تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816930412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي طرح جديد غربي- عربي ضدسوري در مجمع عمومي سازمان ملل


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: بررسي طرح جديد غربي- عربي ضدسوري در مجمع عمومي سازمان ملل
بعد از ناكامي هفته گذشته غربي‌ها در صدور قطعنامه اي در شوراي امنيت ضد سوريه كه با وتوي همزمان روسيه و چين مواجه شد، مجمع عمومي سازمان ملل متحد قطعنامه پيشنهادي عربستان سعودي و پادشاهي قطر درباره سوريه را بررسي كرد.
خبرهاي غيررسمي از مخالفت اوليه روسيه و چين به طرح مجدد همان قطعنامه قبلي ولي اين بار در مجمع عمومي حكايت دارد كه سوء استفاده غربي‌ها از اركان سازمان ملل متحد تلقي مي شود.
غربي ها اميدوارند از آنجا كه در مجمع عمومي هر كشور تنها يك رأي دارد و حق وتو نيز براي هيچ عضوي وجود ندارد، قطعنامه‌اي را به بهانه نقض حقوق بشر در سوريه، ضد دمشق تصويب كنند. البته مصوبات مجمع عمومي سازمان ملل از نقطه نظر اهميت، فاقد ضمانت اجرايي قطعنامه‌هاي شوراي امنيت است.
اتحاديه عرب نيز كه به رغم گزارش ناظران خود، رويكرد يكجانبه‌اي را عليه دولت سوريه اتخاذ كرده است، در فرافكني غربي‌ها در موضوع سوريه نقش عمده‌اي ايفا مي‌كند.
شتاب برخي كشورهاي عربي در تصويب قطعنامه ضد دولت سوريه در شرايطي است كه قطعنامه هاي متعددي عليه جنايات و اشغالگري هاي رژيم صهيونيستي در اراضي اشغالي فلسطين، با وتوي امريكا در شوراي امنيت مواجه و در مجمع عمومي سازمان ملل هم با سكوت كشورهاي يادشده روبه رو شده است.
گفته مي‌شود محور پيش‌نويس قطعنامه پيشنهادي عربستان و قطر به مجمع عمومي، قطعنامه شوراي حقوق بشر در ژنو است كه علاوه بر آن محورهاي قطعنامه وتو شده شوراي امنيت، از جمله درخواست بركناري بشار اسد را نيز در خود دارد.
يوسف احمد، سفير سوريه در مصر و نماينده اين كشور در اتحاديه عرب بعد از پايان نشست وزراي خارجه اين اتحاديه عنوان داشت: دمشق كاملاً با تصميم اتحاديه عرب مبني بر ارجاع دوباره پرونده سوريه به شوراي امنيت و همچنين تلاش براي اعزام نيروهاي حافظ صلح به سوريه مخالف است. نماينده لبنان در اتحاديه عرب نيز با تصميم اين اتحاديه مخالفت كرد و الجزاير نيز اعتراض خود را نسبت به دو بند ويژه درخصوص اعزام نيروهاي حافظ صلح عربي و همچنين تلاش براي ارجاع پرونده سوريه به شوراي امنيت اعلام كرد.
وزراي خارجه اتحاديه عرب در پايان نشست خود با صدور بيانيه‌اي اعلام كردند: براساس تصميمات اتخاذ شده قرار است از شوراي امنيت بخواهيم تا قطعنامه‌اي در خصوص تشكيل نيروهاي حافظ صلح عربي و بين‌المللي با هدف نظارت بر اجراي آتش بس در سوريه صادر كند.
در ادامه اين بيانيه آمده است: قرار شد كانال‌هاي ارتباطي با مخالفان سوري و حمايت سياسي و مادي از آنها به وجود آيد و تلاش كنيم مخالفان با يكديگر متحد شوند.
فيصل المقداد، معاون وزير خارجه سوريه نيز عنوان داشت كه دمشق مداركي درخصوص حمايت برخي كشورهاي همسايه از گروه‌هاي تروريست فعال در سوريه ارائه خواهد داد.

ادامه كشمكش در سازمان استخبارات تركيه

به گزارش خبرگزاري فرانسه، به دنبال احضار هاكان فيدان رئيس سازمان استخبارات تركيه موسوم به ميت به همراه رئيس و معاون سابق اين تشكيلات براي بازجويي از سوي دادستاني ويژه جمهوري تركيه و خودداري اين عده از حضور در مقابل قوه قضائيه و نيز برملا شدن تحويل يك افسر فراري سوري از سوي مأموران اطلاعاتي به دولت سوريه، تنش بين نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي در تركيه شدت گرفته است.
در همين راستا پليس تركيه روز گذشته با شبيخون به منازل برخي مأموران اطلاعاتي ميت اقدام به تفتيش و بازرسي منازل اين عده كرده و يكي از مأموران ميت را به همراه چند تن ديگر دستگير نمود.
پليس تركيه همچنين در ارتباط با پرونده رابطه ميت با گروه تروريستي پ‌ك‌ك كه تبديل به يك رسوايي جدي در تركيه شده، در شهرهاي آدانا و هاتاي 44 نفر را به اتهام عضويت در ساختار شهري پ ك ك دستگير كرد. از سوي ديگر در بازرسي به عمل آمده توسط دادستاني ويژه جمهوري تركيه در دفتر حزب صلح و دموكراسي تركيه كه به عنوان شاخه سياسي گروه تروريستي پ‌ك‌ك شناخته مي‌شود، پنج توافقنامه محرمانه بين دولت آنكارا و رهبر زنداني گروه مذكور كشف شد. در اين توافقنامه‌ها كه ميان ميت و عبدالله اوجالان رهبر زنداني پ‌ك‌ك به امضا رسيده مواردي نظير كاهش سقف حدنصاب لازم براي ورود احزاب سياسي تركيه به مجلس در انتخابات، لغو برخي مواد غيرقابل تغيير در قانون اساسي تركيه، بخشودگي اوجالان و تبديل حكم وي به حبس در منزل و هماهنگي در مورد توقف و آغاز مجدد عمليات تروريستي از سوي پ‌ك‌ك در راستاي حمايت از آنكارا براي تصويب قانون اساسي جديد تركيه به چشم مي‌خورد.
در عين حال روزنامه فايننشيال تايمز چاپ انگليس با اشاره به تحولات اخير در تركيه و احضار رئيس سازمان استخبارات اين كشور براي بازجويي، اين روند را به علني شدن جنگ قدرت در درون هيأت حاكمه تركيه تشبيه كرد. اين روزنامه در اين گزارش كه تحت عنوان «رئيس جاسوسان ترك به خاطر مذاكرات با پ ك ك احضار شد» منتشر كرد نوشت احضار رئيس ميت از سوي دادگاه، جنگ قدرت در درون هيأت حاكمه تركيه را علني ساخته و اين اقدام دادگاه تركيه در حقيقت به منزله هشداري است در مورد احتمال ملاقات‌هاي بعدي با سران پ ك ك.
فايننشيال تايمز همچنين اين تحول را به منزله بروز تنش بين دادستان‌هاي تركيه با دولت آنكارا ارزيابي كرد و نوشت: پيش از اين دولت آنكارا از دستگيري و محاكمه ژنرال بازنشسته ايلكر باش بوغ رئيس سابق ستاد مشترك ارتش تركيه از سوي قوه قضائيه انتقاد كرده بود. اين روزنامه تصريح كرد كه هاكان فيدان رئيس ميت از دوستان بسيار نزديك اردوغان نخست‌وزير تركيه بوده و تماس‌هاي صورت گرفته با پ ك ك توسط ميت با حمايت كامل اردوغان بوده است.

سه|ا|شنبه|ا|25|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن