تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813251680




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چطور ماشين لباسشويي را كم مصرف كنيم؟


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: چطور ماشين لباسشويي را كم مصرف كنيم؟
اين روز‌ها مصرف برق يكي از دغدغه‌هاي خانواده‌ها است و به نحوي تلاش مي‌كنند تا مصرف كمتري داشته باشند. وسايل آشپزخانه يكي از اين موارد است كه بايد به آن توجه داشته باشيم.
اين روز‌ها تنوع وسايل برقي و گرايش مردم به سمت اين وسايل، بخش خانگي را به يكي از پر مصرف‌ترين بخش‌هاي مصرف‌كننده در كشور تبديل كرده است. بطوري كه اين بخش حدود 33 درصد از مصرف برق در كشور را به خود اختصاص داده است. با بررسي‌هاي انجام شده مشاهده مي‌شود كه عمده هزينه برق خانواده‌هاي ايراني به استفاده از لوازم روشنايي و وسايل برقي خانگي اختصاص دارد و انتخاب و استفاده نادرست از اين لوازم مهم‌ترين دليل افزايش هزينه برق در خانواده‌ها است.
در حال حاضر ماشين لباسشويي 5. 1 درصد از برق مصرفي منازل را تشكيل مي‌دهد. امروزه ماشين لباسشويي يكي از اصليترين وسايل مورد نياز خانوار‌ها است. ماشين لباسشويي با اينكه به طور مداوم مورد استفاده قرار نمي‌گيرد اما با توجه به مصرف بالايي كه دارد باعث مي‌شود كه ما در صورت درست مصرف نكردن، مصرف برق چشم گيري داشته باشيم.
در اينجا به شما توصيه‌هايي را پيشنهاد مي‌نماييم كه با توجه به آن‌ها مي‌توانيد تا 20 درصد مصرف برق اين وسييله را پايين آوريد.
چه ماشين لباسشويي بخريم:
*پيش از خريد به وجود علامت استاندارد ايمني و برچسب مصرف انرژي دقت نماييد.
*بايد توجه داشت كه ماشين لباسشويي چه امكاناتي براي شست وشو به شما مي‌دهد. امكان شستشو با آب سرد، امكان شست و شو با درجه حرارت پايين آب از جمله امكاناتي است كه يك ماشين لباسشويي خوب مي‌تواند به شما بدهد.
*ميزان مصرف برق ماشين لباسشويي به تكنولوژي ساخت آن بستگي دارد. پر مصرف‌ترين ماشين‌هاي لباسشويي 5. 2كيلووات و كم مصرف‌ترين آن‌ها 800 وات برق مصرف مي‌كند.
اقدامات لازم براي نصب و راه اندازي:
*پيش از هر كار، دفترچه راهنماي استفااده از دستگاه را كه توسط سازنده تهيه مي‌شود با دقت مطالعه نماييد و نكات پيشنهادي آن را در استفاده از دستگاه، مورد توجه قرار دهيد.
*استفاده از لوله كشي آب گرم براي استفاده در ماشين لباسشويي بسيار مفيد خواهد بود. بسياري از ماشين‌هاي لباسشويي داراي دو ورودي آب گرم و سرد هستند و در اين حالت مي‌توان از ورودي آب گرم به جاي استفاده از المنت براي گرم كردن آب سرد استفاده كرد.
*ماشين لباسشويي را تا حد ظرفيت آن پر نماييد. ظرفيت ماشين لباسشويي را برحسب كيوگرم بخوانيد ولباس‌ها را متناسب با ظرفيت دستگاه در آن قرار دهيد.
اقدامات ضروري هنگام استفاده از ماشين لباسشويي:
*بسياري از ماشين‌هاي لباسشويي داراي يك برنامه شستشوي اقتصادي هستند كه لباس‌ها را باكمترين آب، پودر و حرارت ممكن مي‌شويند و مصرف برق دستگاه را كاهش مي‌دهند. سعي كنيد تا حد امكان از اين برنامه كمك بگيريد. كم كردن حرارت آب براي شستشو نيز به ميزان زيادي مصرف برق را كاهش مي‌دهد.
*لباس‌هاي خيلي كثيف و با رنگ‌هاي روشن را از لباسهاي كمتر كثيف و با رنگ تيره تفكيك كنيد و آن‌ها را به طور جداگانه بشوييد.
*فيلتر و دهانه پودر را به طور منظم تميز كنيد. توجه داشته باشيد كه تميز كردن ماشين لباسشويي به كاهش مصرف برق و افزايش عمر مفيد آن كمك مي‌كند.
*هر اندازه دوره‌هاي آب كشي بيشتر باشد مصرف برق بيشتر مي‌شود پس اگر امكان خشك كردن لباس‌ها در فضاي آزاد را داريد از تعداد دورهاي كم آب كشي استفاده كنيد.
*از به كار بردن ماشين لباسشويي در ساعات پيك مصرف برق جدا خودداري كنيد.

يکشنبه|ا|16|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن