تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816932350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

33 سال پيش در چنين روزي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: 33 سال پيش در چنين روزي
خبرگزاري فارس: امروز سفارت اسرائيل در خيابان كاخ توسط مردم تسخير و به مردم فلسطين هديه شد. بر سردر نماي ساختمان سفارت بر روي يك تخته چوب نام دفتر آزادي بخش فلسطين نوشته شده و روي يك پارچه سفيد نيز شعار « مرگ بر بختيار» ديده مي شود .


امروز مردم در شرايطي كارهاي روزانه خود را شروع مي كنند كه ايران بعد از 2500سال حكومت پادشاهي و با سرنگوني رژيم 50ساله پهلوي در آغاز يك مسير جديد قرار گرفته است . هزاران كشته و مجروح كه تعداد زيادي از اين افراد در 48ساعت گذشته و پيش از پيروزي نهايي انقلاب به شهادت رسيده اند گواه اين مدعا است كه براي پيروزي انقلاب اسلامي هزينه هاي فراواني پرداخت شده است.

قدرت هاي بزرگ امروز و با گذشت يك روز از پيروزي انقلاب نظام جديد را به رسميت ميشناسند. البته لحن سخنان مقامات آمريكايي نشان دهنده نگراني آنان از روند تحولات در ايران انقلابي است .

تكليف ملت در بيان امام

با سقوط نظام 2500ساله شاهنشاهي رهبر انقلاب پيامي را خطاب به ملت ايران صادر و با تاكيد بر اين كه پيروزي نهايي ملت ايران نزديك است تذكراتي را به عنوان تكليف شرعي ، الهي و تعهد ملي به مردم خاطرنشان مي كنند .

امام در ابتداي بيانيه بسيار مهم خود تاكيد مي كنند كساني كه به مفاد آن عمل نكنند مخالفان خداوند تعالي و خائن به كشور و نهضت اسلامي هستند .

در اين بيانيه مي خوانيم ؛

1 ـ اكنون كه دستگاه ديكتاتوري و ستمكاري برچيده شد، بايد از هر نوع خرابكاري و چپاول و آتش‎سوزي و ظلم احتراز شود؛ و بر عموم است كه از اينگونه اعمال غير اسلامي و غير انساني بشدت جلوگيري نمايند. آنان كه دست به اين اعمال وحشيانه مي‎زنند خائن به مملكت و مخالف نهضت اسلامي هستند.

2 ـ بايد ملت تا برقراري نظم از طرف دولت موقت، نظارت در حفظ مراكز عمومي از قبيل وزارتخانه‎ها و بانكها و ديگر مراكز دولتي و ملي بنمايند، و اموال ملت را نگذارند هدر برود. ملت عزيز! نگذارند بدخواهان منعكس كنند كه با به هم خوردن رژيم فاسد، هرج و مرج و خرابكاري جاي آن را گرفته است.

3 ـ به فرصت‎طلباني كه مي‎خواهند با ماسك انقلابي از رژيم منقرض پشتيباني كنند و نهضت را بدنام نمايند، مهلت فعاليت ندهيد و ملت مسلمان بايد ابتكار را به دست بگيرد.

4 ـ مأموريني كه از طرف جناب آقاي نخست‎وزير اسلامي مأموريت دارند، سربازان انقلابند و بايد با آنان همكاري كنيد؛ و اگر مخالفين مردم مسلمان خواستند كارشكني كنند از آنها جلوگيري كنيد.

5 ـ لازم است مردم هر چه زودتر از خيابانها به مساجد و مراكز اجتماع بروند و به فرمودۀ علماي اعلام و خطباي محترم گوش دهند. و بر علماي اعلام و خطباي بلاد است كه به مساجد و مراكز عمومي تشريف برده و مردم را دعوت به صلاح و سداد كنند؛ و از اعمال خلاف شرع و خلاف مسير نهضت بشدت جلوگيري نمايند و با بياني رسا، مردم را از هرج و مرج و خرابكاري باز دارند و حكم شارع مقدس را ابلاغ نمايند.

6 ـ اكنون كه قواي انتظامي، از قبيل ارتش و ژاندارمري و شهرباني، به ملت پيوسته‎اند بر عموم ملت لازم است كه به هيچ وجه تعرض به آنان نكنند و آنان را چون برادر نگهداري كنند. و بر علماي اعلام است كه مردم را ارشاد كنند كه از قواي انتظامي، كه تحت لواي حكومت اسلامي آمده‎اند، حمايت نمايند.(1)

هشدار امام : مواظب دست هاي خائن و غير منزه باشيد

با پيروزي انقلاب سير حوادث به سرعت پيش مي رود و امام بيانيه دوم خود را صادر كرده و اعلام ميكنند ملت ايران وارث يك كشور زلزله زده و ويران است .

در بخشي از اين بيانيه امام با تاكيد بر تذكرات بيانيه قبلي خود مي گويند « در چنين روزي كه انقلاب است دستهاي خائن و غير منزه در كار است، و ممكن است خيانتكارها بخواهند بين شما تشتت بيندازند. بايد جداً از خرابكاري اجتناب و مراقبت كنيد كه اگر كساني خواستند خرابكاري و آدمكشي كنند يا به مراكز دولتي و ارتشي و كاخها و ديگر جاها حمله نمايند بايد مانع بشويد؛ چون ايجاد تشتت خواهد كرد. اينها به اسلام و مملكت اسلامي خيانت است و بايد از اين قبيل خيانتها جلوگيري شود.»

حساس ترين روزهاي اسلام و مسلمين

رهبر انقلاب با بيان اينكه اين ايام حساسترين روزهايي است كه بر اسلام و مسلمين مي گذرد از مردم ميخواهند اسلحه هايي كه در دست دارند را به مساجد تحويل دهند « بايد تمام اسلحه‎هايي كه در دست مردم است جمع شوند. هر كس اسلحه‎اي پيدا كرد بايد به مسجد محلۀ خود ببرد و به امام جماعت مسجد تحويل بدهد؛ و بعد اين اسلحه‎ها از مساجد به كميته آورده مي‎شود، و كميته اين اسلحه‎ها را در اختيار سربازان اسلامي كه براي دفاع از اسلام و مسلمين تدارك ديده شده‎اند مي‎گذارد. فقط بايد اين سربازان مسلح باشند و ديگران نيازي به اسلحه ندارند. تسليحات بايد زير نظركميته باشد. »

ايشان خريد و فروش اسلحه را حرام اعلام كرده و ادامه مي دهند « توجه داشته باشيد كه اسلحه فروشي حرام است؛ مال غير است، مال ملت است؛ نه كسي بايد بخرد و نه كسي بايد بفروشد. كساني كه خريده‎اند بايد اسلحه‎ها را به مساجد يا كميته برگردانند. اين اسلحه‎ها ذخاير ملت هستند؛ نبايد از بين بروند. و اگر اشخاصي را ديديد كه مي‎خواهند اين اسلحه‎ها را ببرند جداً ممانعت كنيد و نگذاريد كه اسلحه‎ها دست افراد منحرف بيفتد.»

امام در اين بيانيه وظيفه اداره شهرها را بر عهده كميته هايي مي گذارد كه با نظر علما و معتمدين شهر شكل گرفته اند .

رهبر انقلاب به يكي از مهمترين مسائل روز نيز اشاره اي مي كنند و آن خطر ايجاد تفرقه بين شيعه، سني و اقليت هاي مذهبي است .

اين قسمت از بيانيه امام از آنجا اهميت پيدا مي كند كه زمزمه هايي از شورش در مناطق سني نشين كشور به ويژه تركمن صحرا بلند شده است .(2) عده اي به اين بهانه كه نظام جديد شيعي بوده و اهل سنت را به رسميت نمي شناسد به ايجاد اختلاف بين برادران مسلمان پرداخته اند . امام در اين بيانيه همه مسلمانان را برادر خوانده و مي گويند «ما با مسلمين اهل تسنن يكي هستيم؛ واحد هستيم كه مسلمان و برادر هستيم. اگر كسي كلامي بگويد كه باعث تفرقه بين ما مسلمانها بشود، بدانيد كه يا جاهل هستند يا از كساني هستند كه مي‎خواهند بين مسلمانان اختلاف بيندازند. قضيۀ شيعه و سني اصلاً در كار نيست، ما همه با هم برادريم.»

ايشان خطاب به اقليت هاي مذهبي نيز مي گويند «اقليتهاي مذهبي هم خاطر جمع باشند كه ما اطمينان مي‎دهيم به آنها كه در اين مملكت زندگي عادلانه و مرفهي خواهند داشت و مورد پشتيباني ما هستند. اسلام از اهل ذمه پشتيباني مي‎كند. اگر كساني چيز ديگري مي‎گويند براي تفرقه انداختن است.»(3)

قدرت هاي بزرگ انقلاب ايران را به رسميت مي شناسند

با پيروزي انقلاب اسلامي مردم ايران قدرت هاي بزرگ با رصد كردن اوضاع كشور پيروزي انقلاب را به رهبران و مسئولان جديد تبريك مي گويند .

شوروي و چهار كشور مسلمان پاكستان ، سوريه ، موريتاني و ليبي امروز از اولين كشورهايي بودند كه نظام جديد را برسميت شناختند .

رئيس جمهوري آمريكا نيز اعلام كرد كه آمريكا با دولت جديد ايران در تماس است و تلاش خواهد كرد با آن همكاري نزديكي داشته باشد .

جيمي كارتر گفت : سفارت آمريكا در تهران گزارش داده است آقاي بازرگان براي تامين ايمني افراد آمريكايي تلاش فراوان كرده است .(4)

كارتر همچنين گفت : اراده ملت ايران رژيم را سرنگون كرد .(5)

يك سخنگوي وزارت خارجه آمريكا نيز گفت : واشنگتن و تهران در جهت برقراري روابط عادي ديپلماتيك تلاش مي كنند اما افزود اين كار تا استقرار كامل دولت جديد ميسر نخواهد شد .(6)

چند ساعت پس از بيانيه مطبوعاتي كارتر شوروي نيز رسما اعلام كرد كه دولت موقت بازرگان را برسميت شناخته و آماده است روابط حسنه اي با اين دولت برقرار كند .(7)

فرانسوا ميتران رهبر حزب سوسياليست فرانسه نيز امروز گفت : انقلاب ايران اثر مستقيمي بر كشورهاي خاورميانه خواهد داشت . وي پيش بيني كرد انقلابي از نوع انقلاب ايران در كشورهاي اسلامي همسايه نيز روي خواهد داد . وي اضافه كرد : انقلاب ايران رژيم هاي مرتجع منطقه را زير و رو خواهد كرد .(8)

خوشحالي مسلمانان از پيروزي انقلاب ايران

چنان چه گفته شد كشورهاي مسلمان جزو اولين دولت هايي بودند كه انقلاب ايران را به رسميت شناختند از دولت ها كه بگذريم به ملل مسلمان ميرسيم كه انقلاب ايران به رهبري امام خميني را اميدي براي مردم ديگر كشورهاي اسلامي مي دانند .

امروز در بيروت مردم با شليك تيرهاي هوايي پيروزي انقلاب ايران را جشن گرفتند و روزنامه هاي لبنان با تيترهايي نظير «تهران در دست انقلابيون» و « پيروزي انقلاب ايران » گزارش هاي انقلاب ايران را به اطلاع مردم رساندند .

در شهر صيدا هزاران مسلمان شيعه به حمايت از امام خميني رژه رفتند . آنها عكس هاي بزرگي از آيت الله خميني و امام موسي صدر با خود داشتند .(9)

امام موسي صدر رهبر شيعيان لبنان سوم شهريور ماه امسال بنا به دعوت معمر قذافي وارد ليبي شد و نهم شهريور ربوده شد .

امشب مردم صور نيز همراه و همگام با شيعيان صيدا پيروزي انقلاب ايران را با شليك توپ و گلوله جشن گرفتند .

همچنين امروز بسياري از مدارس محله هاي غربي بيروت و صيدا بعنوان پشتيباني از انقلاب و امام خميني تعطيل بود ، برگزاري تظاهرات گسترده در شهرها و روستاهاي لبنان و درحمايت از انقلاب ايران از ديگر رويدادهاي اين كشور بود .(10)

سفارت اسرائيل تحويل فلسطيني ها شد

امروز سفارت اسرائيل در خيابان كاخ توسط مردم تسخير و به مردم فلسطين هديه شد. بر سردر نماي ساختمان سفارت بر روي يك تخته چوب نام دفتر آزادي بخش فلسطين نوشته شده و روي يك پارچه سفيد نيز شعار « مرگ بر بختيار» ديده مي شود .(11)

تصرف كاخ نياوران به دست مردم

در پي خروج ماموران گارد سلطنتي از كاخ نياوران اين كاخ به دست سربازان انقلاب افتاد و در اختيار مردم قرار گرفت .

ساعت 10و 30دقيقه صبح امروز گروه انبوهي از اهالي نياوران براي تصرف كاخ نياوران بسوي اين محل حركت كردند و پس از مدتي كاخ را به محاصره درآوردند . با تسليم 150تن از ماموران گارد سلطنتي از ساعت 11سربازان انقلاب در محل كاخ مستقر شدند . از ساعت 6بعد از ظهر نيز كاخ نياوران به پاسداراني كه از سوي كميته امام خميني به محل اعزام شده بودند تحويل داده شد .

گفته مي شود محوطه كاخ و احتمالا داخل آن مين گذاري شده است . به همين جهت به شدت از آن مراقبت مي شود .(12)

امروز مقر فرماندهي ساواك نيز به تصرف مردم در آمد . با آنكه ساواك در تهران ساختمان هاي مختلفي در اختيار داشت اما مقر اصلي آن در خيابان سلطنت آباد و در 3كيلومتري پادگان سلطنت آباد قرار دارد .

اين مقر حدود ساعت 9پس از ساعتي زد و خورد به دست مردم افتاد . با آن كه اعلام شده بود محوطه وسيع و چمن كاري شده سازمان مين گذاري شده است پس از آن كه مردم بي محابا از در و ديوار وارد ساختمان شدند 9نفر در اثر انفجار مين مجروح و يك نفر نيز شهيد شد .(13)

استعفاي وزير دربار

امروز عليقلي اردلان وزير دربار از حضور در محل كار خودداري كرد و طي پيامي خطاب به كاركنان وزارت دربار اعلام كرد از امروز در آنجا سمتي ندارد . وي به هوشنگ ديده بان نماينده كارمندان دربار ماموريت داد تا مراتب همبستگي كاركنان دربار را به كميته امام خميني اعلام كند .(14)

آغاز به كار نخست وزير در كاخ

ساعت 10 و 30دقيقه امروزهيئتي از طرف مهندس بازرگان به مقر نخست وزيري در خيابان كاخ مراجعه كرد و كاخ نخست وزيري را تحويل گرفت ، بازرگان از بعد از ظهر امروز كار خود را در اين مكان شروع كرد .(15)

وي ساعت دو و بيست دقيقه بعد از ظهر به محل ساختمان نخست وزيري رفت و ضمن معرفي سرپرست نخست وزيري و دو معاون خود رسما شروع به كار كرد .

مهندس بازرگان در جمع كوچكي از كاركنان نخست وزيري مهندس هاشم صباغيان را به عنوان معاون نخست وزير در امور انتقال قدرت و دكتر ابراهيم يزدي را به عنوان معاون نخست وزير در امور انقلاب و مهندس عباس امير انتظام را به عنوان سرپرست نخست وزيري به آنان معرفي كرد .

وي همچنين اظهار داشت كه تمام كاركنان فعلا مي توانند در پست هاي خود مشغول به خدمت باشند تا در جريان كار و بعد از بررسي و مطالعه تصميمات منطقي گرفته شود .

مهندس بازرگان از كاركنان اعتصابي نخست وزيري نيز درخواست كرد كه به سر كارهاي خود بازگردند.(16)

امروز قرار بود مهندس بازرگان در محل نخست وزيري با خبرنگاران مصاحبه كند كه به علت تيراندازي شديد در اطراف كاخ از ورود خبرنگاران به محل نخست وزيري جلوگيري شد و بازرگان فقط در جلسه مغارفه كاركنان كاخ شركت كرد .(17)

تحويل ستاد ارتش به نمايندگان بازرگان

فرماندهان نيروهاي سه گامه زميني ، هوايي و دريايي ارتش امروز استعفاي خود را به امام خميني تسليم كردند .(18)

ستاد ارتش نيز يك روز پس از پيروزي انقلاب رسما تحويل نمايندگان دولت جديد شد . يك سخنگوي دفتر نخست وزير در اين مورد اظهار داشت : هياتي به اين منظور به ستاد ارتش رفت و مراسم تحويل ستاد را انجام داد . وي اضافه كرد : بدستور مهندس بازرگان نخست وزير موقت ، تا انتخاب فرماندهان نيروها و يگان هاي ارتشي ، معاونان آنان كارها را برعهده خواهند گرفت .

امروز همچنين گفته شد تا تعيين وزرا دولت موقت معاونان فعلي وزارتخانه ها كارها را انجام خواهند داد.(19)

قرني رئيس ستاد ارتش شد

امروز گفته شد از طرف مهندس بازرگان تيمسار سرلشگر ولي الله قرني به سمت رياست ستاد ارتش منصوب شده است .(20)

سپهبد محمد علي نوروزي از امروز به سمت كفالت شهرباني دولت موقت منصوب شد .وي تا قبل از احراز اين سمت معاونت شهرباني را بر عهده داشت .(21)

تخليه نيروي هوايي از فرودگاه مهرآباد

از ساعت 3بامداد امروز با تخليه نيروي هوايي از فرودگاه مهر آباد افراد انقلابي مسلح با همكاري تعدادي از كاركنان هواپيمايي كشوري كنترل فرودگاه مهرآباد را عهده دار شدند .

در ضمن باندهاي فرودگاه مهرآباد از ديشب تا اطلاع ثانوي بسته شده است .

افراد نيروي هوايي در حال حاضر عهده دار نگهباني از قسمت هاي مربوط به هواپيماهاي شكاري در فرودگاه مهرآباد مي باشند.(22)

خلع سلاح مردم به نام كميته

امروز در چند مورد افرادي كه خود را وابسته به كميته انقلاب معرفي مي كردند درصدد برآمدند نيروهاي مسلح مردم را خلع سلاح كنند . بدنبال تماس گروه ها و نيروهاي مسلح با كميته انقلاب و نظر خواهي از امام خميني اعلام شد : هيچكس حق ندارد بنام كميته انقلاب افراد مسلح را خلع سلاح كند .(23)

شليك به مردم از هتل اوين

ساعت 12 امروز از هتل اوين به سوي جمعيتي كه در محوطه زندان اوين بودند آتش گشوده شد . در اين حادثه دو نفر كشته شد . اين تيراندازي حدود نيم ساعت به طول انجاميد و سرانجام شليك كنندگان با بلند كردن پرچم سفيد تسليم شدند . گفته مي شود تعدادي از زندانيان به دليل بسته بودن درهاي الكتريكي همچنان درون زندان به سر مي برند .(24)

ترور جانشين فرمانده گارد جاويدان

جانشين فرمانده گارد جاويدان ترور شد . صبح امروز محمد امين بيگلري جانشين فرمانده گارد جاويدان به ضرب 3گلوله كشته شد . گفته مي شود وي بدست راننده اش كشته شده است . تيمسار بيگلري از كساني بود كه شب 22بهمن اعلام كرده بود گارد به ملت پيوسته است.(25)

احزاب از راه مي رسند

حزب توده با انتشار بيانيه اي خواستار لغو محدوديت هايي شد كه رژيم سابق براي حضور آنان وضع كرده بود. در اين بيانيه كه از پاريس منتشر شد آمده است حزب توده آماده همكاري صادقانه با دولت مهندس بازرگان است .(26)

سازمان مجاهدين خلق ايران نيز با انتشار اولين اطلاعيه خود رسما با نام «جنبش ملي مجاهدين» اعلام موجوديت كرد . اطلاعيه مجاهدين كه با آيه «فضل الله المجاهدين علي القاعدين اجرا عظيما» شروع شده است از هواداران مي خواهد از دستاوردهاي انقلاب حفاظت كرده و به استمرار اهداف ضد امپرياليستي آن بپردازند .(27)

آخرين آمار شهدا

آمار رسيده تا ساعت ده و سي دقيقه صبح روز 23بهمن حاكي از اين بود كه بر اثر حوادث 48ساعت اخير تنها در 38بيمارستان تهران تعداد 654نفر به شهادت رسيده و تعداد 2703مفر نيز مجروح شده اند . در شهرستان ها نيز تا اين ساعت 310نفر كشته شده اند . در تهران و شهرستان ها جمعا 14مامور ساواك كشته شده اند . تا اين ساعت انقلاب مردم در دو روز گذشته بيش از 950شهيد داشته است .(28)

قطب‌زاده رئيس راديو و تلويزيون شد

مهندس بازرگان در اولين اقدام بعد از پيروزي انقلاب، صادق قطب‌زاده را به سمت سرپرست راديو و تلويزيون ملي ايران منصوب كرد .(29)

پي نوشت:

1- صحيفه امام ، جلد 6، صفحه 128

2- يك روز پس از پيروزي انقلاب اسلامي شايعاتي در مناطق تركمن نشين كشور دهان به دهان منتشر شد مبني بر اين كه نظام جديد به انتقام چماق به دستان تركمني كه در نظام سابق به آزار و اذيت انقلابيون پرداخته بودند شيعيان را مسلح كرده است ، اين شايعات و ايجاد كميته ستاد مركزي خلق تركمن صحرا باعث به وجود آمدن فجايع زيادي در اين مناطق شد تا آنجا كه به دستور امام و با همياري سپاه و ارتش غائله تركمن صحرا فرو نشست . بيانيه امام در اين شرايط كه هنوز دو روز از پيروزي انقلاب اسلامي نمي گذرد و اشاره به توطئه ايجاد تفرقه بين اقليت هاي ديني و مذهبي ناظر بر اين ماجرا است .

3- صحيفه امام ، جلد 6، صفحه 130

4- كيهان ، 24بهمن 1357، صفحه 4

5- اطلاعات ، 24بهمن 1357، صفحه 4

6-كيهان ، 24بهمن 1357، صفحه 4

7- كيهان ، 24بهمن 1357، صفحه 5

8- اطلاعات ، 24بهمن 1357، صفحه 4

9- كيهان ، 24بهمن 1357، صفحه 5

10- اطلاعات ، 24بهمن 1357، صفحه 2

11- اطلاعات ، 23بهمن 1357، صفحه 2

12- اطلاعات ، 24بهمن 1357، صفحه 2

13- همان ، صفحه 2

14- همان ، 23بهمن 1357، صفحه 2

15- كيهان ، 23بهمن 1357، صفحه 2

16- كيهان ، 24بهمن 1357، صفحه 2

17- اطلاعات ، 24بهمن 1357، صفحه 2

18- همان ، 23بهمن 1357، صفحه 2

19- كيهان ، 23بهمن 1357 ، صفحه 2

20- همان ، 23بهمن 1357 ، صفحه 2

21- همان

22- اطلاعات ، 23بهمن 1357، صفحه 2

23- همان ، 24بهمن 1357، صفحه 2

24- همان ، 23بهمن 1357، صفحه 2

25- كيهان ، 23 بهمن 1357، صفحه 2، راننده جانشين فرمانده گارد جاويدان بعد از انتشار اين خبر آن را تكذيب كرده و گفت : وي نقشي در ترور محمد امين بيگلري نداشته است . كيهان ، 24بهمن 1357، صفحه 6

26- كيهان ، 24بهمن 1357، صفحه 2

27-كيهان ، 24بهمن 1357، صفحه 6

28-كيهان ، 23بهمن 1357، صفحه 2

29- اطلاعات ، 23بهمن 1357، صفحه3

انتهاي متن/

يکشنبه|ا|23|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن