تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805346595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رژيم صهيونيستي توافق فتح و حماس را محكوم كرد!


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: رژيم صهيونيستي توافق فتح و حماس را محكوم كرد!
بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي/ عكس:‌GettyImagesگروه بين‌الملل- رژيم اشغالگر قدس، توافق دو گروه رقيب فلسطيني براي تشكيل دولت وحدت ملي را مورد انتقاد قرار داد.


به گزارش بي.‌بي.‌سي، بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي، از ديدار خالد مشعل رهبر سياسي حماس و محمود عباس رييس تشكيلات خود‌گردان فلسطيني در قطر و توافق بر سر جزئيات تشكيل يك دولت انتقالي به رياست رهبر فتح، به شدت انتقاد كرد. او ادعا كرد كه تشكيلات خودگردان فلسطين بايد ميان آشتي با حماس و صلح با اسرائيل يكي را انتخاب كند. او مدعي شد: «صلح با حماس ممكن نيست. آنها يك گروه تروريستي هستند و هدفشان نابودي اسرائيل است.» مقام‌هاي تشكيلات خودگردان فلسطيني، ماه گذشته در تلاش براي از سر گيري مذاكرات با مقامات رژيم صهيونيستي ديدار كردند. اين مذاكرات كه پس از حدود يك سال توقف گفتگوها صورت مي‌گرفت، مانند هميشه نتيجه‌اي در بر نداشت.
تحليلگران سياسي مي‌گويند كه توافق محمود عباس با رهبر حماس، نااميدي او به نتيجه‌بخش بودن مذاكرات با رژيم صهيونيستي را نشان مي‌دهد. براساس اين توافق، محمود عباس، همزمان رياست دولت انتقالي و نخست وزيري تشكيلات خودگردان را بر عهده خواهد داشت.
خالد مشعل و محمود عباس در اين جلسات كه به ميزباني قطر برگزار مي‌شد، در مورد جزئيات طرح آشتي ملي كه در ماه آوريل سال ۲۰۱۱ بين دو گروه رقيب حماس و فتح به نتيجه كلي رسيده بود گفت‌وگو كردند و سرانجام در مورد جزئيات آن به توافق دست يافتند. قرار است دولت انتقالي، با عنوان دولت وحدت ملي، انتخابات رياست تشكيلات خودگردان و همچنين انتخابات پارلماني را در سرزمين‌هاي فلسطيني واقع در كرانه باختري رود اردن و نوار غزه برگزار كند.
به گفته خبرنگاران، موضوع تصدي رياست دولت انتقالي يكي از موانع اصلي اجراي اين توافق بوده ‌است.
حماس با خواست تشكيلات خودگردان براي سپردن رياست دولت انتقالي به عباس شديدا مخالفت مي‌كرد. تغيير موضع اين گروه، راه را براي تشكيل دولت انتقالي باز كرد. گزارش‌ها حاكي است كه هيات دولت انتقالي فلسطينيان با عضويت چهره‌هاي تكنوكرات و مستقل تشكيل خواهد شد. رژيم اشغالگر قدس، كه حماس را گروهي تروريستي مي‌داند، پيش از اين هم با سازش سياسي ميان فلسطينيان شديدا مخالف كرده‌ بود.
براساس توافقي كه در ماه آوريل سال گذشته ميلادي ميان حماس و فتح حاصل شد، قرار شد اداره امور تمامي‌سرزمين‌هاي فلسطيني به تشكيلات واحدي سپرده شود. به عنوان بخشي از اين توافق، قرار بود كه دولت انتقالي، انتخاباتي را براي برگزيدن نمايندگان پارلمان و رييس تشكيلات خودگردان فلسطيني برگزار كند تا زمينه تشكيل دولت واحد فراهم شود.
براساس توافق ماه آوريل سال گذشته، انتظار مي‌رفت كه انتخابات عمومي‌در بهار سال‌جاري برگزار شود اما به گفته خبرنگاران، با تاخيري كه در امضاي توافق نهايي صورت گرفته است، امكان برگزاري انتخابات در آن زمان وجود ندارد و اين انتخابات بايد ديرتر برگزار شود. محمود عباس مايل بود سلام فياض، نخست وزير فعلي تشكيلات خودگردان فلسطيني در كرانه باختري، رياست دولت انتقالي را در دست بگيرد.
حضور پيشين حماس در دولت فلسطيني با واكنش منفي كشورهاي غربي روبه رو شد. كابينه‌اي كه پس از پيروزي اين گروه در انتخابات پارلماني سال ۲۰۰۶ به قدرت رسيد تحت تحريم كشورهاي اروپايي و آمريكا قرار گرفت. آنها به رسميت شناختن دولت حماس را به پايان دادن به مبارزه مسلحانه از سوي اين گروه، به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي و حمايت از روند صلح اسرائيل و تشكيلات خودگردان فلسطيني مشروط كردند.
سخنگوي وزارت خارجه آمريكا امروز در واكنش با اين توافق گفت كه هر دولت فلسطيني بايد بدون هر گونه اما و اگر به دور بودن از خشونت متعهد باشد و اسرائيل و توافق‌هاي پيشين با آن را به رسميت بشناسد.

چهارشنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن