تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817152246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«فجر محمد (ص)» در سالن اصلي تئا‌تر شهر روايت شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: «فجر محمد (ص)» در سالن اصلي تئا‌تر شهر روايت شد
سي امين جشنواره بين المللي تئا‌تر فجر در بخش جنبي جشنواره، ميزبان پرده خواني با موضوع پيروزي انقلاب اسلامي ايران است كه همه روزه پيش از اجراي نمايش‌هاي صحنه‌اي در يكي از تالار‌هاي جشنواره اجرا مي‌شود.
ايلنا: پرده خواني انقلاب اسلامي ايران شب گذشته ۱۷ بهمن ماه در سالن اصلي تئا‌تر شهر و در دو نوبت اجرا و مورد استقبال علاقمندان قرار گرفت.

پرده خواني انقلاب اسلامي، به مناسبت سي امين دوره جشنواره تئا‌تر فجر برگزار مي‌شود. البته به خاطر همزماني اين رويداد با ميلاد رسول اكرم (ص)، با محور ظهور اسلام آغاز شده و در ادامه به دوران با شكوه انقلاب اسلامي ايران اشاره داشت؛ بر همين اساس اين پرده خواني «فجر محمد (ص)» نام گذاري شده بود.

پرده‌اي كه ابوالفضل ورمزيار، از آن روايت مي‌كرد اختصاصا براي اجرا در سي امين جشنواره بين المللي تئا‌تر فجر طراحي شده است و براي نخستين بار باز شده است.
ورمزيار درباره خصوصيات اين پرده گفت: «ابعاد پرده ۵/۳ در ۵/۲ متر است و كار طراحي آن به عهده فرشيد و آرش لطفي بوده است. در طراحي آن تلاش شده روشي مدرن به همراه مؤلفه‌هاي كهن به كارگرفته شود تا مخاطب جشنواره بتواند با آن ارتباط برقرار كند.»

او همچنين درباره شاعراني كه پرده را از اشعار آن‌ها مي‌خواند گفت: «جنتي عطايي، الهامي كرمانشاهي و حتي فردوسي از شاعراني هستند كه از اشعار آن‌ها استفاده كرده‌ايم.»

پرده خواني «فجر محمد» با تشريح شاعرانه اوضاع سياسي و اجتماعي عربستان در زمان تولد حضرت محمد (ص) آغاز مي‌شود. اين اوضاع با اشرايط ايران پيش از انقلاب اسلامي شباهت دارد كه ورمزيار اين اين شباهت‌ها روايت مي‌كند. در واقع طلوع آفتاب پيامبر اكرم، مثل طلوع آفتاب انقلاب انگاشته شده و در مقابل، اصحاب ابرهه در سال عام الفيل، به ديكتاتور‌ها و دژخيماني كه بر ايران تسلط داشتند تشبيه شده‌اند.

ورمرزيار در اين رابطه گفت: «حضرت محمد (ص) زماني به دنيا آمد كه از آئين حضرت ابراهيم، حضرت موسي و حضرت عيسي هيچ اثري در دنيا باقي نمانده بود. در اين پرده توضيح مي‌دهم كه خداوند وعده داده است كه زمين را هيچ‌گاه از حجت خود خالي نگذارد و به همين دليل در چنين اوضاعي و درست در عام الفيل آفتاب عالم تاب حضرت محمد (ص) طلوع مي‌كند.»

وي افزود: «در ايران نيز در سال ۵۷ اوضاع بسيار شبيه سال تولد پيامبر اكرم بود و عده‌اي دژخيم با نخوت و غرور، در حال نابودي ملت ايران بودند كه با پيروزي انقلاب تومار زندگيشان در هم پيچيد.»

ورمرزيار در پايان، دو بيت از پرده را براي آشنايي بيشتر علاقه مندان بازخواني كرد:
ز موسي و عيسي و نوح خليل
نشان داشت آن شهريار جليل
خرد گشت در دست يك كس تمام
همانا محمد (عليه السلام).

پرده خواني «فجر محمد» تا پايان سي امين جشنواره بين المللي تئا‌تر فجر در سالن‌هاي محل برگزاري اين رويداد و در ميان اجرا‌ها به صحنه مي‌رود.

سي‌امين جشنواره بين‌المللي تئا‌تر فجر به دبيري رحمت اميني در مجموعه تئا‌تر شهر، تالار وحدت، تماشاخانه ايرانشهر خانه هنرمندان، تماشاخانه سنگلج، تئا‌تر مولوي، تالار حافظ، تماشاخانه مهر حوزه هنري و خانه نمايش تا ۲۲ بهمن ماه ادامه دارد.
پايان پيام

سه|ا|شنبه|ا|18|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن