تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816166512




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در جلسه آسيب‌شناسي سينماي خراسان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در جلسه آسيب‌شناسي سينماي خراسان
خبرگزاري فارس: منتقد سينما گفت: سينماي خراسان نيازمند ساخت فيلم‌هاي بومي و بومي‌گراست.


به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، مهدي آب‌بر صبح امروز در جلسه آسيب‌شناسي سينماي خراسان كه با حضور سينماگران استان برگزار شد، اظهار داشت: در بحث فيلم‌سازي هميشه با آسيب‌هاي بسيار زيادي همراه بوديم ضمن اينكه بيشترين آسيب از اراده سنگين و ناپيداي سينماي خراسان است.

كارگردان فيلم تصوير آخر با اشاره به شخصيت مستقل سينماي استان اظهار داشت: توليد كنندگان خود با هزينه شخصي در استان فيلم‌سازي مي‌كنند و هيچ گاه شاهد كمك از ساير دستگاه‌ها در اين زمينه نبوديم.

اين منتقد سينما افزود: بسياري از فيلم‌هاي ساخته‌شده توسط خراساني‌ها ضمن نداشتن مشتري در استان به طور ناباورانه در تهران به طور ويژه به فروش مي‌رسد.

وي ياد آور شد: توهين به فيلم و فيلم‌ساز خراساني خارج از سازمان از جمله رسوم جديد صدا و سيما مركز خراسان رضوي است.

*سينماي استان نيازمند ساخت فيلم‌هاي بومي و بومي‌گراست

آب‌بر خاطر نشان كرد: سينماي استان نيازمند ساخت فيلم‌هاي بومي و بومي‌گراست و ضمن انتظار حمايت از ارشاد و ديگر دستگاه‌ها، افرادي با درك بومي‌گرا بايد وارد صحنه شوند.

*سينماي انكار ناپذير خراسان از ياد مسئولان رفته است

كارگردان فيلم جايزه‌اي براي او همچنين در اين جلسه گفت: سينما راه ارتباط مردم با يكديگر، دغدغه اهالي سينما و زمينه خوشحالي مردم است.

مهدي رضازاده اظهار داشت: در ابتداي كار فيلم‌سازي در استان ما با مشكلاتي و دستگاه‌ها با هيجاني باور نكردني همراه شدند ولي پس از گذشت اندكي زمان مسئولان از ادامه كار سر باز زدند.

وي افزود: مسئولان ضمن از ياد بردن سينما، هيچ دغدغه‌اي در اين باره ندارند و بايد سينماي انكار ناپذير خراسان رضوي را از ياد نبريم.

رضازاده آموزش ضعيف، نبود سرمايه‌گذار مطرح، نبود انجمن صنفي كارگردانان و تهيه كنندگان و نبود موسسه توسعه سينمايي در استان را از جمله عوامل كمرنگ‌بودن سينماي استان عنوان كرد و حجت‌الاسلام علي نهاوندي را يكي از بهترين مديران صدا و سيماي استان خراسان رضوي پس از انقلاب خواند.

*احترام و دعوت به كار وظيفه اصلي مديركل صدا و سيما است

علي پروين‌فر نيز با اشاره به نگاه ضعيف مسئولان به سينما و سينماگران استان اظهار داشت: بي خبري مسئولان از هنرمندان، نبود امكانات حرفه‌اي، ساخت‌هاي سفارشي و نبود بستر ارائه و پخش صحيح فيلم در استان را از عامل تاريكي اين صنعت ذكر كرد.

پروين‌فر با اشاره به ورود نكردن استانداري در بحث فيلم‌سازي فرهنگي اظهار داشت: بخش معاونت فرهنگي استانداري خراسان رضوي اگر وجود داشته باشد به كارگردانان تهراني بها و هزينه مي‌پردازد.

وي با اشاره به ساخت فيلم‌هاي سرداران شهيد، فيلم‌هاي فرهنگي و هنري و فيلم‌هاي ساير ارگان‌ها توسط سينماگران تهراني، يادآور شد: سينماگران خراساني داراي اتحاد و همبستگي نيستند ولي داراي شعار و هدف خاص هستند.

علي پروين‌فر گفت: ما به صدا و سيماي خراسان رضوي نگاه تك بعدي نداريم بلكه به عملكرد نادرست آنها به طور شفاف مي‌نگريم.

وي با اشاره به فعاليت ضعيف شبكه استاني خراسان رضوي در مقايسه با ديگر استان‌ها گفت: احترام و دعوت به كار از جمله وظايف اصلي مديركل صدا و سيماي استان خراسان رضوي است.

اين منتقد سينما در انتقادهاي صريح خود از بي جراتي مديران فرهنگي استان در رابطه با ساخت فيلم‌هاي فرهنگي ياد كرد و گفت: چرا بايد فيلمنامه مذهبي كارگردان خراسان رضوي به فيلمنامه كارگردان تهراني ترجيح داده نشود.

همچنين تهيه‌كننده فيلم جايزه‌اي براي او در اين جلسه گفت: ما در اين برهه زماني شاهد وجود تشكيلاتي به اسم صدا و سيما هستيم كه فقط حضور فيزيكي دارد.

مهدي مسگران با اشاره به بازي‌دادن سينماگران خراساني توسط مسئولان گفت: در صدا و سيما خراسان رضوي انحصارطلبي و نگاه متكبرانه نسبت به فيلم‌سازان خارج از استان موج مي‌زند كه سبب خشم سينماگران استان شده است.

وي افزود: در صورت رويت آثار مطلوب و با كيفيت در سينماي استاني اين عمل كاملا مورد سپاس است ولي در عين حال اينگونه نيست.

اين منتقد سينما ياد آور شد: براي ضبط يك پلان از سر در ورودي صدا و سيما با 15 روز معطلي، 12 ساعت سرگرداني در روز ضبط و در آخر خواستار فيلمنامه شدند كه پس از رويت به ما اجازه ضبط اين پلان را ندادند.

وي با ابراز اميدواري از استفاده نكردن ميز به عنوان سنگر مسئولان، اظهار داشت: در شهرداري اساس بودجه‌ها به دست سينماگران غير مشهدي و خراساني صرف مي‌شود.

مسگران افزود: سينماگران خراساني ضمن داشتن كار و پيشنهاد از تهران شاهد حضور تهراني‌ها در كارهاي شهرداري مشهد، استانداري خراسان رضوي و صدا و سيماي خراسان رضوي هستند.

اين منتقد سينما از حضور حرم رضوي، آرامگاه فردوسي، تنوع جغرافيايي در استان و وجود خرده فرهنگ‌ها به عنوان موقعيت‌هاي بي‌نظير در امر فيلم‌سازي در استان ياد كرد و سطح فيلم‌سازان خارج از سازمان صدا و سيما را بالاتر از كارگردانان داخل صدا و سيما عنوان كرد.

ديگر كارگردان استان همچنين گفت: سال گذشته از سيماي استاني شاهد مستندي بلند بودم كه داراي هيچ يك از استانداردهاي سينمايي نبود.

امير اطهر سهيلي افزود: اين فيلم را نقد كردم ولي هيچ رسانه‌اي حاضر به چاپ نقد من نشد چرا اينكه فرهنگ نقدپذيري پايين است.

وي خواستار ايجاد فرهنگ عدالت و نقد پذيري در جامعه شد.

انتهاي پيام/م10

سه|ا|شنبه|ا|18|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن