تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817142214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محيط زيست در 7 روز؛مشاهده روباه شني در كوير لوت/ اعلام دلايل تلف شدن دلفينها


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: محيط زيست در 7 روز؛مشاهده روباه شني در كوير لوت/ اعلام دلايل تلف شدن دلفينها
مشاهده روباه شني در كوير لوت/ اعلام دلايل تلف شدن دلفينها
مشاهده روباه شني در كوير، شناسايي شناگاههاي پرخطر و آلوده، ابلاغ استانداردهاي تصفيه فاضلاب در خليج فارس و درياي عمان، اعلام دلايل تلف شدن دلفينها در سواحل جنوبي و موافقت سازمان محيط زيست با مكان جديد احداث پالايشگاه بهشهر از مهمترين اخبار اين هفته حوزه محيط زيست بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حوزه محيط زيست در هفته اي كه رو به پايان است، شاهد اخبار و رويدادهاي مختلفي بود كه چكيده اي از مهمترين اين خبرها را مرور مي كنيم.

شناسايي شناگاههاي پرخطر و آلوده

اين هفته معاون محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينكه دستورالعمل پايش آ بهاي ساحلي به مواد ميكروبي به زودي ابلاغ مي‌شود گفت: به كمك اين دستورالعمل ظرف يكسال نقشه شناگاه هاي ساحلي آلوده و پر خطر شناسايي و به مردم معرفي مي‌شود.

عبدالرضا كرباسي در رابطه با تهيه پيش نويس دستورالعمل پايش آبهاي ساحلي به مواد ميكروبي گفت: اين دستورالعمل تهيه شده كه بايد از سوي وزارت بهداشت و درمان نيز مورد تأييد قرار گرفته و سپس براي اجرا ابلاغ شود.

مشاهده روباه شني در كوير لوت

اين هفته يك محقق و كوير نورد با رد فرضيه نبود حيات در كوير لوت گفت: اين كوير سرشار از مظاهر حيات از جانوران تا گياهان مختلف است و در آخرين سفر به آن موفق به ثبت حضور دو روباه شني در اين كوير شديم كه اين موضوع براي بسياري ازكارشناسان محيط زيست شگفت‌انگيز است.

مهرداد قزوينيان كه بيش از 10 سال تجربه كوير گردي و تحقيق در لوت را دارد افزود: در اين سالهاي متمادي حيوانات گوناگون مانند انواع حشرات، خزندگان، پرندگان و پستانداران را در اين كوير مشاهده و از تمام آنها عكس و فيلم تهيه كرده‌ام.

به گفته اين محقق، اينكه برخي افراد مشاهده يك گونه حشره در كوير لوت را اولين نشانه حيات در اين منطقه عنوان مي كنند بسيار تعجب آور و خنده دار است.

تهران رتبه نخست آلودگي صوتي در كشور

اين هفته دبير كميته محيط زيست شوراي شهر تهران گفت: تهران از نظر آلودگي صوتي در كشور رتبه نخست را داراست.

معصومه ابتكار با بيان اينكه تهران از نظر آلودگي صوتي در ايران رتبه اول را داراست گفت: جلسه اي ويِژه در مورد پيگيري مصوبات شورا در رابطه با آلودگي صوتي پايتخت تشكيل شد و بخشهايي از مصوبات كه مربوط به شهرداري است در حال اجرا است.

به گفته وي، عمده ترين عوامل ايجاد آلودگي صوتي ترافيك خودروهاي در حال حركت و موتورسيكلتها و فعاليتهاي صنعتي، تجاري، پرواز هواپيماها و ساخت و سازها است.

استانداردهاي تصفيه فاضلاب در خليج فارس و درياي عمان ابلاغ مي‌شود

معاون محيط دريايي سازمان حفاظت محيط زيست در اين هفته اعلام كرد: استانداردهاي تخليه فاضلاب در خليج فارس و درياي عمان به زودي ابلاغ مي‌شود.

عبدالرضا كرباسي با بيان اينكه تا كنون دستورالعمل تخليه فاضلاب خانگي و صنعتي وجود نداشته است اظهار داشت: اين اقدام براي اولين بار در كشور انجام شده است.

معاون محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست گفت: اين دستورالعمل براي تصويب به كميسيون زيربنايي ارسال شده كه پس از تصويب نهايي هيئت دولت براي اجرا ابلاغ مي شود.

تلف شدن دلفين‌ها به دليل ضربات صيادان

معاون محيط دريايي سازمان محيط زيست با بيان اينكه هفته گذشته يك دلفين در سواحل بوشهر به دليل ضربه وارده توسط صيادان سازمان شيلات به ناحيه جمجمه تلف شده است گفت: اين اولين باري نيست كه ماهيگيران شيلات با بي مبالاتي موجب تلف شدن اين گونه ارزشمند مي شوند.

عبدالرضا كرباسي افزود: در راستاي نجات دلفين هايي كه به دلايل مختلف در سواحل به گل مي نشينند پيش نويس دستورالعمل امداد و نجات دلفين ها و كوسه هاي خليج فارس و درياي عمان تدوين شد.

به گفته وي، همه ساله به دليل فعاليت هاي شيلاتي و رفتار بسيار بد ماهيگيران صنعتي و در رأس آن سازمان شيلات تعداد قابل توجهي ازدلفين ها در تور ماهيگيران گير مي افتند.

انجام بررسيهاي زيست محيطي مكان جديد احداث پالايشگاه بهشهر

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: نقطه جديدي كه براي احداث پالايشگاه بهشهر در نظر گرفته شده از نظر زيست محيطي در حال بررسي است.

محمد جواد محمدي زاده افزود: بعد از مخالفت سازمان حفاظت محيط زيست با احداث پالايشگاه در جوار ميانكاله، 20 گزينه جديد مطرح شد تا مكان يابي جديد پالايشگاه در آن انجام شود بعد از آن اين نقطه ها مورد بررسي قرار گرفتند.

وي افزود: بهترين نقطه با توافق سازمان حفاظت محيط زيست، وزارت نفت و سرمايه گذار مشخص و قرار شد تا مطالعات زيست محيطي آن انجام شود كه اين كار در حال بررسي است.

بارش 14 ميليمتري در حوضه آبريز درياچه اروميه

هفته گذشته حوضه آبريز درياچه اروميه شاهد 14 ميليمتر بارندگي بوده است.

برابر اعلام وزارت نيرو حوضه درياچه اروميه پس از درياي خزر و خليج فارس بيشترين بارش را از ابتداي سال آبي جاري تاكنون در ميان حوضه هاي اصلي به خود اختصاص داده است.

حجم بارش هاي اين حوضه از ابتداي مهرماه 90 تاكنون به 134 ميليمتر رسيد و اين در حالي است كه بارش در اين حوضه اصلي در مقايسه با سال آبي پيش از آن 94 درصد افزايش و در مقايسه با دوره درازمدت چهار درصد كاهش نشان مي دهد.

همچنين بيشترين ميزان بارش در ميان حوضه هاي آبريز اصلي كشور از ابتداي سال آبي جاري تاكنون، با 258 ميليمتر به حوضه درياي خزر اختصاص دارد.

© 2003 Mehr News Agency .

پنجشنبه|ا|27|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن