تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816931067




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به توطئه سرويس‌هاي اطلاعاتي غرب و موساد در ترور دانشمندان ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نگاهي به توطئه سرويس‌هاي اطلاعاتي غرب و موساد در ترور دانشمندان ايراني
خبرگزاري فارس: سرويس‌هاي اطلاعاتي غرب كه كشورهاي خود را ناتوان در مواجهه نظامي با ايران و متحدان آن مي‌بينند، براي مقابله با ايران هسته‌اي به اقداماتي نظير حملات سايبري و ترور دانشمندان روي آورده‌اند كه بخش‌هايي از آن مسبوق به سابقه هستند.


به گزارش فارس، علاقه عجيب موساد به ترور و كشتار دانشمندان خارجي نه تنها به ندرت در مقالات مرتبط با رسانه هاي علاقمند به اين دستگاه جاسوسي منعكس مي شود، بلكه حتي گرفتار عدم بازتاب و انعكاس در افكار عمومي و به خصوص اذهان عمومي كشورهاي مسلمان است. موساد وظيفه خود مي داند تا با هر اقدامي كه استقلال و امنيت رژيم صهيونيستي را به مخاطره بيفكند، مقابله كند و به طور حتم رشد علمي كشورهاي اسلامي كه در صف اولين دشمني با اين كشور قرار دارند و حتي كساني كه به هر نحو به اين كشورها ياري رسانند در رديف اول حملات اين سازمان قرار مي گيرند.

*مصر اولين قرباني تروريسم علمي اسراييل

در دهه شصت ميلادي زماني كه دانشمندان آلماني در حال كار بر روي پروژه موشكي كشور مصر براي ايجاد توانمندي بالاي دفاعي در اين كشور بودند، موساد كه از پيشرفت پروژه و خطرات احتمالي آن براي اسراييل در جنگ بعدي اعراب و اسراييل آگاه بود، تمام توان خود را براي جلوگيري از پيشرفت اين برنامه بكار گرفت.

در نهايت موساد با ترور يك دانشمند آلماني به نام " هينز كرخ" و يك مصري به نام "حلوان" و ايجاد فضاي رعب و وحشت در بين دانشمندان آلماني عملا پروژه فوق را عقيم بگذرد.

*دروازه شرقي بايد ايمن بماند

در سال‌هاي دهه هشتاد ميلادي، زماني كه عراق به عنوان دروازه‌اي در مرزهاي شرقي در مجموعه اسيراك مشغول توسعه راكتور آزمايشي تحت فشار خود كه توانايي تامين چندين كيلوگرم پلوتونيم در ماه را داشت، بود شاخك هاي جاسوسي موساد بار ديگر بكار افتاد تا از بروز يك خطر فناورانه ديگر در دروازه شرقي خود جلوگيري كند.

شايد اولين قدم در اين راه ترور دانشمند هسته اي مصري الاصل به نام "يحيي المشاد" استاد دانشگاه اسكندريه مصر در پاريس بود كه بر روي تكميل برنامه هسته اي اين كشور كار مي كرد.

گرچه اين اقدام و عمليات ديگري در يكي از بنادر فرانسه به منظور انهدام سلول هاي سوختي اين راكتور نتوانست عراقي ها را به توقف پروژه راضي كند، اما بمباران اين راكتور در عمليات "اپرا" از سوي نيروي هوايي اسراييل توانست بلند پروازي عراقي براي دستيابي به انرژي هسته اي براي هميشه مسكوت بگذارد.

از سوي ديگر پس از اشغال عراق از سوي نيروهاي تحت رهبري آمريكا در سال ۲۰۰۳ فوجي از كشتار دانشمندان عراقي از سوي گروه هاي تروريستي آغاز شد كه به طور حتم نقش نيروهاي اطلاعاتي موساد كه از مدت ها قبل در منطقه كردستان عراق فعال بودند، غير قابل انكار است.

*تهديدي با سابقه 15 ساله

تهديد ايران در خصوص دستيابي اين كشور به فناوري هسته اي از سوي رژيم صهيونيستي به هيچ عنوان موضوع تازه اي نيست، كما اين كه در سال ۱۹۹۶ آريل شارون نخست وزير اسبق رژيم صهيونيستي به صراحت تهديد كرد كه اگر ايران دست به غني سازي اورانيوم بزند، بلافاصله تاسيسات غني سازي ايران را بمباران مي كند.

پس از جنجال رسانه هاي غربي در خصوص تاسيسات هسته اي ايران و به خصوص تاسيسات غني سازي نطنز تهديدات اسراييل در خصوص بمباران هسته اي ايران به گونه اي تصاعدي در حال رشد بوده است به گونه اي كه حتي تاريخ هاي گوناگوني براي آن در نشريات مختلف ذكر شده است.

با اين حال به دليل ترس از واكنش ايران و به خصوص متحدان منطقه اي همچون حماس و حزب الله تاكنون اسراييل به اقدام خصمانه اي عليه ايران دست نزده است.

*"داگان" نبرد مخفي خود را برعليه ايران راه مي اندازد

اما اين مسئله به توقف كامل توطئه هاي رژيم صهيونيستي منجر نشده است و دستگاه هاي اطلاعاتي اين رژيم نبردي را برعليه برنامه هسته اي ايران آغاز كرده اند كه از سوي منابع " جنگ مخفيانه" خوانده مي شود.

شايد مبدع اصلي چنين روشي براي هدف قرار دادن برنامه هسته اي ايران "مئير داگان" رييس پيشين موساد عنوان كرد. داگان كه به محدوديت هاي اسراييل براي حمله به ايران آگاه بود، تلاش كرد تا با ضربات مداوم به برنامه هسته ايران روند پيشرفت هاي هسته اي اين كشور را محدود كند.

ما حصل چنين روشي به طور خاص در حمله سايبري "استاكس نت" و ترور دانشمندان ايران مشاهده شد. گرچه صاحبنظران عرصه امنيت سايبري در خصوص تاثير قطعي استاكس نت بر پيشرفت برنامه هسته اي ايران ابراز شك كرده اند، اما با اين حال تبعات امنيتي و رسانه اي ترور دانشمندان ايراني به مراتب بيشتر از حملات سايبري بوده است.

*بمب هاي مغناطيسي، طعمه هاي خود را شكار مي كنند

در پاييز سال ۲۰۰۹ انفجاري مهيب منطقه قيطريه تهران را لرزاند و رسانه ها خبر از كشته شدن يك استاد دانشگاه در اين انفجار دادند.

استادي كه بعدها مشخص شد از اساتيد فيزيك دانشگاه تهران بوده است و البته به عنوان نماينده ايران نقش مهمي در پروژه شتابگر خاورميانه در اردن به نام "سزامي" داشته است.

پروژه اي كه به علت نفوذ دانشمندان اسراييلي به عنوان منبعي براي كسب اطلاعات از دانشمندان هسته اي ايران عنوان مي شود.

اما ترور دانشمندان هسته اي تنها محدود به اين اشخاص نبود، بلكه در سال ۲۰۱۰ دو دانشمند هسته اي ديگر ايران به نام مسعود عليمحمدي كه رياست كميته محاسبات كدهاي هسته اي و فريدون عباسي كه از متخصصان غني سازي و جداسازي ايزوتوپ ها در سازمان هسته اي انرژي هسته اي محسوب مي شدند، مورد حملات تروريستي قرار گرفتند كه به شهادت عليمحمدي و مجروحيت ديگري منجر شد.

در سال ۲۰۱۱ نيز سلسله عمليات هاي تروريستي عليه دانشمندان ايراني ادامه يافت و داريوش رضايي نژاد از متخصصان دانشگاه مالك اشتر و مصطفي احمدي روشن معاون بازرگاني سايت غني سازي نطنز نيز با انفجار بمب هاي مغناطيسي به شهادت رسيدند، اما نكته اصلي اين جا است كه بازوهاي اصلي براي انجام چنين عمليات هاي چه سازمان ها و گروهايي هستند.

*ساورز كليد حملات تروريستي را مي چكاند

نكته اصلي در بررسي اين ترورها تنها نبودن دستگاه جاسوسي موساد در انجام دادن چنين عمليات هايي است و مصداق بارز آن سخنان سر "جان ساورز" رييس دستگاه جاسوسي خارجي انگلستان (MI6) در جمع سردبيران رسانه هاي انگليسي مبني بر بكاربردن روش هاي غير متعارف عليه ايران بود.

تنها اندكي پس از اين سخنان ساورز بود كه اولين عمليات تروريستي بر ضد دانشمندان هسته اي ايران اجرايي شد، اما واقعا انگلستان و آمريكا چه نقشي در اين ترورها بر عهده دارند.

*برائت و رضايت، انتخاب همزمان آمريكا

در ژانويه سال ۲۰۱۲ مقاله در نشريه فالين پالسي پس از ترور شهيد مصطفي احمدي روشن منتشر شد كه از گلايه شديد سازمان جاسوسي سيا (CIA) از همكاران خود در موساد براي جعل هويت كاركنان اين نهاد براي بكارگيري نيروهاي گروهك تروريستي جندالله در لندن براي انجام عمليات بر ضد دانشمندان هسته تهران حكايت مي كرد.

در اين مقاله كه به طرز عجيبي رنگ و بوي ضد يهودي داشت، از اين نكته سخن به ميان آمده بود كه كاركنان اين نهاد اطلاعاتي حتي موساد را به نوعي دشمن خود مي دانستند.

*پژاك و جندالله بازوهاي منطقه‌اي

اين مقاله كه به نوعي ابراز برائت ايالات متحده از نقش آفريني در ترورهاي هسته ايران بود، آشكارا بر نقش انگلستان و دستگاه اطلاعات خارجي اين كشور در همكاري بر موساد صحه مي گذاشت، چرا كه فعاليت موساد در لندن براي جذب عناصر ياغي بلوچ كه ام.آي.۶ نيز بر آن ها احاطه فوق العاده اي دارد، بدون توجه و هماهنگي نهادهاي امنيتي اين كشور امكان پذير نيست.

كما اين كه اعترافات "جمالي وش" عامل اولين ترور هسته اي در ايران به خوبي بر نقش عوامل جاسوسي انگلستان بر جذب وي و سپس آموزش وي در اسراييل تاكيد داشت.

البته اين مقاله تنها نكته مرتبط با ترور دانشمندان نيست و چندين مقاله در رسانه هاي گوناگون در خصوص همكاري ايستگاه هاي منطقه اي موساد براي جذب نيروهاي مستعد از سوي گروهك هاي معارض همچون پژاك ،جندالله و منافقين منتشر شده است.

شبكه خبري آمريكايي "ام‌اس‌ان‌بي‌سي" در گزارشي تاكيد مي‌كند كه مجاهدين خلق (منافقين) با پشتيباني مالي آمريكا و آموزش از سوي نيروهاي اطلاعاتي اسرائيل براي انجام عمليات ترور در ايران آماده مي‌شوند؛ مطلبي كه بارها از سوي مقامات ايراني اعلام شده است.

*ساز آمريكا در "جنگ سايه‌ها" عليه برنامه هسته‌اي ايران ناكوك مي‌شود

اما اين نكته كه تاكنون در رسانه هاي گوناگون از نقش آمريكا در اين ترورها سخني به ميان آورده نشده است، آيا نشانه تبرئه اين كشور از دخالت در چنين عمليات هاي تروريستي است؟

منابع آگاه در مقالات گوناگون بر اين نكته تاكيد كرده اند كه ايالات متحده و شخص باراك اوباما از عمليات هاي تروريستي رژيم صهيونيستي و انگلستان براي تخريب و ايجاد مانع در برنامه هسته اي ايران آگاه است.

گرچه به نظر مي رسد كه آمريكا اگرچه مي تواند خود را دخالت مستقيم در اين عمليات ها تبرئه كند، اما نمي تواند رضايت خود را از اين مسئله پنهان كند.

شايد انتشار چنين مقالاتي نشان از ناكوك شدن ساز آمريكا در جنگ مخفي آمريكا و انگلستان عليه برنامه هسته اي ايران باشد كه از سوي كارشناسان به جنگ سايه ها شهرت يافته است.

انتهاي پيام/ص

يکشنبه|ا|23|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن