تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815449563




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل آموزش و پرورش استان كرمانشاه: تعداد كلاس‌هاي درس استان پس از انقلاب 2.5 برابر شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديركل آموزش و پرورش استان كرمانشاه: تعداد كلاس‌هاي درس استان پس از انقلاب 2.5 برابر شده است
خبرگزاري دانشجويان ايران - كرمانشاه
سرويس: استان‌ها

مديركل آموزش و پرورش استان كرمانشاه، كاهش چشمگير تبعيض جنسيتي، افزايش كلاس هاي درس و به كارگيري نيروي انساني متخصص در آموزش و پرورش را از بركات انقلاب مي داند.

جلال اميني به مناسبت ايام الله دهه فجر در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)منطقه كرمانشاه، به تحولات صورت گرفته در بخش آموزش و پرورش طي سال‌هاي پس از انقلاب اشاره كرد.

وي كاهش چشمگير تبعيض جنسيتي را از جمله اين تحولات دانست و گفت: سال 1357 از مجموع دانش آموزان استان تنها حداكثر 36 درصد را دختران تشكيل مي‌دادند، اما اكنون بيش از 46 درصد دانش آموزان، دخترهستند.

اميني افزود: نسبت دانش آموزان روستايي و شهري نيز به حداقل ممكن رسيده است.

وي به كارگيري نيروي انساني متخصص در آموزش و پرورش را از ديگر بركات انقلاب دانست و گفت: قبل از انقلاب مدرك تحصيلي معلمان و كاركنان در آموزش و پرورش ديپلم و كمتر بوده، در حاليكه بعد از انقلاب بيش از 85 درصد معلمان فوق ديپلم، ليسانس و بالاتر هستند و اين ارتقاي مدرك تحصيلي در بهبود كيفيت آموزش و پرورش نقش بسزايي داشته و دارد، زيرا با به كارگيري نيروهاي متخصص، محتوا و روش هاي ياددهي و يادگيري و به طور كلي تعليم و تربيت متحول و كيفي شده است.

اميني با اشاره به افزايش كلاس هاي درس استان، عنوان كرد: تعداد كلاس‌هاي درس استان در سال 1357 تعداد 7870 كلاس بوده و اكنون با رشد 2.5 برابري به حدود 17 هزار كلاس رسيده و اين در شرايطي است كه تعداد دانش آموزان 50 درصد افزايش يافته است.

وي افزود: معناي ديگر اين آمار اين است كه تراكم دانش آموز در كلاس از ميانگين 33 نفر به 23 نفر كاهش يافته است كه نتيجه آن توجه به كيفيت آموزش و رسيدگي بيشتر به دانش آموزان مي باشد.

اميني تصريح كرد: بعد از انقلاب اسلامي به ساير نيازهاي دانش آموزان همچون مشاوره، گزينش، امور پرورشي، تربيت بدني، فرهنگي هنري، پژوهش، امور قرآني و نماز و ... نيز توجه شده و اين امور در آموزش و پرورش جايگاه خاص خود را پيدا كرده است.

اميني افزود: طي اين سال‌ها صدها موفقيت برجسته در سطح كشور توسط فرهنگيان و دانش آموزان استان در زمينه‌هاي مختلف علمي، فرهنگي، قرآني و ورزشي بدست آمده كه حقيقتا جايگاه استان را در كشور ممتاز نموده است.

چهارشنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن