تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كاغذى را كه روى آن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم نوشته شده است از روى زمين برد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816944747




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس چهارمين كنفرانس حمايت از فلسطين: كشورهاي اسلامي وحدت خود را بازيابند در پناه مقاومت گروه‌هاي جهادي، رژيم صهيونيستي و آمريكا نمي‌توانند سخنان درشت بگويند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس چهارمين كنفرانس حمايت از فلسطين: كشورهاي اسلامي وحدت خود را بازيابند در پناه مقاومت گروه‌هاي جهادي، رژيم صهيونيستي و آمريكا نمي‌توانند سخنان درشت بگويند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

رييس چهارمين كنفرانس بين المللي حمايت از فلسطين عنوان كرد: كنفرانس تهران در خلال دو روز بحث جدي كمك به مردم شريف غزه در جهت بازسازي را همچنان اولويت امروز كشورهاي اسلامي مي‌داند كه نبايد با اين موضوع انساني، كشورهاي غربي بازي كودكانه نمايند و كمك‌رساني به ملت فلسطين و غزه را گروگان اميال رژيم صهيونيستي كنند كه اين بازي ناجوانمردانه با پول كثيف است.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، علي لاريجاني شب گذشته در مراسم اختتاميه چهارمين كنفرانس بين‌المللي حمايت از فلسطين در سالن اجلاس سران كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي گفت: بايد به ملت فلسطين و همه بيداردلان حق داد كه در قبال ظلم و ستم وحشيانه رژيم صهيونيستي، نفرين ابدي را نثار آنان كنند، چرا كه حادثه‌اي كه در سرزمين فلسطين رخ داد، در تاريخ بشر كم سابقه است. عده‌اي را به زور از سرزمين خود اخراج كنند و ميليون‌ها نفر آواره و ميليون‌ها نفر در گروگان آنها در سرزمين‌هاي اشغالي و آنها را از حقوق اوليه حيات سلب كرده‌اند و همزمان با صداي كلفت، آنان را تروريست خطاب مي‌نمايند و با فريب‌كاري نداي صلح‌طلبي سر مي‌دهند، اين وضعيت براي مردم فلسطين مظلوميت مضاعف ايجاد كرده است. متاسفانه عده‌اي هم در منطقه همين سخنان را با لفافه دلسوزي و واقع‌نگري تكرار مي‌كنند.

رييس چهارمين كنفرانس حمايت از فلسطين با بيان اين‌كه سوال اصلي اين است، در چنين شرايط ظالمانه، سخن از چه صلحي مي‌كنيد صلح با كه؟ و نتيجه اين صلح چه موضوعي را حل مي‌كند؟، افزود: اگر موضوع فلسطين، آواره‌سازي مردم فلسطين از سرزمين خود با زور است تا كشوري خيالي ايجاد گردد، صلح پاسخ به چه موضوع است، پاسخ به ظلم به مردم فلسطين يا پاسخ به نياز رژيم صهيونيستي؟ در واقع در همه تئوري‌هاي صلح كه مطرح شده چه از زبان آمريكايي‌ها و اروپايي‌ها و يا بعضا از لسان اعراب، واژه با ارزش صلح را سپر خواسته مستتري قرار داده‌اند كه آن خواسته پاسخگوي نياز رژيم صهيونيستي بوده است تا رفع ظلم از ملت فلسطين.

لاريجاني ادامه داد: اگر صورت مساله چنين است، از پيمان اسلو تا امروز كه چندين تئوري صلح مطرح گرديد و آخرين آن طرح شتابزده بوش در آناپوليس بود، كداميك از اين تئوري‌ها مجال توفيق در صحنه عمل پيدا كرد؟ با اين‌كه ظاهر آنها به واژه گوشنواز صلح مزين شده بود و در نحوه‌ تحقق آنها بر حسب شرايط زماني و مكاني از ساز و كارهاي متفاوت استفاده شد، پس چرا هيچكدام توفيق نيافت؟

رييس مجلس خاطرنشان كرد: ريشه عدم توفيق در برخورد سهل‌انگارانه و بلكه مزورانه كشورهاي بزرگ با حقوق يك ملت است كه برخي كشورهاي منطقه هم با تغافل آن سخنان را تكرار يا بزرگ نمودند، آنها به جاي احترام به حقوق يك ملت، صورت مساله را پاك كردند و به جاي آن مساله ديگر نوشتند و تلاش كردند با رفت و آمدهاي زياد و تشكيل زنجيره‌اي از كنفرانس‌ها مساله تصنعي خود نوشته را حل كنند نه حقوق ملت فلسطين را.

وي ادامه داد: اما سنت تاريخ اين نيست كه اينگونه پاك كردن زوري صورت مساله‌ها در تاريخ جهان، باعث محو شدن واقعي آنها شود، بلكه اين بار مساله با روحيه‌ عصيان ظاهر مي‌شود. كرارا مي‌گويند چرا در فلسطين شاهد خشونت هستيم و بايد به اين خشونت‌ها خاتمه داد!

رييس مجلس گفت: جداي از فريب‌كاري نهفته در اين سخنان كه هميشه خشونت وحشيانه از جانب اسراييل بوده است، اما سوال اين است اگر شما با اين روش‌ها جز دفاع از خود در مقابل خشونت اسراييل و ناديده‌انگاري بين‌المللي براي ملت فلسطين راهي باقي گذاشته‌ايد؟ كداميك از وعده‌هاي صلح عملي گرديد.

لاريجاني با بيان اين‌كه پيمان اسلو بر دو پايه استوار بود، يكي تاسيس حكومت خودگردان فلسطين و ديگر انجام مذاكرات براي حل مسائل ديگر مثل قدس، پناهندگان شهرك‌ها، آب و ... گفت: تصور اين بود كه همه اراضي كرانه‌ باختري به جز چند پادگان يعني حدود 90 درصد خاك در اختيار فلسطيني‌ها قرار مي‌گيرد، آيا چنين شد؟

به گفته رييس مجلس امروز نياز به راهي نو بر مبناي عدالت و واقع‌نگري است، اما اين راه، مانورهاي تبليغي آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي نيست كه بعد از هر ماجراجويي طراحي شده و سازمان‌يافته اسراييل و آمريكا، عده‌اي كه تخصص در واسطه‌گري پيدا كرده‌اند، ميدان‌داري كنند تا به اسراييل جايزه كشتارها را بدهند، نظير آنچه بعد از فجايع غزه رخ داد و عده‌اي قصد داشتند به عنوان وساطت، غزه را به مزايده بگذارند كه ملت فلسطين و حماس پاسخ محكم به آنها دادند.

لاريجاني با تاكيد بر اين‌كه سرداران رژيم صهيونيستي و آمريكا بايد از گذشته درس بياموزند كه زمانه قتل و غارت و زورگويي سر آمده است و شرايط براي تكرار قتل‌عام‌هايي نظير دير ياسين و مسجدالخليل و صدها مورد ديگر فراهم نيست، عنوان كرد: رفتار زورگويان آنان نظير آنچه در جنگ 33 روزه و بعد در جنگ 22 روزه غزه ايجاد نمودند، جز سرافكندگي در ميدان عمليات و بي‌آبرويي در صحنه‌ جهاني براي آنان دستاوردي نخواهد داشت.

به گفته وي كشورهاي اسلامي در حمايت از فلسطين جداي از اداي وظيفه اسلامي، به نوعي از منافع و امنيت ملي خود نيز صيانت كرده‌اند و نبايد منت بر سر ملت فلسطين بگذارند، در پناه مقاومت حزب‌الله، حماس و ساير گروه‌هاي جهادي بود كه رژيم صهيونيستي و آمريكا امروز در موقعيتي قرار ندارند كه بتوانند سخنان درشت بگويند و يا اقدامات ناشيانه گذشته را تكرار كنند، اما اين گفته ماربرژينسكي از حافظه تاريخي حذف نمي‌شود كه كشورهاي بزرگ منطقه بايد كوچك‌تر شوند.

رييس چهارمين كنفرانس بين المللي حمايت از مردم فلسطين گفت: اگر كشورهاي اسلامي با يكديگر همكاري ننمايند و در مقابل اسراييل يكصدا نباشند و از مقاومت فلسطين حمايت نكنند نبايد ترديد داشت كه در شرايط قدرت اسراييل وضعيت آنان نيز اينگونه نخواهد بود. مورد نقد آن را در ماجراجويي اخير عليه سودان مشاهده مي‌كنيد كه با كمال پررويي به خاطر ايجاد فضاي فشار بر سودان و منفعل نمودن اين كشور يك حكم سياسي صادر نمودند. هر چند دوستان سوداني به نيكي مي‌دانند كه اين اقدام آمريكا و برخي كشورهاي غربي نوعي فرار به جلوست و دقيقا همان كاري را بايد انجام دهند كه نيروهاي مقاومت فلسطين در مقابل اسراييل انجام دادند يعني ايستادگي غيرتمندانه.

لاريجاني ادامه داد: از طرفي ما نيز در اين كنفرانس اعلام مي‌كنيم ما در كنار برادران سوداني هستيم و از موضع مترقي آن كشور حمايت مي‌كنيم. پرونده‌ آمريكا در بحث حقوق بشر مبتذل‌تر از اين حرف‌هاست كه مدعي كشور ديگري شود، با اين آقدامات مفتضح در ابوغريب و گوانتانامو و حمايت از نسل‌كشي اسراييل و صدها مورد ديگر.

وي با تاكيد بر اين‌كه ما هنوز نشانه‌اي از تغيير رفتار آمريكا نسبت به مسلمانان علي‌العموم و مردم فلسطين به خصوص مشاهده نكرده‌ايم، افزود: ولي انصافا از زبان پيچيده‌تري استفاده مي‌كنند، لذا توصيه نخست به كشورهاي اسلامي اين است كه وحدت خود را بازيابند و تصور نكنند غرب اعتنايي به منافع آنان خواهد داشت. دوستي آنها تا زماني است كه كشورهاي اسلامي در دستان آنان قرار داشته باشند و از اين رهگذر فايده‌اي براي آنان پديد آورد و گرنه اينان همان كشورهايي هستند كه در طي دو جنگ اول و دوم جهاني در قرن بيستم بيش از مجموع جنگ‌هاي چهار هزار سال گذشته تلفات انساني ايجاد نموده‌اند.

رييس مجلس ادامه داد: با همين روحيه‌ نسل‌كشي در اشغال عراق بيش از 800 هزار نفر عراقي را كشته و مجروح نمودند؛ لذا بررسي تاريخ گذشته نشان مي‌دهد منافع ملت‌هاي اسلامي در همگرايي و وحدت و مناسبات عميق‌تر با يكديگر است.

لاريجاني همچنين خطاب به برادران فلسطيني توصيه كرد كه متاسفانه روابط بين‌المللي علي‌رغم ظاهر صلح‌طلبانه، ماهيتي زورگويانه دارد. صراط پيروزي شما بر محور مجاهدت و مقاومت رقم خورده است. در كنار روشنگري مستمر، راه جهاد في سبيل‌الله، راه فلاح و رستگاري است. شما در اين راه، ياران فداكاري خواهيد داشت كه بسيار ارزشمندتر از رايزني‌هاي سبك و بي‌وزن برخي كشورهاست كه گاه بر مبناي دلسوزي آن را طرح مي‌كنند.

وي با اشاره به اين گفته افلاطون فيلسوف بزرگ كه آرايش زندگي گذران درستي مردان شريف است نه زور و ستم و گوهر همتي با نزاع وسيع، گفت: وحدت همه‌ نيروهاي فلسطيني حول مقاومت عزت و سرافرازي آنان را فراهم مي‌كنند. همانگونه كه در سال‌هاي اخير مشاهده نموديد، آيا لبنان در پناه مقاومت عزيز نشد؟ آيا غزه در پناه مقاومت سرافراز نشد؟

وي ادامه داد: برادران فلسطيني، اين سرمايه ارزشمند در پناه مقاومت و روحيه جهادي حاصل شده و شما به خوبي مي‌دانيد پشت ميز مذاكره كشورهاي زورگو چيزي به كسي هديه نمي‌دهند، همانگونه كه در موضوع هسته‌اي ايران، جمهوري اسلامي با مقاومت قدرت فناوري خود را تثبيت نمود. البته ديپلماسي مذاكره ارزشمند است وقتي كه با اسلوب حق‌مدارانه توام باشد كه امروز چنين نيست.

لاريجاني افزود: هر چند آمريكا و غرب در مقابل مقاومت همان حرف‌هاي تكراري گذشته را مي‌زنند، اما بدانيم گاهي زبان آنها مجاب نمي‌شود، ولي روح آنان مجاب مي‌گردد و نبايد توجهي به لفاظي‌هاي رژيم صهيونيستي كرد كه علي‌رغم شكست در مقابل مقاومت، اين روزها همچنان بر طبل جنگ مي‌كوبند، اسراييلي‌ها همچون خروسي نوپا هستند كه در مبارزه با حريف از پا درآمده، اما همچنان بانگ پيروزي سر مي‌دهد.

رييس مجلس خاطرنشان كرد: كنفرانس تهران با مشاركت مجالس كشورهاي اسلامي منادي وحدت دولت‌ها و ملت اسلامي و موضوع فلسطين را محور همدلي كشورهاي اسلامي مي‌پندارد كه در پناه اين وحدت، تمامي گروه‌هاي فلسطيني مي‌توانند با استراتژي مقاومت از پشتيباني همه مسلمين برخوردار گردند.

رييس چهارمين كنفرانس بين‌المللي حمايت از فلسطين خاطرنشان كرد: كنفرانس تهران بازگشايي گذرگاه‌ها براي مددرساني به ملت فلسطين را ضروري مي‌داند كه در هيچ حالي شرط‌بردار نيست و جزء حقوق اوليه آنان است و از كشورهاي منطقه مي‌خواهيم در اين زمينه سهل‌انگاري و تغافل ننمايند و مراقبت داشته باشند كه غرب حيثيت و آبروي آنان را وجه‌المصالحه اميال خويش قرار ندهد.

به گفته وي كنفرانس تهران، ماجراجويي اخير آمريكا و برخي كشورهاي بزرگ در مورد كشور برادر سودان را محكوم و آن را دسيسه‌اي براي منفعل ساختن اين كشور مي‌داند و از كشور دوست و برادر سودان حمايت همه‌جانبه مي‌نمايد.

لاريجاني گفت: كنفرانس تهران، تا احقاق حقوق ملت فلسطين خود را موظف به اقدام مي‌داند و به همين دليل كميته دائمي پيگيري را داير مي‌نمايد.

رييس چهارمين كنفرانس بين المللي حمايت از فلسطين در پايان از حضور حضار سپاسگزاري و ابراز اميدواري كرد: در آينده كنفرانس فلسطين در قدس شريف به ميزباني دولت فلسطين و مقاومت برگزار گردد.

انتهاي پيام

جمعه|ا|16|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن