين ديگري بر اسناد درخشان نظام اضافه شود.

نماينده دوره پنجم مجلس شوراي اسلامي افزود: دانشگاهيان و اساتيد بايد در ترغيب و جهت‌دهي فكري به مردم در آستانه انتخابات تاثيرگذار باشند.

حسيني با بيان اينكه دشمنان همچنان ما را تهديد مي كنند، اظهار داشت: با توجه به اينكه كشور ايران روبه پيشرفت و تعالي علمي و هسته اي است، هجمه هاي دشمنان تاثيري بر حضور و مشاركت مردم نخواهد داشت.

وي تاكيد كرد: گروه هاي سياسي بايد اختلاف نظرهاي سليقه اي را كنار بگذارند و در تحكيم وحدت اهتمام ويژه اي داشته باشند.

دبيركل كانون دانشگاهيان انقلاب اسلامي خاطر نشان كرد: در اين برهه از زمان كه نيروهاي نخبه دانشگاهي هدف قرار گرفته اند، جبهه دانشگاهيان در سراسر كشور بايد با كار جبهه اي دانشمندان توانمندي را براي ايران اسلامي تربيت كند تا به اين وسيله راه درخشان شهداي جهاد علمي كشور امتداد پيدا كند.

حسيني تاكيد كرد: هرگاه كه حضور مردم گسترده بوده است، دشمنان عقب نشيني كرده‌اند و اين بار هم بصيرت مردم و دانشگاهيان آنها را مأيوس خواهد كرد.

* دانشگاهيان نقش مهمي در بصيرت‌افزايي جامعه دارند

سيدشهاب الدين صدر در انتهاي همايش "دانشگاهيان و انتخابات" با بيان اينكه امروز دانشگاهيان نقش گسترده اي در بصيرت‌افزايي مردم دارند، تصريح كرد: آنچه در اين شرايط فعلي از هجم حساسيت هاي دشمنان نسبت به نظام كم مي كند، انتشار آگاهي و بصيرت در ميان مردم است كه اين مهم توسط نخبگان و دانشگاهيان محقق مي شود.

دبيركل جبهه بصيرت و بيداري اسلامي ادامه داد: حضور و همراهي مردم ايران همواره نظام را در مقابل هجمه هاي مختلف بيمه كرده است و در شرايط فعلي كه اميد همه ملت‌هاي مسلمان دنيا به آرمان هاي جمهوري اسلامي ايران است، حضور پرشور مردم در انتخابات نقش تعيين كننده دارد.

وي تصريح كرد: آنچه جمهوري اسلامي را از ساير كشورهاي دنيا متمايز كرده، حكومت مبتني بر مردم سالاري ديني و همينطور حضور مردم در مشاركت هاي سياسي و انتخابات است.

دبيركل جبهه بصيرت و بيداري اسلامي خاطر نشان كرد: پيشرفت هاي كشور جاذبه هاي بسياري را در مجامع جهاني ايجاد كرده و همه تحليل گران سياسي دنيا به اين نكته اذعان دارند كه مردم ايران با وجود تحريم ها و فشارها، قله هاي رفيع پيشرفت را يك‌به‌يك طي مي كنند./ج

پنجشنبه|ا|27|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن