تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816610972




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهى به تحولات بورس هاى جهان


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: نگاهى به تحولات بورس هاى جهان
به گزارش پايگاه اطلاع رسانى بازار سرمايه، شاخص هاى بورسى در كشورهاى آسيايى، آمريكايى و اروپايى همچنان در حال كاهش است. شاخص سهام استراليا كه به پايين ترين حد خود در پنج سال گذشته رسيد.
بـازار سهـام
«آمريكــا»
با وجود افزايش دور از انتظار سود برخى شركت هاى مطرح پذيرفته شده در بورس هاى آمريكا مانند گوگل، جنرال الكتريك و زيراكس و افزايش شاخص سهام بورس هاى آمريكايى در اواخر هفته گذشته، بورس هاى آمريكايى هفته را با كاهش شاخص به پايان رساندند. شاخص سهام بورس برزيل نيز در اواخر هفته افزايش يافت كه علت آن افزايش قيمت نفت و فلزات و نيز سخنان رئيس جمهور جديد آمريكا مبنى بر طرح برنامه ۸۲۵ ميليارد دلارى آمريكا بود. افزايش قيمت نفت خام كه افزايش قيمت سهام شركت هاى پذيرفته شده در بورس كانادا را به همراه داشت و همچنين رونق شركت هاى فعال در معادن طلا در اين كشور، باعث تغيير جهت منفى بورس كانادا در اواخر هفته شد.تخصيص سود از سوى شركت هاى آمريكايى به سرمايه گذاران بيشترين كاهش را در نيم قرن گذشته شاهد بوده و از اين رو سرمايه گذارانى كه به اين ميزان پول متكى اند را به شدت نگران كرده است.از سوى ديگر شاخص قيمت مصرف كننده در آمريكا براى نخستين بار در ۵۰ سال گذشته به 7/۰ درصد رسيد و هراس از پديده ضد تورم را برانگيخت.
«اروپـــا»
به علت افزايش نگرانى از بحران جهانى اقتصاد، شاخص سهام اروپا (DJ STOXX600) براى پنجمين روز پياپى كاهش و به پائين ترين حد خود در دو ماه گذشته رسيد. ساير شاخص هاى اروپايى نيز هفته را با كاهش به پايان رساندند. از جمله عوامل موثر بر تحرك بازارهاى سهام در هفته آينده مى توان به تصميم بانك مركزى آمريكا نسبت به نرخ بهره، گزارش اطمينان مصرف كنندگان در آمريكا، فعاليت تجارى در آلمان و درآمد شركت هاى مطرحى نظير رويال داچ شل، نوارتيس و زيمنس اشاره كرد.
«آسيــا»
به علت افزايش نگرانى از بحران مالى جهانى و تأثير سوء آن بر سوددهى شركت ها، شاخص سهام آسيايى براى سومين هفته پياپى كاهش يافت. همين امر كه پيش بينى شركت هاى بزرگ ژاپنى نظير سونى را تحت تأثير قرار داده، كاهش شاخص بورس توكيو براى سومين ماه پياپى را نيز به همراه داشت. علت كاهش شاخص سهام استراليا كه به پايين ترين حد خود در پنج سال گذشته رسيد، اظهارات دبيركل سابق بانك مركزى اين كشور مبنى بر تداوم ركود اقتصادى بود. اما به گفته UBS، در پى خريد اوراق مشاركت از سوى بانك هاى مركزى آمريكا، بريتانيا و ژاپن به عنوان بخشى از اقدامات محرك اقتصادى، انتظار ميژرود كه شاخص سهام آسيايى افزايش يابد.
بـازار كـالا
به علت آشفتگى در بازارهاى جهانى اوراق بهادار و افزايش تقاضاى خريد فلزات قميتى، قيمت طلا در بازارهاى نيويورك و لندن به بيش از ۹۰۰ دلار در هر اونس رسيد كه در سه ماه گذشته بى سابقه بود. قيمت نقره نيز در اين دوره افزايش يافت. پس از وقوع زمين لرزه در بخش هايى از شيلى به عنوان بزرگترين عرضه كننده مس در جهان، قيمت اين فلز براى نخستين بار در هفته افزايش يافت.علت افزايش قيمت ذرت، شايعه كاهش توليد اين محصول كشاورزى در آرژانتين و برزيل به عنوان دو كشور بزرگ صادركننده ذرت پس از آمريكا بود. همچنين علت افزايش قيمت شكر در هند كه به بالاترين حد خود در دو ماه گذشته رسيد، كاهش ذخاير داخلى اين فرآورده در هند بود. در اين راستا دولت هند مقررات گمركى واردات شكر به هند را تسهيل كرد.
بـازار انـرژى
به علت وفادارى اعضاى اوپك نسبت به كاهش توليد نفت خام و شايعه كاهش ذخيره سازى نفت و خريد كالا از سوى سرمايه گذاران به عنوان ابزار جايگزين سهام و اوراق قرضه، قيمت نفت خام به بالاترين حد خود در دو هفته گذشته رسيد. پيش بينى مى شود كه اوپك ميزان توليد نفت در ماه جارى را ۵ درصد ديگر كاهش دهد. در پى تعميق ركود اقتصادى و كاهش تقاضاى سوخت حرارتى و صنعتى، قيمت گاز طبييعى به پايين ترين حد خود در دو ماه گذشته رسيد. از اين رو موسسه JPMorgan & Chase چشم انداز قيمت آتى گاز طبيعى در سال ۲۰۰۹ را به طور متوسط با ۲/۵ درصد كاهش پيش بينى كرده است.
بازارهاى در حال توسعه
پس از اعلام بانك مركزى روسيه مبنى بر اعطاى مجوز كاهش ۱۰ درصدى ارزش روبل جهت كمك به حفظ ذخاير ارزى اين كشور، ارزش روبل روسيه در اين هفته تضعيف شد. رئيس جمهور اوكراين از روسيه درخواست كرد كه پيمان مربوط به واردات گاز طبيعى از اين كشور را مورد بازنگرى قرار دهد، وى اين پيمان را «كاپيتاليسيون» ناميده است. عرضه گاز طبيعى به اتحاديه اروپا در دو هفته گذشته به علت بروز مناقشه بين اوكراين و روسيه مورد اختلال قرار گرفته است.

چهارشنبه|ا|9|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن