تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817181180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استكبار جهاني اسلام و تماميت ارضي كشورهاي اسلامي را هدف قرار داده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: استكبار جهاني اسلام و تماميت ارضي كشورهاي اسلامي را هدف قرار داده است
پاريس - سفير جمهوري اسلامي ايران در فرانسه گفت: دشمنان و استكبار جهاني، اسلام و تماميت ارضي كشورهاي مسلمان را مورد هدف حملات زهر آگين خود قرار داده اند.


"علي آهني " روز دوشنبه در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار ايرنا در پاريس

، با اشاره به هفته وحدت افزود: امروز هدف استكبار تنها ايجاد اختلاف ميان فرق مختلف اسلامي از جمله شيعه و سني نبوده بلكه دشمنان ، جهان اسلام و تماميت ارضي كشورهاي مسلمان را نشانه رفته اند.

وي خاطرنشان ساخت: ايجاد اختلاف ميان فرق و طوائف اسلامي از سوي دشمنان به عنوان روندي مطرح است كه تازگي نيز ندارد.

آهني اظهارداشت: كشورهاي استعماري از قرن ها پيش اين روند را به عنوان پاشنه آشيل جوامع اسلامي نشانه رفته اند كه بررسي نقشه هاي سياسي و تركيب جمعيتي ، ديني و قوميتي كشورها نيز نشان مي دهد كه اين روند از قبل برنامه ريزي شده بوده و تا حدودي زيادي نيز حاكي از منويات خبيثانه اين كشورها حكايت دارد.

آهني ضمن ضروري خواندن حفظ وحدت و يكپارچگي لازم ميان مسلمانان جهان افزود: بايستي تمامي فرق اسلامي از جمله شيعيان و سني ها نسبت به اين توطئه ها و تلاش هاي در حال انجام هوشيار بوده و به ايجاد وحدت و همبستگي ميان خود كمك كنند كه برگزاري هفته وحدت در اين راستا اثرگذار است.

وي با اشاره به بيداري اسلامي اخير در برخي از كشورهاي مسلمان نيز گفت: نبود رهبري فراگير و نافذ در اين كشورها باعث شده كه شرايط خاصي در اين زمينه در اين كشورها رقم بخورد كه بايستي رهبران و مردم كشورهاي شاهد بيداري اسلامي مراقب و هوشيار باشند تا انحرافي در مسير انقلاب آنها با مداخلات خارجي ايجاد نشود.

سفير جمهوري اسلامي ايرات با بيان اينكه در كشورهايي كه بيداري اسلامي در آنها رخ داده است؛ شاهد هستيم كه پيروزي برخي از اين انقلاب ها بنا به شرايط و اقتضاي اوضاع داخلي آنها و با كمك و پشتيباني كم و يا زياد قدرت ها و عوامل خارجي تحقق يافت كه اين شاخص مثبتي به حساب نمي آيد ، تصريح كرد: مي بايست رهبران و مردم اين كشورها تلاش بيشتري به خرج دهند تا اين نقيصه بر طرف شود.

وي با اشاره به اينكه به اراده و خواست مردم در كشورهاي شاهد بيداري اسلامي در تحقق آرمانها و مقاصد انقلابي خود اعتقاد راسخ داريم ، اظهار داشت: اما تفاوت مهمي كه در اين دورنما شاهد آن هستيم اين مقوله است كه انقلاب اسلامي ايران تنها با تكيه به خواست خداوند و رهبري هاي بي نظير حضرت امام راحل(ره) و اراده مردم كشورمان به پيروزي رسيد.

آهني در ادامه گفت: بديهي است كه نقش هدايت ، رهبري قاطع و فراگير امام راحل بر جامعه و متعاقب آن نيز رهبري داهيانه مقام معظم رهبري در پيروزي و حفظ دستاورد انقلاب اسلامي كاملا آشكار است.

آهني با اشاره به اينكه انقلاب هاي رخ داده اخير در كشورهاي اسلامي و بويژه به قدرت رسيدن اسلامگرايان در برخي از كشورهاي شاهد بيداري اسلامي گفت : تقريبا در تمامي آنها بهترين بيان و تعبير بر تاكيدات مشهور امام راحل /ره / بر حاكميت سياسي ديني در جوامع اسلامي و جدايي ناپذير بودن دين از سياست بوده و اين طرز تفكر به قدري استحكام و قوت دارد كه حتي برخي از تفكرات ديگر از قبيل سلفي ها كه عموما جنبش هاي اعتقادي و تبليغي هستند و با سياست سر و كاري نداشته اند نيز اخيرا در برخي از اين كشورها به سوي حاكميت ديني و مشاركت سياسي اسلامي روي آورده اند.

سفير جمهوري اسلامي ايران در پاريس در ادامه با بيان اينكه امروزه به روشني مي توان ديد كه شعارهاي ناسيوناليستي ديگر در جوامع اسلامي رنگ گذشته خود را باخته است، اضافه كرد: با اين حال امروزه دست هايي از خارج در كار است كه سعي دارند با اوج گيري بيداري اسلامي ، قوميت هاي مسلمان و غيرمسلمان را در جوامع اسلامي به جان يكديگر بيندازند كه برخي از كشورها به لحاظ تركيب جمعيتي كه دارند مهياء چنين شرايطي هستند.

آهني از وجود رهبري توانمند و آينده نگر و هدايت جامعه توسط مقام معظم رهبري به عنوان عامل مهمي در ممانعت از امكان داخل شدن در گرداب ها و مشكلات متعدد براي موفقيت انقلاب اسلامي در سه دهه اخير ياد كرد.

وي افزود: ضعف اين رويكرد و فقدان رهبري قاطع و منسجم دركشورهاي شاهد بيداري اسلامي به روشني احساس مي شود كه متاسفانه بيم آن مي رود كه اين انقلاب ها در كوتاه مدت تحت فشار قدرت هاي خارجي به انحراف كشانده شوند و حركت اصيل و خداجويانه مردم مسلمان اين كشورها تحت پوشش هاي پر طمطراق و فريبنده شاخص هايي نظير دمكراسي ، آزادي بيان و غيره مورد سوء استفاده قرارگرفته و مصادره شود.

اروپام **1495**2047**

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30815620

دوشنبه|ا|24|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن