تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هنگامى كه مؤمن بر صراط مى‏گذرد، و مى‏گويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم. ناگاه زبان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816396219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با وجود تلاش‌هاي كشورهاي غربي ايران و هند به توافق‌هاي جديدي براي تبادل نفت دست يافتند


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: با وجود تلاش‌هاي كشورهاي غربي ايران و هند به توافق‌هاي جديدي براي تبادل نفت دست يافتند
سفير ايران در هند با اشاره به نهايي شدن طرح پرداخت45 درصد پول نفت صادراتي ايران به روپيه توسط هند تاكيد كرد: ايران تخفيفي در بهاي نفت خود به پالايشگاه‌هاي هند نخواهد داد.
به گزارش فارس به نقل از اكونوميك تايمز، برخي منابع مطلع در بخش پالايشگاهي هند روز سه شنبه گفتند، ساز و كار جديدي بين ايران و هند طراحي شده كه بر اساس آن ايران؟؟ درصد پول نفت صادراتي خود را به روپيه مي‌گيرد.
سيد مهدي نبي زاده، سفير ايران در دهلي نو در اين باره اعلام كرد: هند 45 درصد از پول نفت ايران، دومين تامين‌كننده بزرگ نفت اين كشور را به روپيه خواهد پرداخت. وارد كنندگان هندي نفت ايران تمايل دارند تا از اين مكانيزم براي پرداخت پول نفت ايران استفاده كنند زيرا به عقيده آنها احتمالا روش قبلي پرداخت از طريق بانك ترك به علت تحريم‌ها مسدود خواهد شد.
يك منبع آگاه در بخش پالايشگاهي هند هم در اين باره گفت: ساز و كار جديد زماني مي‌تواند مورد استفاده قرار گيرد كه پرداخت‌ها از ماليات داخلي معاف شود.
يك منبع ديگر در اين زمينه گفت: شركت متبوع وي خواستار شفافيت بيشتر در اين زمينه است و منتظر دريافت پاسخ از وزارت دارائي هند است.
وي افزود: ما اين موضوع را توسط كارشناسان مالياتي بررسي كرده ايم. چنين پرداخت‌هايي مشمول ماليات هستند كه ما يا طرف ايراني بايد اين ماليات را بپردازد. اگر ما مبلغ ماليات را كسر نكنيم، آن وقت با مشكل مواجه خواهيم شد و حساب‌هاي ما مورد بازرسي قرار خواهند گرفت.
يك كارشناس امور مالياتي هم گفت: شركت ملي نفت ايران مي‌تواند درآمد خود را در هند دريافت كند، حتي اگر حساب به نام شخص ديگري گشوده شده باشد. بنابراين شركت‌هاي هندي احتمالا مشمول پرداخت ماليات شوند، مگر اينكه برخي تذكرات دولتي در اين خصوص وجود داشته باشد كه اين پرداخت‌ها را از ماليات معاف كند.
بر اساس اين گزارش، شركت نفت بهارات هند به اين خاطر كه نتوانسته حسابي را در هالك بانك تركيه افتتاح كند، از نوامبر سال گذشته، نتوانسته از ايران نفت وارد كند.
در همين حال سفير ايران در هند گفت: يك ساز و كار مطمئن در اين باره اتخاذ شده است. تمام پرداخت‌هايي كه از سال گذشته توسط هند به تعويق افتاده بود پرداخت شده‌اند...اين پيشنهاد طرف هندي بود و ما آن را پذيرفتيم.
وي افزود: هر دو طرف از پرداخت 45 درصد پول نفت ايران به روپيه رضايت دارند.
وي همچنين اظهار داشت: دو كشور ساز و كاري را براي پرداخت 55 درصد باقي مانده خواهند يافت. روپيه به طور كامل قابل تبديل نيست و اين بدان معناست كه مبادلات تجاري و پرداخت‌ها با محدوديت‌هايي از جانب بانك مركزي هند روبرو هستند.
هند از جولاي سال گذشته تاكنون، بهاي واردات روزانه 350 هزار بشكه نفت از ايران را از طريق هالك بانك تركيه پرداخت مي‌كند. اين كشور 12 درصد نياز نفتي خود را از طريق نفت ايران تامين مي‌كند كه ارزشي بالغ بر 11 ميليارد دلار در سال را داراست.
نبي زاده همچنين اظهار داشت: ايران تخفيفي در بهاي نفت خود به پالايشگاه‌هاي هند نخواهد داد.
طلب 144 ميليون دلاري هند از ايران بابت فروش 200 هزار تن برنج
اين فعل و انفعالات در حالي رخ مي‌دهد كه تجار هندي مدعي شدند بابت صادرات 200 هزار تن برنج 144 ميليون دلار از ايران طلب دارند كه به علت تحريم‌ها نتوانسته‌اند آن را دريافت كنند.
به گزارش فارس به نقل از رويترز، صادر كنندگان هندي مدعي اند: با افزايش فشارها و سخت‌تر شدن انجام مبادلات تجاري بين دو كشور هند و ايران به دنبال تحريم‌هاي غرب، خريداران ايراني بابت خريد حدود 200 هزار تن برنج از هند به صادر كنندگان اين كشور بدهكارند.
بر اساس اين گزارش كه منابع رسمي آن را تاييد نكرده‌اند تحريم‌ها تجار ايراني را در ادامه استفاده از مسيرهاي رسمي و پرداخت پول برنج خريداري شده از هند با مشكل مواجه ساخته است.
به گفته تجار هندي، مجموع مبلغ اين بدهي به حدود 144 ميليون دلار مي‌رسد و از بابت قراردادهاي خريد برنج از هند در ماه‌هاي اكتبر و نوامبر مي‌باشد. بيشتر صادر كنندگان برنج هند تا حداكثر 90 روز براي پرداخت پول برنج به خريداران فرصت مي‌دهند.
بر اساس آمار وزارت كشاورزي آمريكا، هند حدود 45 درصد نياز ساليانه 2.9 ميليون تني برنج ايران را تامين مي‌كند كه بخش عمده آن شامل نوعي برنج معطر به نام باسماتي است. كارشناسان نسبت به سلامت ارقام دانه بلند اين برنج ترديد دارند و بحث‌هايي در مورد سمي بودن اين برنج‌ها مطرح شده است. برخي كشورهاي اروپايي مثل آلمان واردات برنج باسماتي هند را به دلايل بهداشتي ممنوع كرده‌اند.
ويجي ستيا، رئيس اتحاديه صادر كنندگان برنج هند در اين باره گفت: اين موضوعي جدي است و احتمال عدم پرداخت‌هاي بيشتري از جانب ايران وجود دارد." وي افزود: "ما از دولت خواسته‌ايم كه در اين مورد وارد عمل شود.

چهارشنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن