تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نزديك‏ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816876525




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش بين المللي مقابله با پديده گرد و غبار در اهواز آغاز بكار كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همايش بين المللي مقابله با پديده گرد و غبار در اهواز آغاز بكار كرد
اهواز - همايش بين المللي پديده گرد و غبار و مقابله با آثار زيانبار آن در تالار امام رضا "ع" شهرك نفت اهواز آغاز بكار كرد.


استاندار خوزستان روز چهارشنبه در آيين گشايش اين رويداد علمي گفت: بي توجهي به الزامات ارزيابي زيست محيطي طرح ها در هنگام شروع به كار طرح هاي مختلف اغلب منجر به بروز معضلاتي نظير گرد و غبار مي شود .

"سيد جعفر حجازي" افزود: سرمايه گذاري در بخش محيط زيست به اندازه سرمايه گذاري در تمام بخش هاي ديگر لازم و ضروري است.

به گفته وي اگر صنعت نفت يا هر صنعت ديگري در جايي سرمايه گذاري مي كند بايد در درون خود آن مجموعه صنعتي اين نگرش وجود داشته باشد كه همپاي سرمايه گذاري براي كار تخصصي خود براي مسايل زيست محيطي هم هزينه كند, نمي شود كه عده اي بروند محيط زيست را تخريب كنند و بعد از آن ها عده اي ديگر مامور شوند تخريب ناشي از فعاليت آن ها را اصلاح كنند.

وي گفت: پديده گرد و غبار تنها محدود به يك كشور خاص نيست و بسياري از كشورهاي آسياي مركزي و شرقي و مناطق حاره اي و افريقا را هم تحت تاثير خود قرار داده است, بنابراين براي كنترل آن بايد كارهاي بيشتري صورت گيرد.

حجازي با بيان اينكه آثار زيانبار اقتصادي اين پديده هنوز به طور مشخص محاسبه نشده, تصريح كرد: ميزان تخريب گرد و غبار بر روي جسم و روان مردم و تاثيرات و تغييرات اقليمي آن بر روي منابع طبيعي هنوز حساب نشده و در قالب اعداد و ارقام ارايه نشده است, حال آنكه اين ارقام براي هر گونه برنامه ريزي لازم است.

وي با اشاره به اينكه دخالت عوامل انساني در بروز اين پديده انكار ناپذير است، گفت: متاسفانه در همه بخش ها غير از محيط زيست سرمايه گذاري مي كنيم و مباحث پيشگيري در اين حوزه به ويژه مناطق بياباني و ظرفيت هاي منابع آب يكي از الزامات مقابله با آثار زيانبار اين پديده است كه سازمان هاي جهاد كشاورزي، سازمان حفاظت محيط زيست و جنگل ها و مراتع بايد برنامه اجرايي و عملي در اين زمينه داشته و بتوانند همكاري كشورهاي دخيل را جلب كنند تا در وهله اول كانون هاي بيابان زايي در كشورهاي عراق،تركيه،سوريه و اردن را كنترل كنند.

استاندار خورستان با اشاره به ضعف دستگاه ها و سيستم هاي پايشي براي پيش بيني اين پديده گفت: از زمان گزارش حركت توده از كشور عراق تا زمان ورود آن به استان بيش از سه ساعت طول نمي كشد, ولي اگر سيستم هاي تبادل اطلاعات لحظه اي لازم را داشته باشيم بهتر مي توانيم براي زندگي مردم برنامه ريزي كنيم, حداقل تا زماني كه اين پديده بر طرف نشده بايد راهكارهاي لازم براي مديريت اين بحران را به نحوي در اختيار داشته باشيم.

حجازي افزود: از مسايل جدي كار مساله استانداردهاي گرد و غبار است كه گاه موجب اختلاف در اظهارات مي شود، بايد براي پرهيز از اين اختلاف نظرها استانداردي جديد تعريف كنيم و شرايط محيطي بروز و سنجش آن را نيز مد نظر داشته باشيم.

وي به لزوم بازنگري در معيارهاي مقابله اي در طراحي ساختمان ها و معماري محيط شهري اشاره كرد و اضافه كرد: طبق ماده 12 قانون مقابله با ريزگردها منابع لازم در داخل كشور تعريف شده است ، بنابراين انتظار مي رود در چگونكي اجراي برنامه ها تعيين اولويت هاي هزينه كرد اين منابع مشخص باشد و اين امر هم مستلزم كار تحقيقاتي براي نتشخيص بيشترين ميزان تاثير عوامل دخيل است تا اولويت برتر در حوزه آبخيزداري، كنترل منابع آب، مقابله با بيابان زايي و... در وهله نخست تعيين شود.

استاندار خوزستان همچنين اظهار داشت: در حوزه اطلاع رساني نيز بايد اطلاعات مردم را نسبت به ريزگردها بالا ببريم متاسفانه بحث هايي كه اكنون در حوزه عمومي مطرح مي شود پراكنده و عمومي است, بايد به طور دقيق موضوع پيشگيري، كنترل، مقابله و اقدامات فردي موثر براي مردم تبيين شود.

حجازي تاكيد كرد: با وجود منابع آبي فراوان در استان، دانش فني و محققان خوب و برجسته در استان تحقق اين شرايط دور از دسترس نيست.

وي به طرح بيابان زدايي 200 هزار هكتار از زمين هاي استان بر اساس مصوبه دولت اشاره كرد و گفت : وزارت نفت متعهد به تامين اعتبار لازم براي اجراي اين مصوبه است، توجه به تامين آب تالاب ها، پيشگيري از ايجاد بيابان هاي جديد، ايجاد فضاي فكري لازم در مديران به سمت نگاه عالمانه به موضوع گرد و غبار و اخذ تصميمات جامع و كامل با پشتوانه علمي از ديگر اقدامات لازم در اين راستاست.

در اين برنامه همچنين دكتر "محمد حسين قرينه" معاون آموزشي دانشگاه كشاورزي رامين - برگزار كننده همايش- در سخناني گفت: در مهلت اعلام شده براي ارسال مقالات به دبيرخانه 250 مقاله ارسال شد كه كميته علمي 150مقاله از اين تعداد را پذيرفت.

وي افزود: از اين تعداد مقاله نيز 57 مقاله در قالب سخنراني و 91مقاله به صورت پوستر طي دو روز

برگزاري همايش ارايه مي شوند.

قرينه همچنين به برگزاري دو كارگاه آموزشي و يك نمايشگاه عكس با موضوع گرد و غبار در حاشيه اين همايش اشاره كرد.

وي اظهار اميدواري كرد: برگزاري اين رويداد علمي نويد بخش ايجاد فضاي بحث و تحقيقات علمي و گشودن دريچه نگرش علمي به اين معضل به نحو خاص و به محيط زيست به طور عام و ارايه راهكارهاي علمي براي كنترل چالش هاي زيست محيطي باشد.

اين همايش به همت دانشگاه كشاورزي رامين به مدت دو روز برگزار مي شود.

643/641/320

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30819476

چهارشنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن