تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): آيا به شما بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، كمك مالى به برادر (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815716321




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ساختمان جديدي براي موزه ملي ايران احداث مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ساختمان جديدي براي موزه ملي ايران احداث مي‌شود
تهران - معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از برنامه ريزي اين سازمان براي احداث ساختمان جديدي براي موزه ملي ايران خبر داد.


به گزارش خبرنگار ايرنا، "سيدحسن موسوي" روز سه شنبه در حاشيه برگزاري "كارگاه

تخصصي مديريت بحران در موزه ها و مخازن نگهداري اشياء تاريخي و فرهنگي" در جمع خبرنگاران گفت: ساختمان فعلي موزه ملي 74 سال قدمت دارد.

وي در اين گفت و گو كه در موزه فرش ايران انجام شد، تاكيد كرد: براي حفاظت از اشياء نفيسي كه در موزه ملي ايران نگهداري مي شود، بايد به فكر ساخت موزه جديد با استحكام بالا و بناي فاخر باشيم زيرا اشياء اين موزه در دنيا بي نظير است.

معاون رييس جمهور يادآور شد: موزه ملي مفهوم خاص خود را در سطح دنيا دارد و بخشي از آثار نفيس هر كشوري در موزه ملي نگهداري مي شود و در صورت ساخت اين بنا، آثار موجود در موزه ملي ايران به اين مكان جديد منتقل خواهد شد.

موسوي با يادآوري اينكه نزديك به 300 موزه در كشور وجود دارد، بر ضرورت تقويت بناهاي موزه ها در كشور تاكيد كرد و گفت: ساختمان موزه ملي 74 سال قدمت دارد و تا پيش از آنكه دستخوش اتفاق شود، بايد فكري براي آن كرد.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در ادامه با تاكيد بر رسيدگي به وضعيت مخازن موزه هاي كشور اظهار داشت: در بودجه سال آينده رشد متوازني براي همه بخش هاي عمراني در نظر گرفته شده است اما به نظر مي رسد كه بودجه مربوط به موزه ملي و مخازن آن بايد از يك جهش برخوردار باشد.

موسوي خاطر نشان كرد كه در هفته آينده با بخش هاي مختلف دولت براي احداث هرچه سريعتر ساختمان جديد موزه ملي ايران رايزني مي شود زيرا دولت و رييس جمهوري نيز نسبت به اين موضوع حساس هستند.

** موزه ارگ آزادي هنوز شكل نگرفته است

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در ادامه درباره راه اندازي موزه ملي هنرهاي دستي نيز گفت: اين موزه در ساختمان ارگ آزادي كه پيش از اين از ساختمان هاي اداري سازمان محسوب مي شد، راه اندازي مي شود.

موسوي افزود: ارگ آزادي اكنون تخليه شده و به موزه ملي هنرهاي سنتي تبديل و اشياء مربوط به هنرهاي ملي به آنجا منتقل مي شود.

** رشد 20 تا 25 درصدي بودجه سازمان در سال آينده

معاون رييس جمهور در ادامه با بيان اينكه در لايحه دولت بودجه بخش عمراني سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري 20 تا 25 درصد رشد دارد، افزود: پس از تصويب بودجه در مجلس درباره نحوه تخصيص آن و اولويت هاي سازمان تصميم گيري خواهد شد.

موسوي، ساماندهي موزه ها، راه اندازي موزه هاي منطقه اي را از اولويت هاي سازمان برشمرد و گفت: كارگروهي براي شناسايي طرح هاي اولويت دار تشكيل شده است تا طرح هايي كه امكان بهره برداري و تكميل آن در سال آينده وجود دارد، در اولويت تخصيص اعتبار قرار گيرند.

** ورود گردشگر توطئه دشمنان را خنثي مي كند

خبرنگاري از موسوي پرسيد: آيا برنامه ريزي براي ورود هفت ميليون گردشگر خارجي به كشور در سال آينده با توجه به هجمه تبليغاتي دشمن عليه ملت ايران رويايي نيست؟

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري پاسخ داد: ورود هفت ميليون گردشگر به ايران تكليفي است كه به عهده معاونت گردشگري نهاده شده است و رسانه ها و ديگر نهادها براي تحقق اين امر بايد به كمك اين سازمان بيايند.

موسوي افزود: در شرايطي كه آمريكا، رژيم صهيونيستي و استكبار جهاني ايران را تحريم و تلاش مي كنند كه كسي به ايران نيايد و واقعيت هاي ايران را نبيند بايد از همه ظرفيت هاي كشور براي خنثي سازي اين توطئه استفاده كرد.

وي يادآور شد: بررسي ها نشان مي دهد كه گردشگران خارجي در بدو ورود به كشور 25 درصد احساس امنيت مي كنند كه اين ميزان در هنگام خروج از ايران به بيش از 95 درصد افزايش مي يابد.

معاون رييس جمهور ايران را از امن ترين مقاصد گردشگري در جهان برشمرد و تاكيد كرد:

نمي توان به بهانه تحريم هاي آمريكا و متحدانش دست روي دست گذاشت بلكه بايد همه ساز و كارها را براي مقابله با اين سياست ها در پيش گرفت.

موسوي ساماندهي موزه ها و تبليغ براي اشياء نفيسي است كه در اين موزه ها نگهداري مي شود را از جمله اقدامات اين سازمان براي مقابله با سياست هاي دشمنان دانست و گفت: تاكيد ما بر اين است كه داشته ها فرهنگي ايران به جهانيان شناسانده شود تا پژوهشگران براي انجام تحقيقات و مطالعات خود ايران را انتخاب كنند.

** لغو رواديد با 60 كشور در دستور كار است

معاون رييس جمهور درباره لغو رواديد با برخي كشورها براي تسهيل در ورود گردشگران خارجي نيز توضيح داد: تسهيل صدور ويزا و لغو رواديد گردشگران در دستور كار اين سازمان است و وزارت امور خارجه وعده هاي خوبي در اين زمينه داده است.

وي با تاكيد بر اينكه لغو رواديد براي تسهيل در ورود گردشگران به كشور بايد متناسب با سياست هاي جمهوري اسلامي ايران انجام شود، گفت: لغو رواديد با 60 كشور در دستور كار اين سازمان است و با رايزني هايي نيز با وزارت خارجه صورت گرفته است و بايد دستگاه هاي ديگري نيز درباره آن اظهار نظر كنند.

موسوي با تاكيد بر اينكه نبايستي از شوق ورود گردشگر بيشتر دست به كار اشتباهي بزنيم، افزود: وزارت خارجه موضوع را با حساسيت پيگيري مي كند و نظر دولت و وزارت خارجه مثبت است.

** رسانه ها درباره فروش اموال فرهنگي ايران مطلب كذب منتشر كردند

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري انتشار برخي اخبار درباره فروش الواح گلي هخامنشي در آمريكا و مصوبه سناي اين كشور درباره حراج اموال ميراث فرهنگي در رسانه ها را نادرست دانست.

موسوي گفت: يكي از كميته هاي سنا در اين زمينه پيشنهادي ارايه كرده بود اما مسوولان ذي ربط در سازمان ميراث فرهنگي بر اين باورند كه اين كار به نتيجه نمي رسد زيرا مغاير با همه مقررات بين المللي است.

معاون رييس جمهوري با بيان اينكه همه ساله اينگونه اخبار مايوس كننده با اهدافي از جمله نا اميد كردن مردم براي حضور در كارهاي جمعي از جمله راهپيمايي 22 بهمن و يا انتخابات صورت مي گيرد، افزود: متاسفانه رسانه هاي داخلي خبر كذب سناي آمريكا را مطرح كردند اما كسي پاسخ مستدل اين سازمان را در رسانه ها انعكاس نداد.

موسوي افزود: ما نبايد در سمت و سوي منافع استكبار كار كنيم و رسانه ها نيز نبايد كاري كنند كه استكبار جهاني حرف خود را از زبان رسانه هاي ايران بگويد.

فراهنگ 2025**1588

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30817075

سه|ا|شنبه|ا|25|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 280]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن