تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817318373




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبر خوش خانم وزير براي رفع نگراني مردم؛ نه كمبود دارو نداريم، نه افزايش قيمت


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: خبر خوش خانم وزير براي رفع نگراني مردم؛ نه كمبود دارو نداريم، نه افزايش قيمت
اين روزها و با افزايش نرخ ارز در بازار آزاد، زمزمه‌هاي متعددي در خصوص كمبود دارو و افزايش قيمت انواع دارو، به‌خصوص داروهاي وارداتي و يا داروهاي خاص با منشاء خارجي به گوش مي‌رسد. روز گذشته اما دكتر مرضيه وحيددستجردي، وزير بهداشت در واكنش به مباحث مطروحه مبني بر مشكل كمبود دارويي در كشور، صراحتا اعلام كرد كه در حال حاضر هيچ مشكل كمبود دارويي نداريم و قيمت دارو هم، فعلا افزايش نمي‌يابد. هفته گذشته، رئيس كميسيون بهداشت مجلس شوراي اسلامي از كاهش ذخيره دارويي كشور به واسطه عدم اختصاص ارز دولتي به دارو خبر داده بود.
دكتر مرضيه وحيددستجردي، با بيان اين كه 96 درصد از داروهاي مصرفي، در داخل كشور توليد مي‌شوند، به خبرنگاران گفت: ايران در توليد دارو حرف اول را در منطقه مي‌زند. خانم وزير با تاكيد بر اين‌كه در حال حاضر هيچ مشكل كمبود دارويي در كشور وجود ندارد، افزود: اما بايد در زمينه تامين داروها آينده‌نگري داشته باشيم و به حد كفايت براي آينده، دارو در نظر بگيريم. با هماهنگي صورت گرفته با بانك مركزي، ارز با قيمت گذشته در اختيار واردكنندگان دارو و واردكنندگان مواد اوليه گذاشته مي‌شود. به اين ترتيب مشكلي در زمينه تامين دارو نخواهيم داشت. وي تاكيد كرد كه با توجه به تغيير نرخ ارز، به هيچ وجه افزايش قيمت دارو را نخواهيم داشت.
اين در حاليست كه به تازگي رئيس مجمع عالي واردات، خواستار تامين ارز يك ميليارد دلاري مورد نياز براي صنعت 4 هزار ميليارد توماني داروي كشور، به نرخ مرجع شد. محمد حسين برخوردار، رئيس مجمع عالي واردات در گفت‌وگو با فارس، با ضروري دانستن توجه همه سازمان‌ها، سياستگذاران اقتصادي و ارزي و همچنين فعالان بخش دولتي و خصوصي به اقتصاد سلامت و معيشت، خواستار عكس‌العمل سريع مسئولان ارزي كشور جهت اختصاص ارز مرجع به فعالان حوزه دارو شد. وي در واكنش به هشدار رئيس كميسيون بهداشت مجلس شوراي اسلامي در خصوص عواقب ناگوار عدم اختصاص ارز دولتي به دارو، خواستار توجه بيشتر بانك مركزي به اين مقوله شد.
اما در رابطه با صحت و سقم ماجراي كمبودهاي احتمالي دارو در كشور يك روز پيش از خانم وزير، دكتر احمد شيباني، رئيس سازمان غذا و دارو هم در نشست اعضاي شوراي عالي نظام پزشكي كه با حضور وزير بهداشت برگزار شد، با اشاره به تاثير تحريم‌ها در زمينه دارو گفت: ‌هر چند دارو نبايد مورد تحريم قرار گيرد اما تنگناهايي در اين زمينه ايجاد شده و وزارت بهداشت پيش‌بيني‌هاي لازم را در اين زمينه انجام داده‌است.
به گزارش ايسنا، دكتر شيباني گفت: در بحث دارو سياست اصلي، تامين دارو و در دسترس بودن آن است. در مجموع با حمايت از توليد داخل و مديريت واردات، سعي در اجرايي شدن اين سياست داريم.
شيباني با اشاره به مطالعه باليني 330 قلم دارو و مقايسه با برندهاي اصلي گفت: تنها 7 قلم از اين داروها حداقل استانداردها را داشتند و مابقي، موارد استانداردها را در حد بسيار بالا و حتي بسيار بالاتر از استانداردهاي جهاني دارا بودند.
گفتني است حدود يك ماه پيش، معاون غذا و داروي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به افزايش قيمت داروهاي وارداتي در كشور گفت: اگر به مسئله قيمت‌گذاري داروها توجه نشود و اصلاحاتي در اين زمينه صورت نگيرد، صنايع داروسازي با مشكل مواجه مي شود و اين امر منجر به كمبود دارو در جامعه خواهد شد. احمد شيباني اواخر آذرماه در گفت‌وگو با ايرنا، با تاكيد براين‌كه در افزايش قيمت داروي وارداتي جز به ميزان تغيير نرخ ارز، افزايش قيمت ديگري صورت نگرفته‌است، افزود: وزارت بهداشت طبق قانون داراي كميسيون قانوني است كه قيمت داروها را بررسي مي‌كند.
وي تصريح كرد: صنايع داروسازي مانند هر صنعت ديگري با تغيير نرخ ارز و افزايش هزينه انرژي و هزينه‌هاي دستمزد روبرو است. معاون وزير بهداشت خاطرنشان كرد: هر سال در كميسيون قانوني وزارت بهداشت، قيمت داروها بررسي و يك تعديل قيمت انجام مي‌شود كه طبق آن، قيمت برخي ازاقلام دارويي افزايش و قيمت برخي ديگر، كاهش مي‌يابد. شيباني گفت: ميانگين افزايش قيمت داروهاي توليد داخل، بين پنج تا هفت درصد بوده كه رقم قابل قبولي است و به ميزان تغيير نرخ ارزي است كه ما شاهد آن هستيم.
معاون سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت هم پيش از اين گفته بود كه ذخيره قابل توجهي براي مواد اوليه و داروها در كشور موجود است و در مورد هيج دارويي، دچار كمبود نيستيم؛ همه داروها در داروخانه‌ها به وفور در دسترس است. دكتر محمدرضا شانه‌ساز با اشاره به تغيير نرخ ارز كه نگراني افزايش قيمت در زمينه داروها را به همراه داشته‌است گفت: امسال تنها 7.4 دهم درصد، افزايش قيمت داروها را داشتيم.

ارسال نظر

دوشنبه|ا|17|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن