تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817261254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مردم از چهره مسوولان مي‌فهمند راست مي‌گويند يا دروغ


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: مردم از چهره مسوولان مي‌فهمند راست مي‌گويند يا دروغ
ايران > سياست - همشهري آنلاين:
وزير سابق نيرو گفت: مردم مي‌فهمند و حتي از چهره مسوولان هم متوجه مي‌شوند كه وقتي مثلاً آمار مي‌دهند، يا مي‌گويند رشد اقتصادي‌مان اينقدر شده، يا تورم فلان اندازه شده، راست مي‌گويند يا دروغ؟ نبايد با روح مردم و با صداقت آنها بازي كرد.
پرويز فتاح وزير سابق نيرو يكشنبه شب مهمان "پارك ملت" بود و در اين برنامه زنده تلويزيوني به سوالات صريح مجري آن پاسخ داد كه مهمترين آنها به نقل از عصر ايران در زير مي‌آيد: *دوستي تعريف مي‌كرد كه يك بنده خداي بسيار فقيري كه از دار دنيا فقط يك موتور و مقداري خرت و پرت داشت ، روزي دچار حادثه و نقش بر زمين شد. وقتي رسيدم ديدم برخاسته و دارد وسايلش را از زمين جمع مي كند. هر تكه و قطعه اي كه از زمين بر مي داشت مي گفت: خدايا شكرت! به او گفتم: تو كه چيزي از مال دنيا نداري و همين ها هم كه روي زمين ريخته اند و به اين روز افتاده اي! پس شكر خدا گفتنت چيست؟ گفت: اين شكر براي خداست اما اگر مسوولان بشنوند و بفهمند، براي آنها از هر ناسزايي بدتر است.

*حالا حكايت حضور پرشور مردم ما در راهپيمايي 22 بهمن است كه حضورشان شكرگزاري به خداوند است و در پاسداشت اصل نظام اما در واقع تلنگري به مسوولان است اگر مسوولان متوجه باشند. مسوولان نبايد اين حضور را به خود بگيرند و فكر كنند كه مردم براي تأييد آنها و عملكردهايشان به صحنه آمده‌اند و بدين ترتيب از اين حضور براي خود مهر تأييدي بسازند.

* مردم آمدند و گفتند كه ما مي‌دانيم چه خبر است و شما مسوولان برويد خودتان را درست كنيد.

* {شما اولين وزيري بوديد كه بعد از وزارت ، نه تنها پيشينيان خود را منكوب نكرديد بلكه به آنها احترام گذاشتيد و حتي دعوتشان كرديد و از ايشان مشاوره هو خواستيد. چرا اين كار را كرديد ، مخصوصاً اين كه آنها از افراد غيرهمسو با شما بودند.} آنها افراد با تجربه اي بودند و فارغ از تعلقات سياسي، مديران مجربي بودند و مي‌خواستم از مشورتشان استفاده كنم كه در طول وزارتم ادامه داشت.

*مي‌خواستم اين موضوع را باب كنم كه بايد به پيشينيان احترام گذاشت و حرمت نگه داشت. ما نبايد راه‌هاي رفته را دوباره طي كنيم. وقتي آدم صادقي مي‌تواند 8 سال تجربه‌اش را در اختيار قرار دهد، چرا اين كار را نكنيم؟ من اين كار را كردم و از اين روش نتيجه گرفتم. * معتقد بودم كه بايد حرمت تمام كساني كه قبلاً در آن سمت زحمت‌ها كشيده‌اند حفظ شود. واقعاً اجازه نمي‌دادم كسي پشت سر وزير قبلي پيش من حرف بزند و غيبت كند.

* همان زمان اعتراض كردند كه چرا با وزيران قبلي كه غيرهمسو هستند تعامل مي‌كني؟ اما من معتقد بودم كه چون مدير قبلي با من همسو نبوده، پس همه كارهايش غلط بوده باور نادرستي است. بايد به همديگر و به كساني كه قبل از ما بوده اند و زحمت كشيده‌اند احترام گذاشت. راهش اين نيست كه يك تيپا بزنيم به قبلي‌ها و از تجربيات آنها استفاده نكنيم.

*در روز دوم يا سوم در وزارتخانه گفتم: من جاي آبادي را تحويل گرفتم و بايد آن را آبادتر كنيم.

*برخلاف رويه غلط موجود، همه معاونان و مديران قبلي را كنار نگذاشتم و با آنها همكاري كردم. با اين روش و منش مديريتي ، وزارت نيرو در دوران وزارت من ، آرام و بي تنش بود. كارمند بايد در چنين فضاي آرام و بي استرسي كار كند.

* برغم پيشنهاد و اصرار برخي از دوستان، كانديداي مجلس نشدم زيرا خودم را براي نمايندگي مجلس مناسب نمي ديدم ، زيرا من آدم فني و اجرايي هستم و نمي توانم روي صندلي مجلس بنشينم و تكان نخورم و قانون بنويسم ؛ قانونگذاري مسووليت خطيري است.

* اگر بپرسند كه مهم ترين لازمه يك مدير چيست اي بسا خواهند گفت ايمان و تقوا و ... اما من مي‌گويم "سعه صدر" مهم ترين نياز مديران كشور ماست. دردمندانه مي گويم كه سعه صدر و تحمل ديگران ، در ميان مسوولان ما كم شده است. اصلاً پيامبر اسلام هم براي درست كردن اخلاق مردم مبعوث شده بودند ؛ سعه صدر ، صداقت و آمار دروغ به مردم نگفتن ، مصداق هاي اخلاق هستند.

* مردم مي فهمند و حتي از چهره مسوولان هم متوجه مي شوند كه وقتي مثلاً آمار مي دهند، يا مي گويند رشد اقتصادي مان اينقدر شده، يا تورم فلان اندازه شده ، راست مي گويند يا دروغ؟ نبايد با روح مردم و با صداقت آنها بازي كرد؛ مردم و امام، مسوولان را به اينجا رساندند و الٌا مسوولان و دولتمردان كنوني از كجا به اين قدرت و جايگاه مي توانستند برسند؟! صداقت و سعه صدر نياز بزرگ مسوولان ماست.

دوشنبه|ا|24|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 146]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن