تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816697348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيام وزير نفت/مصرف انرژي در كشور به گونه اي نگران كننده در حال افزايش است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پيام وزير نفت/مصرف انرژي در كشور به گونه اي نگران كننده در حال افزايش است
مصرف انرژي در كشور به گونه اي نگران كننده در حال افزايش است
اهواز - خبرگزاري مهر: وزير نفت مصرف انرژي در كشور به گونه اي نگران كننده در حال افزايش است كه بايد براي كاهش اين مصرف برنامه ريزي جدي داشته باشيم.

به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمي صبح چهارشنبه در پيامي به همايش ملي انرژي كه هم اينك در اهواز در حال برگزاري است، عنوان كرد: جهان امروز در نخستين دهه از قرن بيست و يكم در اوج پيشرفت صنعتي، با وجود دسترسي به گسترده ترين حجم اطلاعات و برخورداري از بالاترين سطح دانش و فناوري با چالشها و مسائل متعددي مواجه است كه بنيانهاي تمدن بشر را آسيب پذير ساخته، يكي از مهمترين اين مسائل چالش توليد و مصرف انرژي است.

وي در ادامه اين پيام آورده است: روند روبه رشد مصرف انرژي و فرآورده هاي نفتي در جهان و به تبع آن در ايران و تاثير مخرب آن بر محيط زيست از يك سو و تهديدات ناشي از كاهش منابع غير قابل بازيافت انرژي از سوي ديگر، موجب مي شود تا مقوله انرژي دربرنامه هاي توسعه اقتصادي، و راهبردهاي امنيت ملي با نگاهي ويژه مورد بازنگري قرار گيرد.

در اين پيام آمده است: بدون شك نفت و گاز در طول يك صد سال گذشته به عنوان مهمترين مولفه تاثيرگذار بر اقتصاد، سياست و به طور كلي امنيت كشور ما ايفاي نقش كرده است اما به تاسي از تحولات شگرف پديد آمده در دانش بشري و روزنه هاي جديدي كه در زمينه برخورداري از منابع جديد انرژي پيش روي بشر گشوده شده، وقت آن است تا فصل تازه اي در زمينه برنامه ريزي توليد و مصرف انرژي در كشور عزيز ما ايران آغاز شده و با نگاهي صيانتي به ذخاير هيدروكربوري و منابع ارزشمند طبيعي بنگريم.

قاسمي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران هم اكنون با اتكا به منابع غني نفت خام، جايگاه خود در بين توليد كنندگان عضو اوپك و برخورداري از دومين ذخاير گازي جهان، در معادلات ژئوپوليتيك انرژي، تاثير غير قابل انكاري داشته و قادر است در تعاملات و معادلات بين المللي نقش اساسي ايفا كند.

وزير نفت در اين پيام تاكيد كرد: با اين وجود نبايد ترديد داشت كه اتكا به منابع هيدروكربوري در درازمدت نه امكان پذير بوده و نه به صرفه و صلاح كشور است. از حيث مصرف نيز روند رشد تقاضا براي منابع هيدروكربوري و فرآورده هاي نفتي بدون توجه به محدوديت اين منابع، به گونه اي نگران كننده در حال افزايش است؛ لذا براساس منطق و استدلال اقتصادي، كاهش تدريجي مصرف نفت و عامل هاي هيدروكربوري از يك سو و حركت شتابنده و انقلابي براي جايگزيني منابع قابل بازيافت انرژي از سوي ديگر، تنها راهكار شايسته و بايسته اي است كه آينده اقتصاد ايران اسلامي را از گزند حوادث و در مواجهه با چالش هاي احتمالي مصون خواهد داشت.

در ادامه پيام آمده است: جغرافيا و اقليم خاص كشور ما نيز به گونه اي است كه دسترسي به ساير منابع انرژي را امكان پذير ساخته است. برخورداري از طولاني ترين خط ساحلي، وجود منابع بالقوه انرژي آبي، بادي و تابش بي وقفه آفتاب در آسمان اين سرزمين و انديشه هاي پويايي كه در زمينه دستيابي به انرژي هاي جديد از جمله انرژي هسته اي، افق روشني را پيش روي ما باز مي كند كه مي توانيم براساس آن به آينده اطمينان بيشتري داشته باشيم؛ با اين حال عبور از وابستگي به منابع نفتي و نيز ورود به جرگه كشورهايي كه حركت خود را به سوي دستيابي به منابع قابل بازيافت انرژي آغاز نموده اند، به عزمي جدي و روحيه جهادي و بسيجي نيازمند است.

وزير نفت عنوان كرد: همايش ملي انرژي كه در سال جهاد اقتصادي و با همت حوزه مقاومت بسيج شهيد تندگويان، شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب و اهتمام سپاه حضرت وليعصر (عج) خوزستان برگزار گرديده است، فرصتي براي بررسي ابعاد اين ضرورت و تبيين و تشريح راهكاري رسيدن به اين هدف بزرگ است.

وي در اين پيام تاكيد كرده است: اينجانب براي يك يك دست اندركاران، فعالان و نيز شركت كنندگان در اين همايش ملي آرزوي توفيق و سربلندي داشته و اميدوارم دستاوردهاي علمي همايش ما را به اهداف راهبردي توليد و مصرف انرژي و تعالي و ترقي ايران اسلامي براساس منويات مقام معظم رهبري و سند چشم انداز 1404 نزديك تر سازد.

© 2003 Mehr News Agency .

چهارشنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن