تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816586542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چگونه انقلابي شويم؟ - 5 كساني‌كه انقلاب را تمام شده فرض كنند، به دنبال غنيمت هستند!


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: چگونه انقلابي شويم؟ - 5 كساني‌كه انقلاب را تمام شده فرض كنند، به دنبال غنيمت هستند!
يك نكته مهم در مسير انسان‌هاي انقلابي اين است كه عده‌اي سعي در نااميد كردن و سياه‌نمايي دارند تا آنها را از مسير خود دور كنند؛ اين عده پس از انقلاب اسلامي، پايان انقلاب را اعلام كردند و به سهم‌خواهي پرداختند.


گروه دين و انديشه «خبرگزاري دانشجو» - معصومه نصرالله زاده؛ در ادامه مبحث مؤلفه‌هاي انسان انقلابي نكته‌اي بايد مطرح شود؛ مسئوليت‌هايي كه يك انقلابي بر دوش خود مي‌بيند، او را از دنبال كردن اهداف كوچك بازمي‌دارد.

ممكن است در بطن نظام انقلابي انسان‌هايي وجود داشته باشند و حتي جزو نخبگان و خواص هم محسوب شوند، اما انقلابي نباشند و در مقابل، انسان‌هايي باشند كه شايد هنوز به مرحله انتخاب شغل هم نرسيده اند، اما انقلابي باشند؛ چرا كه انسان انقلابي هرگز براي بدست آوردن نام و نان در جامعه حضور پيدا نمي‌كند.

انسان انقلابي، حتي اگر در منصب بالايي هم قرار داشته باشد مسئوليت خود را فراموش نمي‌كند و شخصاً به امور انقلابي خود مي‌پردازد.

تفاوت مدير انقلابي با مدير غيرانقلابي در همين احساس مسئوليت است؛ مدير انقلابي براي اجراي هيچ يك از امور انقلابي دستور نمي‌دهد، بلكه خود در دل حادثه قرار مي‌گيرد.

انسان انقلابي شكست‌ناپذير و عزيز است

انسان انقلابي روحيه حركت و تحول دارد و جان و مال خود را به ميدان مي‌آورد و از هيچ سختي روي‌گردان نيست. هر چه اين روحيه در او پوياتر و زنده‌تر باشد، بهتر مي‌تواند با مقاومت و پايداري، اين مسير رو به جلو را طي كند و در همه حال نقايص و آسيب‌هاي كار خود را بررسي و با توانايي بالايي كه دارد آنها را رفع كند.

تفاوت انسان انقلابي با ديگر افرادي كه مي‌خواهند پيشرفت كنند در اين است كه برخلاف آنها كه همه چيز را در رسيدن به قدرت و اهداف دنيايي مي‌بينند، انسان انقلابي همچنان كه براي رفاه كشور، تأمين عدالت اجتماعى، ريشه‌كن كردن فقر و آبادسازى همه‌جانبه، تمام تلاش خود را مي‌كند، اما در عين حال استقرار ارزش‌هاى اسلامى در سراسر جهان و عمق بخشيدن به انگيزه‌هاى انقلابى خودش را فراموش نمي‌كند.

مي‌توان گفت انسان انقلابي اصلاً در چارچوب ماده نمي‌گنجد و به هيچ حدي از كمال قانع نمي‌شود. اوج گرفتن براي او بي حد و حصر است و انسان را بدون مرز و گسترده مشاهده مي‌كند و دقيقاً به همين دليل شكست‌ناپذير و عزيز مي‌شود.

البته اين براي دشمن بسيار گران و تحمل‌ناپذير است؛ چرا كه در طي سال‌هايي كه تفكر انقلابي در بين ملت‌ها، بخصوص ايران پيش آمده، هزينه‌هاي سنگيني را به آنها وارد كرده است، اما با اين حال انقلابي هرگز از مسير خود خروج نمي‌كند؛ چون در اين صورت ديگر انقلابي نيست. رمز انقلابي بودن پايداري در مسير حق است.

انسان انقلابي بيدار است و زنده كردن دل‌ها را تكليف خود مي‌داند

در انديشه انقلابي، همه انسان‌ها آفريده‌هاي خداوند و قطعات پازل هستي هستند، انسان انقلابي براي تمام بشريت دغدغه دارد و باورهاي انقلابي او را بر آن مي‌دارد تا آنچه را براي زنده شدن دل‌هاي مردم لازم است، به آنها منتقل كند.

نگراني او براي بشريت ستودني است و در هيچ گروه انساني ديگر قابل جستجو نيست. انسان انقلابي بيدار است و خود را جانشين خداوند روي زمين مي‌داند و تلاش خود را به كار مي‌بندد تا بتواند اين تفكر را تسري دهد.

همه راه‌ها را طي مي‌كند و نه تنها از هيچ مانع و قدرتي نمي‌هراسد، بلكه آنها را مي‌شكافد و عبور مي‌كند تا بتواند دل هاي يخ‌زده و تاريك انسان‌ها را به نور اسلام ناب روشن كند، حتي اگر در اين مسير جان خود را فدا كند.

انقلاب را اگر تمام شده فرض كني دنبال غنيمت هستي!

يك نكته مهم در مسير انسان‌هاي انقلابي اين است كه عده‌اي سعي در نااميد كردن و سياه‌نمايي دارند تا آنها را از مسير خود دور كنند؛ اين عده پس از انقلاب اسلامي، پايان انقلاب را اعلام كردند و به دنبال كار خود رفتند و به سهم خواهي پرداختند.

اما انسان انقلابي به پيروي از امام انقلابي خود هيچ وقت انقلاب را پايان يافته نمي‌داند، بلكه پيروزي امت ايران در برابر سلطه استكبار را نقطه شروع حاكميت اسلام ناب در سرتاسر جهان و نجات و سعادت همه انسان‌ها تلقي مي‌كند.

انسان انقلابي جبهه حق عليه باطل را تمام شده نمي‌بيند، بلكه ظاهر آن را مدام در حال تغيير مشاهده مي‌كند و فريب نمي‌خورد. انقلابي اگر راه را تا نيمه برود اساساً محكوم به مرگ است؛ به همين دليل در همه حال در اين جبهه حضور دارد و با همان انگيزه‌اي عمل مي‌كند كه در جبهه‌هاي هشت ساله عمل مي‌كرد.

در حالي كه اگر انقلاب را تمام شده در نظر بگيرد، ارزش خود را تا حدي از دست خواهد داد كه به دنبال غنيمت‌هاي مبارزه‌اي كه كرده برود؛ كما اينكه عده‌اي از انقلابيون طي سال‌هاي پس از انقلاب اين‌گونه عمل كردند و خود را از خيل انقلابيون منتظر خارج نمودند.

روحيه انقلابي بايد هميشه حفظ شود

روحيه انقلابي به تعبيري اين است كه انسان اسير حدود و مرزهاي تعيين شده ديگران نشود. خيلي از انسان‌ها در مقطعي انقلابي رفتار مي‌نمايند و نسبتاً خوب هم به تكليف عمل مي‌كنند، اما نقطه ضعف آنها در اين است كه فراموش مي‌كنند بايد در عين حال روحيه انقلابي خود را نيز حفظ كنند.

زمان مي‌گذرد و ناگهان متوجه مي‌شوند كه از مسير خود منحرف شده‌اند و ديگر آن عنصر مؤثر و بيدار نيستند و گرفتار شده اند، در حالي كه حفظ اين روحيه از بزرگترين پيروزي‌هاست.

انسان انقلابي بايد به طور مستمر پيوستگي خود را با انقلاب حفظ كرده و هميشه خود را در جبهه احساس كند، با نگاه دقيق همه چيز را رصد نمايدد و در اهدافي كه شايد هنوز به نيمه‌راه هم نرسيده، با اصرار و پيگيري تلاش كند و به مقصد نهايي انقلاب نظر داشته باشد.

در كنار اين حضور هميشگي در صحنه مبارزه، اسلام در بطن خود زندگي پر فراز و نشيب اهل بيت را دارد كه مي‌تواند مدام مثل خوني در رگ‌هاي يك انقلابي تزريق شود و او را زنده و مصمم نگه دارد. يكي از اين نقاط قوت‌بخش عزاداري امام حسين(ع) است كه به عنوان يك الگوي كامل انسان انقلابي قابل توجه و بررسي است.

اسلام انقلابي؛ تنها نجات‌بخش بشريت

بزرگترين انگيزه‌اي كه انسان انقلابي را به طي مسير خطيري كه در پيش دارد، وا‌دار مي‌كند زمينه‌سازي براي تشكيل نظام جهاني حضرت حجت (عج) است. اين تفكر والا باعث مي‌شود كه انسان انقلابي درگير مرزها نشود و دغدغه تمام بشريت را در فكر و ذهن بپروراند.

انقلابي سعي دارد تا يك الگوي جامع و كامل را در معرض ديد مردم جهان قرار دهد و ظرفيت‌هاي بالاي اسلام ناب را به منصه ظهور برساند. انسان انقلابي با تكيه بر خداوند متعال در اين راه گام برمي‌دارد و با موانعي كه دشمن در اين مسير قرار خواهد داد، قدرتمندانه برخورد كرده و به پيش خواهد رفت.

امروز اين وظيفه بيش از پيش سنگين شده است؛ چرا كه دنيا در حال بيدار شدن است و انتظار و نقطه اتكاي آنها به امت ماست كه تجربه‌هاي چند ده ساله خود را در اختيار آنها قرار دهند و نام اسلام ناب را نه تنها در سرزمين‌هاي اسلامي، بلكه در سراسر جهان اعتلا بخشند و آن را به عنوان تنها نجات‌بخش آنها به بشريت معرفي كنند.

تنها مكتبي كه توانايي دارد انسان‌ها را از ظلم و استكبار نجات دهد و متوجه ظرفيت‌هاي خود كند و به سوي كمال واقعي رهنمون شود، اسلام انقلابي است كه در حكومت جهاني حضرت موج مي‌زند و انسان‌ها را از خواب غفلت و بي‌خبري بيدار مي‌كند.

ادامه دارد ...

سه|ا|شنبه|ا|18|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن