تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816990334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شفقت:ذات هنر حركت به سوي خداست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شفقت:ذات هنر حركت به سوي خداست
ذات هنر حركت به سوي خداست
بجنورد- خبرگزاري مهر: استاندار خراسان شمالي گفت: هنر منشاء‌الهي دارد و ذات هنر، حركت به سوي خداست كه موسيقي نيز نشأت گرفته از همين موضوع است.

به گزارش خبرنگارمهر، ابوطالب شفقت، پنجشنبه شب در آيين پاياني دومين جشنواره موسيقي مقامي خراسان شمالي با تبريك ولادت با سعادت رسول اكرم (ص) وامام جعفر صادق (ع) و تبريك سي وسومين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي، دهه فجر را فرصتي براي تبيين دستاورد ها و افتخار آفريني ملت بزرگ ايران دانست و افرود: به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي ملت ايران از حكومت سراسر ظلم و خفقان ستم شاهي و بي هويتي رهايي يافت و به هويت ديني خود رسيد.

وي انقلاب اسلامي را پايه حركت بيداري مسلمانان جهان و به وي‍ه كشورهاي منطقه دانست و در ادامه گفت: تمامي دشمنان نظام اسلامي امروز اذعان داشته اند كه پايه و اساس بيداري اسلامي در منطقه، نشات گرفته از انقلاب ايران است.

نماينده عالي دولت در خراسان شمالي تصريح كرد: بي شك خاورميانه جديد در سايه دين و وحدت مسلمانان جهان بر اساس اسلام و انقلاب اسلامي شكل خواهد گرفت.

وي با اشاره به جهت گيري هنر در سايه معرفت ديني گفت: هنرمندان واقعي كشورمان شهدايي بودند كه با نثار خون خود، همه هستي شان را در راه اسلام و انقلاب فدا كردند و استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي را به ملت ايران هديه كردند.

شفقت ادامه داد: امام عزيز(ره) بزرگ هنرمند قرن حاضربود كه با معماري اين انقلاب، كشور را از زير سلطه استكبار و ر‍‍ژيم تا دندان مسلح ومزدور پهلوي كه سرسپرده آمريكا بود نجات داد و با هدايت جوانان غيرتمند ايران پيروزي انقلاب در 22 بهمن را رقم زد.

نماينده عالي دولت در خراسان شمالي با قدرداني از تمامي دست اندركاران برگزاري اين جشنواره گفت: امروز هنرمندان استان در راستاي اجراي اين موسيقي اصيل،‌موسيقي اسلامي را ترويج كرده اند كه جاي تشكر و قدرداني دارد.

شفقت در ادامه گفت: توسعه و تداوم موسيقي مقامي در بين جوانان علاقمند به اين هنر، زمينه استفاده صحيح از موسيقي را در راستاي تقويت يك هنر برگرفته از دين فراهم مي كند.

وي در پايان ضمن دعوت مردم به شركت گسترده و هنرمندانه در راهپيمايي ۲۲ بهمن، از آنان خواست تا با حضور در راهپيمايي بزرگ جشن انقلاب، تلاشهاي دشمنان نظام را در نا اميد كردن مردم و ايجاد شكاف بين مردم و مسئولين و سياه نمايي براي ناكارآمد جلوه دادن خدمات دولت نقش برآب كنند.

سرپرست اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي نيز در اين مراسم گفت: هنرمندان موسيقي مقامي با قوميت هاي مختلف در اين جشنواره درعشق، محبت، عرفان و حماسه هم آواز شدند و نشان دادند كه خراسان شمالي نه تنها گنجينه فرهنگ ها، بلكه گنجينه وحدت و همدلي اقوام نيز هست.

حسين ثابت قدم وحيد با بيان اينكه بخشي از موسيقي مقامي برگرفته ازفرهنگ ديني ماست افزود: موسيقي مقامي شاخص ترين معرف فرهنگ بومي و محلي منطقه است كه به زيباترين شكل، انديشه ها، باورها و آداب و رسوم استان را در خود جاي داده است.

وي گفت: در دوران رشد سريع فرهنگ هاي غربي در عرصه سينما، موسيقي و ساير هنرها، موسيقي مقامي ابزار مناسبي در برابر هجمه هاي شديد فرهنگ استكباري است.

ثابت قدم وحيد به قابليت هاي موسيقي مقامي اشاره كرد و ماندگاري اين هنر را در گرو شناساندن زير و بم هاي موسيقي مقامي، معرفي درست و تدوين مباني علمي و نظري براي پرده برداري از زيبايي هاي آن و تبليغ و آموزش اين هنر دانست و افزود: با بهره مندي از قابليت هاي اين هنر مي توانيم در برابر هجمه هاي فرهنگي دشمنان نظام اسلامي، مواجهه اي منطقي و مثبت داشته باشيم.

سرپرست اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه گفت: معتقديم كه با برگزاري منظم جشنواره هاي موسيقي، توسعه آموزش موسيقي مقامي، حمايت از فعاليت هاي پژوهشي، برگزاري نشست هاي تخصصي و آسيب شناسي، ايجاد پژوهشكده موسيقي در راستاي بازشناسي و باز توليد اين هنر اصيل در راستاي رشد و تعالي اين هنر معنوي به موفقيت هاي خوبي دست پيدا خواهيم يافت.

اين جشنواره با تجليل از پيشكسوتان موسيقي مقام استان خانواده هاي زنده‌يادان علي آبچوري، حسين به بي، ولي رحيمي، محمد بيابانگرد وعباس پاشازاده و معرفي تكنوازان و گروههاي برتر موسيقي مقامي، پنجشنبه شب 20 بهمن ماه به كار خود پايان داد.

ياد آور مي شود: دومين جشنواره موسيقي مقامي با استقبال شديد علاقمندان روبرو شد به حدي كه علاوه بر پرشدن صندلي هاي تالارفرهنگي هنري گلشن، گروهي ايستاده و جمع زيادي در خارج از سالن برنامه هاي اين جشنواره را دنبال مي كردند.

© 2003 Mehr News Agency .

جمعه|ا|21|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن