تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816649021




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مجلس بالاخره تابوي سؤال از احمدي نژاد را شكست


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: مجلس بالاخره تابوي سؤال از احمدي نژاد را شكست
در حاليكه فقط 24 روز به برگزاري انتخابات مجلس نهم مانده است، مجلسي ها تابوي طرح سوال از احمدي نژاد را بالاخره شكستند.....اقدامي كه به اعتقاد ناظران بيشتر جنبه تبليغاتي دارد.
باهنر نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي در پايان جلسه علني امروز مجلس گفت: بحث سؤال از رئيس جمهور پس از كش و قوس‌هاي فراوان در رسانه‌ها، امروز به هيئت رئيسه مجلس رسيده است.

اين درحالي است كه نمايندگان مجلس در موضوع استيضاح وزير اقتصاد، اختلاص 3 هزار ميلياردي اخير و انحرافات اجراي قانون هدفمندي و ... مواضعي ضعيفتر از خواست عمومي مردم اتخاذ كردند اما اكنون كه نمايندگان به راي مردم نياز دارند در آستانه انتخابات طرح سوال از رئيس جمهور را مطرح مي كنند.

باهنر تصريح كرد: بر اساس ماده 196 پس از يك هفته چنانچه هنوز حداقل يك چهارم كل نمايندگان كه سؤال را امضا كردند از سؤال خود منصرف نشده باشند، رئيس مجلس موظف است در نخستين جلسه سؤال را قرائت كند و فورا براي رئيس جمهور ارسال كند؛ اين سؤال تا 48 ساعت تكميل و در دسترس نمايندگان قرار مي‌گيرد.

باهنر گفت: هم اكنون نمايندگان سؤال كننده حاضر در كميسيون‌ها اعلام كرده اند از سؤال‌شان منصرف نشده اند، براساس اين، مجلس موظف است متن سؤال را قرائت و به رئيس جمهور ارسال كند تا پس از يك ماه وي در مجلس حاضر شوند و به سؤالات نمايندگان پاسخ دهند.

سپس اميدوار رضايي متن سوال از رئيس جمهور را به شرح زير قرائت كرد.

هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي

با اهداي سلام به استناد مواد 196 و 197 آئين‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي امضا كنندگان سؤال از رئيس جمهور در جلسه روز چهارشنبه 12 /11 /90 ساعت 7:15 در محل كميسيون تلفيق گزارش نمايندگان سؤال كننده از نمايندگان رئيس جمهور را استماع كردند و پس از تبادل نظر بر اين مطلب اتفاق نظر داشتند كه يكي از پاسخ‌ها قانع كننده نبود. لذا ضروري است براي رفع ابهامات و حسن تفاهم مجلس و دولت و آگاهي ملت سؤالات ذيل به ترتيب اولويت توسط رئيس جمهور محترم در صحن علني مجلس پاسخ داده شود:

1- چرا قانون تسهيلات ارزي براي متروي تهران و كلانشهرها و حمل و نقل عمومي ساير شهرها عليرغم نياز مبرم اين شهرها به روانسازي ترافيك خصوصا با آغاز هدفمندي يارانه‌ها، حامل‌هاي انرژي، ابلاغ و اجرا نشد.

2- طبق آمار اعلام شده از سوي برخي مسئولين اقتصادي نرخ رشد اقتصادي كشور در سال 89 حدود 4.5 درصد بوده و اگر نرخ اعلام شده از سوي صندوق بين‌المللي پول را بپذيريم، به حدود 3 درصد بوده است در حالي كه طبق برنامه بايد حداقل 8 درصد باشد؛ آيا اين امر حاكي از ضعف مديريت اقتصادي كشور نيست؛ همچنين با اين نرخ رشد آيا ممكن است يك ميليون و 600 هزار شغل در كشور ايجاد شده باشد.

3- در اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها سهم بخش توليد صنعتي و كشاورزي تا كنون به درستي پرداخت نشده و باعث گران تمام شدن هزينه توليد كالا و محصول و آسيب ديدن بنگاه‌هاي اقتصادي شده است؛ چرا دولت مقيد به اجراي قانون مجلس نيست.

4- مقاومت 11 روزه جنابعالي در مقابل حكم حكومتي رهبر انقلاب مبني بر ابقاي حجت‌الاسلام مصلحي وزير محترم اطلاعات چه توجيهي دارد.

5- اين سخن جنابعالي كه مجلس در راس امور نيست، چه هدفي را دنبال مي‌كند.

6- وزير ورزش و جوانان پس از 5 ماه از ابلاغ قانون تشكيل وزارت ورزش و جوانان با نامه‌اي غيرمعمول به مجلس معرفي شد. آيا اين امر نوعي تلاش براي گريز از اجراي قانون نيست.

7- مبلغ هزار و 500 ميليارد تومان بودجه ارتقاي شاخص‌هاي فرهنگي كشور در قانون بودجه سال 1389 چگونه هزينه شده است.

8- چه ضرورتي وجود داشت آقاي منوچهر متكي وزير سابق امور خارجه در زمان ماموريت خود به سنگال عزل شود، به طوري كه علاوه بر تحقير شخصيت ايشان نظام جمهوري اسلامي ايران در سطح جهان آسيب ببيند.

9- چرا جنابعالي با علم به اينكه انتقاد از برخي مجريان قانون عفاف و حجاب در رسانه ملي موجب كاهش اقتدار نظام در اين حوزه و بدتر شدن وضع پوشش اسلامي در جامعه خواهد شد در برنامه زنده تلويزيوني ضمن متهم كردن برخي مجريان اين قانون برخلاف اجماع فقها بر وظيفه دولت اسلامي در آن مرتبه از امر به معروف و نهي از منكر كه نيازمند اعمال قانون است، با اعلام اين مطلب كه راه حل اين مسئله منحصر به كار فرهنگي است از دولت سلب مسئوليت نموديد و پس از مخالفت گسترده مراجع تقليد، ائمه جمعه، علماي بلاد و نمايندگان مجلس با سخنان شما در مصاحبه زنده تلويزيوني بعدي اعلام كرديد كه سخن من همان است كه گفتم؛ اين رفتار شما چگونه توجيه مي‌شود.

10- چرا نظريه ترويج مكتب ايراني به جاي مكتب اسلام را كه توسط رئيس دفتر شما بيان شد عليرغم ضديت با مباني انقلاب اسلامي و مخالفت قاطبه مراجع عظام تقليد و علماي بزرگ و دلسوزان نظام تائيد و بر آن تاكيد نموده و باعث تنزل جايگاه انقلاب اسلامي و زنده شدن تعصبات قومي در ميان مسلمانان و سوءاستفاده مخالفان وحدت اسلامي گرديديم. اصولا چرا ازگروه موسوم به جريان انحرافي عليرغم هشدار و اعلام خطر علماي بزرگ اعلام برائت نمي‌كنيد. بلكه از اين افراد دفاع مي‌نماييد.

باهنر نائب رئيس مجلس پس از قرائت طرح سؤال از رئيس جمهور تاكيد كرد: مجلس بدون موضع گيري، موظف است اصول قانون اساسي را طبق آئين نامه مجلس رعايت كند. براساس ماده 196 آئين‌نامه اين متن را در اسرع وقت به رئيس جمهور ارسال مي كند و در اختيار نمايندگان هم قرار مي‌دهد و پس از نيمه دوم اسفند، با تفاهم صورت گرفته با رئيس جمهور، وي در جلسه علني حاضر و به اين سوالات پاسخ‌ مي دهند.

سه|ا|شنبه|ا|18|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن