تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816865231




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حراج آثار تاريخي ايران در موزه‌هاي آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: حراج آثار تاريخي ايران در موزه‌هاي آمريكا
در اين باره احمد مسجد جامعي عضو كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر تهران، خواستار افزايش تلاشهاي نماينده ايران در يونسكو براي ممانعت از فروش آثار تاريخي ايران در آمريكا شد.
.

مهر: ارائه لايحه‌اي در سناي آمريكا براي حراج آثار تاريخي ايران، برگزاري نمايشگاه هتلداري و گردشگري، تعيين حريم تخت جمشيد، بررسي ساماندهي حريم كاخ گلستان و برگزاري جشنواره سفرنامه نويسي از جمله خبرهاي حوزه ميراث فرهنگي و گردشگري در اين هفته بود.

يكي از كميته‌هاي سناي آمريكا به تازگي لايحه پيشنهادي را به رأي‌ گذاشته كه بر اساس آن موزه‌ها و دانشگاه‌هاي آمريكا كه داراي اشياي قديمي و تاريخي ايران از جمله كتيبه‌هاي تخت جمشيد هستند راحت‌تر بتوانند آثارشان را به مزايده و حراج بگذارند.

اگر اين لايحه به تصويب نهايي برسد آثار مرتبط با تخت جمشيد تقريبا به راحتي به پيشنهاد دهندگاني كه بالاترين قيمت را ارائه دهند فروخته مي شود. اما در همين رابطه شوراي ملي ايرانيان آمريكا با انتقاد از اين اقدام سنا اعلام كرده است كه اين آثار جزو ميراث بشريت هستند و تلاش مي‌كند از آثار تاريخي ايران در آمريكا محافظت كنند به طوريكه در اين زمينه بايد در مقابل دادگاه، كنگره و حتي كاخ سفيد ايستادگي كند.

نماينده ايران در يونسكو حراج آثار تاريخي ايران را پيگيري كند

در اين باره احمد مسجد جامعي عضو كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر تهران، خواستار افزايش تلاشهاي نماينده ايران در يونسكو براي ممانعت از فروش آثار تاريخي ايران در آمريكا شد.

وي با بيان اينكه تاريخچه اين اشياء تاريخي مشخص است و مالكيت آن مربوط به كشور ايران است، گفت: اين حركت دولت آمريكا جاي تأسف دارد زيرا اين ميراث ارزشمند هم هويت تاريخي ماست و هم هويت آييني ما.

افتتاح نمايشگاه هتلداري و گردشگري

اين هفته نمايشگاه بين المللي هتلداري و گردشگري ايران با حضور بيش از 30 دفتر خدمات مسافرتي، هفت مجموعه هتلداري، چندين شركت خصوصي فعال در صنعت گردشگري، 13 مجموعه بزرگ تفريحي ورزشي، 3 ايرلاين، 15 شركت كننده خارجي و 70 شركت ارائه دهنده خدمات و تجهيزات هتلداري در محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي تهران برپا شد.

تمام تلاش شركت كنندگان در اين نمايشگاه تبليغ تورهاي گردشگري خارجي در ايام نوروز 91 بود.

حريم تخت جمشيد بررسي و تعيين شد

حريم تخت جمشيد كه مدتها بود پس از ثبت مجموعه تعيين حريم نشد بالاخره اين هفته تعيين تكليف شد و در دومين و آخرين روز از نخستين همايش تعيين حريم آثار تاريخي و فرهنگي مورد بررسي و تاييد قرار گرفت.

به اين ترتيب حريم تخت جمشيد با 115 اثر تاريخي و فرهنگي مطرح شد و مهر تاييد كارشناسان تعيين حريم را كسب كرد. حدود و ضوابط معماري داخل حريم تخت جمشيد مطابق با نقشه‌ها در10 اسفندماه 1390به تمامي دستگاه‌هاي مربوطه ابلاغ مي‌شود.

بررسي طرح ساماندهي حريم كاخ گلستان

غير از بررسي حريم مجموعه تخت جمشيد، ساماندهي، بهسازي و زيباسازي جداره‌هاي خيابانهاي اطراف كاخ گلستان، ايجاد مبلمان شهري و تعيين تكليف براي پاساژ خليج فارس و انتقال پرچم ايران كه در حريم كاخ قرار دارند توسط مسئولان شهري و ميراث فرهنگي در تهران بررسي شد تا پرونده اين كاخ براي ارسال به يونسكو و ثبت جهاني آن آماده شود.

ريزش سقف بازارهاي تاريخي/ ساخت 20 گنبد جديد در تهران!

مديركل ميراث فرهنگي استان تهران اين هفته در اظهار نظري اعلام كرد كه ساخت 20 گنبد جديد همانند گنبد بازار تاريخي عودلاجان در محله پامنار در دستوركار قرار دارد اين درحالي است كه بسياري از گنبدهاي موجود در اين راسته از بافت تاريخي و گذرهاي تهران قديم درحال تخريب و ريزش هستند.

تخريب آخرين بقاياي بناي حصار تاريخي اردكان

خبرهاي حوزه تخريب ميراث فرهنگي در جاي جاي ايران تمامي ندارد به نحوي كه خبر رسيد آخرين بخشهاي باقي مانده از حصار تاريخي اردكان كه در فهرست ميراث ملي به ثبت رسيده، به دليل ساخت و ساز در حريم آن در حال از بين رفتن است.

اين حصار در گرداگرد بافت تاريخي و با ارزش اردكان امتداد داشته و فقط از طريق دروازه ها امكان ورود و خروج به آن ميسر بود.

قلم با قدم گره خورد

نخستين جشنواره سفرنامه نويسي ناصرخسرو قبادياني با هدف تجليل از بزرگان سفرنامه نويس و فعالان اين حوزه در كشور اين هفته در تالار وزارت كشور برگزار شد و به برگزيدگان بخشهاي مختلف آن از جمله سفرنامه هاي صوتي، تصويري، نوشتاري و عكس تجليل شد.

در اين برنامه پيشنهاد نامگذاري روزي به نام ناصرخسرو در تقويم ايراني نيز پيشنهاد شد.

الزام هواپيمايي امارات به آژانسهاي گردشگري

دفتر مركزي هواپيمايي امارات به تمامي دفاتر فروش بليت هوايي در ايران اعلام كرده براي ادامه همكاري بايد تا پايان فوريه ضمانتنامه 30 ميليون توماني ارائه كنند در غير اين صورت همكاري خود را با آژانسهاي گردشگري ايران قطع مي كنند.

مدير يكي از دفاتر خدمات مسافرتي گفت: درست در زمان ثبت نام تور براي شب عيد نوروز ارائه چنين ضمانتنامه اي كار ساده اي نيست كه بتوان آن را در يك هفته تا ده روز ديگر انجام داد.

نظر شما:
------------

پنجشنبه|ا|20|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن